Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | E1 |
Capacitat de conèixer i emprar tècniques i eines relacionades amb el modelatge, simulació i experimentació per al coneixement de propietats termodinàmiques i de transport de fluids. Validació de les propostes tècniques. |
| E7 |
Integrar coneixements de les diferents matèries que conformen el màster. Conèixer les bases de l'enginyeria termodinàmica per al desenvolupament de processos amb fluids avançats i les noves tecnologies energètiques. Ser capaç de formular judicis a partir de la informació recopilada. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | G2 |
Capacitat d'analitzar i aplicar els coneixements tècnics específics de la seva àrea en nous entorns i contextos, tenint en compte els paràmetres i variables més significatives de cada nova situació. |
| G6 |
Utilitzar les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació, TIC, com a eina de comunicació, l'accés a les fonts d'informació, l'arxiu de dades i documents, així com per a la presentació, aprenentatge i investigació. |
| G7 |
Gestionar, seleccionar i buscar informació provinent de diferents fonts científiques. |
| G9 |
Capacitat d'entendre les implicacions ètiques i socials de les decisions adoptades durant l'exercici de les tasques professionals i d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| E1 |
Adquirir els fonaments teòrics i pràctics necessaris per dur a terme l'anàlisi de la integració de calor dels processos reals usant fonamentalment el mètode de disseny Pinch.
| | E7 |
Aplicar eines de disseny i optimització mitjançant programació matemàtica, per a la simulació en règim estacionari i dinàmic de plantes de producció d'energia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| G2 |
Dissenyar, modelitzar i calcular les prestacions i la viabilitat de sistemes integrats de producció simultània d'electricitat, calor i refrigeració, aigua dessalada i combustibles en les plantes de poligeneració d'energia.
| | G6 |
Analitzar diverses configuracions eficients d'integració de fonts d'energia renovable en plantes de producció d’energia distribuïda i en xarxes de districte de fred i calor.
| | G7 |
Buscar, seleccionar, classificar i utilitzar eficaçment informació científica disponible dins de les bases de dades i revistes electròniques.
| | G9 |
Conèixer aspectes ètics orientats a la ciutadania, relacionats amb la democràcia, els drets humans, la igualtat de gènere i l’ètica professional, tant el camp de la ciència i la indústria com en l'acadèmic.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1- Poligeneració d'energia
|
1- Conceptes i definicions
2- Anàlisi de prestacions
3- Estructura i dimensionat de la demanda energètica
4- Calderes de recuperació de calor residual
5- Emmagatzematge tèrmic |
2- Integració d'energies renovables
|
1- Fonts d'energia renovable
2- Sistema solar tèrmic
3- Sistema fotovoltático |
3- Demanda d'energia en edificis (designbuilder)
|
1- Introducció
2- Read and Write
3- Calculator
4- Calculator: logic
5- Integrator
6- Plotting
7- Time step and input data
8- Periodic integrator |
4- Simulació dinàmica de sistemes energètics (TRNSYS)
|
1- Introducció
2- Primer model en designbuilder
3- Anàlisi de la simulació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a fer contact amb l’estudiant contacte i recollir informació i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
L'exposició dels continguts de la matèria |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i discussió d'un problema o exercici relacionades amb el tema de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà sol·licitar tutories personalitzades per tractar temes relacionats amb l'assignatura, sempre dins de l'horari previst |
Descripció |
L'alumne podrà sol·licitar tutories personalitzades per tractar temes relacionats amb l'assignatura, sempre dins de l'horari previst |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Problemes i exercicis |
60 % |
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació final |
40 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
OBSERVACIONS: En cas de fer ús de la segona convocatòria, consistirà en un examen únic de tots els continguts de l'assignatura amb un pes en la nota final del 100%. |
Bàsica |
Boyce, Meherwan, Handbook for cogeneration and combined cycle power plants, P.New York [etc.] : ASME Press, 2002.,
. Kolanowski, Bernard F., Lilburn, GA, Small-scale cogeneration handbook, The Fairmont Press, cop. 2000,
Smith R, Chemical Process. Design and Integration, Wiley, 2005.,
Petchers N, Combined Heating, Cooling & Power Handbook, Fairmont, 2003.,
Linnhoff B, User Guide on Process Integration, IchemE, 1982.,
Biegler L. et al, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice, 1997.,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|