Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B4.2 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B5.3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Formula una àmplia comprensió del camp dels materials polimèrics nanoestructurats: la seva síntesi, característiques estructurals, tècniques de caracterització i aplicacions.
| | A2.2 |
Formula també una àmplia visió de les possibilitats d'aquests materials en camps tecnològicament avançats.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B4.2 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B5.3 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducció al món dels polímers. |
Terminologia bàsica.
Arquitectures polimèriques.
Metodes de polimerització.
Caracterització i propietats.
|
Tema 2. Copolímers |
Tipus.
Copolímers de bloc: autoorganització.
Micel·les.
Micro i nanoencapsulació. |
Tema 3. Polímers "brushes" |
Síntesi.
Grafting from.
Grafting onto.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 4. Dendrímers |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions |
Tema 5. Polímers hiperramificats |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 6. Polímers lineal-dendrítics |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 7. Polímers estrella |
Vies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions.
|
Tema 8. Materials nanoestructuras via "top-down" |
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 9. Materials nanoestructurats via "bottom-up" |
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 10. Sistemes nanoestructurats retardants a la flama |
Introducció a la retardància a la flama.
Sistemes fosfacènics.
Carborans.
Silsesquioxans. |
Tema 11. Introducció als cristals-líquids. |
Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització. |
Tema 12. Polímers cristall-líquid. |
Tipus.
Caracterització.
Aplicacions estructurals.
Aplicacions avançades. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1.7 |
0 |
1.7 |
Sessió Magistral |
|
34 |
57.8 |
91.8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i els continguts i metodología |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels resultats d'un article cientítfic de la literatura recent per part dels estudiants i discussió crítica amb els professors. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes a nivell individual |
Description |
Consulta de dubtes a nivell individual |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral i contesta de preguntes sobre el tema exposat |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Resposta a qüestions relacionades amb els continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
2a convocatòria: Igual que la primera convocatòria. L'assignatura, que es presencial, requereix l'assistència miníma d'un 80% de les hores. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. D'alguns temes es realitzaràn proves tipus test al final de cada sessió per a comprovar el que l'alumne ha entés i la preparació prèvia del tema en base als documents penjats al moodle. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
G.R. Newkome, C.N. Moorefiled, F. Vögtle, Dendrimers and Dendrons, Wiley VCH, Weinheim, 2001
A. Donald, A. Windle, S. Hanna , Liquid Crystalline Polymers, 2on ed. Cambridge Univ. press, Cambridge, 2006
K. Matyjaszewski, Y. Gnanou, L. Leibler, Macromolecular Engineering, eds. Vol 1-4, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
Ch. Kumar, Polymeric Nanomaterials, ed. Wiley-VCH, Weinheim, 2011
R.C. Advincula, W. J. Brittain, K.C. Caster, J. Rühe, Polymer Brushes, Wiley-VCH, Weinheim, 2004
J-L. Halary, F. Lauprêtre, L. Monnerie, Polymer Materials, Wiley, Hoboken, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|