DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) ECONOMÍA Y ORGANIZACIÓN INDUSTRIAL Código 20204010
Titulación
Grado en Ingeniería Química (2010)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formación básica Segundo 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Ingeniería Mecánica
Ingeniería Química
Gestión de Empresas
Coordinador/a
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Correo-e teresa.torres@urv.cat
mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Profesores/as
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web http://http://moodle.urv.net/
Descripción general e información relevante El principal element d’aquest curs és preparar l’alumnat pel món de la gestió i la pràctica professional. El curs pretén que l’alumnat adquireixi uns coneixements sòlids per entendre el món econòmic i el món empresarial. Per això es dota l’alumnat d’uns continguts teòrics i pràctics que li permetran desenvolupar competències per la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Mòdul 1. Empresa i entorn En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables.
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
A1.1
1 0.75 1.75
Sesión magistral
A1.1
A3.6
43 42 85
Trabajos
A1.1
A3.6
12 10.5 22.5
Resolución de problemas/ejercicios
A1.1
C1.4
8 9 17
Atención personalizada
A1.1
1 1.5 2.5
 
Pruebas objetivas de tipo test
A1.1
A3.6
6 7.5 13.5
Pruebas objetivas de preguntas cortas
A1.1
A3.6
3 4.5 7.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l'assignatura: contingut, desevolupament de les sessions a l'aula, pla de treball i sistema d'avaluació
Sesión magistral Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura
Trabajos Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita.
Resolución de problemas/ejercicios Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada.
Atención personalizada Tutorització individualitzada de l'alumne.

Atención personalizada
descripción
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes.

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Trabajos
A1.1
A3.6
Realització d'un projecte relacionat amb els dos primers mòduls de l'assignatura 25%
Resolución de problemas/ejercicios
A1.1
C1.4
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. 10%
Pruebas objetivas de tipo test
A1.1
A3.6
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura 40%
Pruebas objetivas de preguntas cortas
A1.1
A3.6
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. 25%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Durant el curs 2018-19 l'assignatura participa en el projecte d'innovació docent "X-Culture: un projecte col·laboratiu per la internacionalització de la docència". Aquesta activitat permet la internacionalització de la docència i la incorporació de l'anglès a l'aula. Els estudiants matriculats a l'assignatura poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (http://www.vtaras.com/x-culture.html), amb el corresponen reconeixement extra de la seva feina en el sistema d'avaluació i sempre amb el seu consentiment previ. Els alumnes rebran, a més a més, un certificat de participació. (activitat subjecta a disponibilitat pressupostària)

La segona convocatòria és totalment independent de la primera. En conseqüència, l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota).

A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils ni similars.


Fuentes de información

Básica Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
Torres-Coronas, Teresa; Vidal-Blasco, María Arántzazu, Economia per a enginyers/es, 2016, Publicacions URV

Material elaborat pel professor adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle.

Complementaria Torres-Coronas, Teresa ; Vidal-Blasco, María-Arántzazu ; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV

Recomendaciones


 
Otros comentarios
L'assignatura segueix un model blended-learning per al desenvolupament de competències professsionalitzadores, per tant, es requereix que l'estudiant domini de manera bàsica les TIC per al treball acadèmic. Els estudiants poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (https://x-culture.org/)
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.