Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | E4 |
Saber idear, planificar i executar projectes d'investigació en el camp de l'enginyeria termodinàmica, els processos amb fluids avançats i la tecnologia energètica, decidir sobre la metodologia més adequada per afrontar l'estudi i executar de forma autònoma o en equip. Simulació de plantes industrials, nous fluids d'interès industrial, combustibles, refrigerants, lubrificants ... |
| E5 |
Capacitat per reflexionar, argumentar i discernir explicacions diverses davant d'un mateix procés, definir les variables que contribueixin a l'estudi. Condicions d'operació, variables termodinàmiques i de transport, condicions d'equilibri, cinètiques de reacció. |
| E6 |
Capacitat de concebre, dissenyar i posar en pràctica experiències que contribueixin al progrés substancial de la investigació. Sostenibilitat de processos i productes, desenvolupament de noves tecnologies de producció i transformació energètica, eficients i mediambientalment respectuoses. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | G3 |
Capacitat de comprendre el sistema global d'I + D + I, així com els mecanismes (programes, projectes i altres instruments) tant a nivell nacional com internacional, amb especial èmfasi en l'àmbit europeu. |
| G5 |
Capacitat de comunicació oral i escrita per a la divulgació dels resultats científics, comprendre i expressar-se de forma correcta, per ser capaç de comunicar coneixements, idees, projectes i procediments de treball corresponents a l'àmbit científic, de forma clara. |
| G6 |
Utilitzar les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació, TIC, com a eina de comunicació, l'accés a les fonts d'informació, l'arxiu de dades i documents, així com per a la presentació, aprenentatge i investigació. |
| G8 |
Treballar de forma autònoma i en equip per al desenvolupament de projectes d'investigació. |
| G9 |
Capacitat d'entendre les implicacions ètiques i socials de les decisions adoptades durant l'exercici de les tasques professionals i d'investigació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| E4 |
Dissenyar, seleccionar equips, muntar i posar a punt plantes de laboratori d'operació a alta i baixa pressió.
Dissenyar i executar el procediment experimental adequat.
| | E5 |
Tractar les dades obtingudes amb rigor científic mitjançant procediments estadístics.
| | E6 |
Conèixer els aspectes bàsics de seguretat en laboratoris.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| G3 |
Adquirir un coneixement global d'assumptes com l'economia, la cooperació internacional i el desenvolupament.
| | G5 |
Comunicar els resultats d'una recerca: visualment, oralment i en publicació científica.
| | G6 |
Conèixer les sortides professionals i eines necessàries (elaboració d'un CV, entrevistes de treball, competències, etc.) per a la inserció laboral i el foment del caràcter emprenedor.
| | G8 |
Preparar i utilitzar els manuals d'operació de plantes i equips de laboratori.
| | G9 |
Conèixer aspectes ètics orientats a la ciutadania, relacionats amb la democràcia, els drets humans, la igualtat de gènere i l’ètica professional, tant el camp de la ciència i la indústria com en l'acadèmic.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Transferència del coneixement i la tecnologia |
- Transferència de tecnologia i propietat intel·lectual a la URV
-Feasibility Evaluation
- Writing Scientific Research Articles in English
- Successful Presentations in English
- I+D+i Projects |
2. Eines per a la recerca |
- Ús de Word per a la recerca
- Ús de Excel per a la recerca
- Introducció a Matlab |
3. Tractament de dades i anàlisis |
- Expressió de dades. Sistema internacional d'unitats
- Inventive Problem Solving |
4- Informació i recursos |
- Gestor de references: Mendeley
- Sistemas d'informació científica i tècnica |
5- Conferències i seminaris |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
10 |
15 |
25 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Projectes |
|
4 |
20 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves mixtes |
|
10 |
15 |
25 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a fer contact amb l’estudiant contacte i recollir informació i presentació de l'assignatura |
Seminaris |
Exposició de divesos continguts d'interes |
Sessió Magistral |
L'exposició dels continguts de la matèria |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes i excercicis dels temes de l'assignatura |
Projectes |
Treball final de l'assignatura que relaciona diferents temes tractats |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà sol·licitar tutories personalitzades per tractar temes relacionats amb l'assignatura, sempre dins de l'horari previst |
descripción |
L'alumne podrà sol·licitar tutories personalitzades per tractar temes relacionats amb l'assignatura, sempre dins de l'horari previst. També podrà realitzar tutories per e-mail, videoconferència o telèfono amb aquells professors visitants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Assistència i participació |
20 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Provas escrites o presentacións del temes |
50 % |
Projectes |
|
Presentació escrita i oral del projecte |
30 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
OBSERVACIONS: En cas de fer ús de la segona convocatòria, consistirà en un examen únic de tots els continguts de l'assignatura amb un pes en la nota final del 100%. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|