DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Código 20715301
Titulación
Enginyeria Termodinàmica de Fluids (2014)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
18 Treball fi de màster Primer AN conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Mecànica
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Correo-e mariasoledad.larrechi@urv.cat
alberto.coronas@urv.cat
daniel.salavera@urv.cat
juancarlos.bruno@urv.cat
juan.prieto@urv.cat
Profesores/as
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
PRIETO GONZÁLEZ, JUAN
Web
Descripción general e información relevante Mitjançant l'elaboració del treball final, i la seva posterior defensa davant d'un tribunal universitari-ri, el Treball Fi de Màster serà un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts durant el Màster i aplicarà el conjunt de competències adquirides pels es-tudiants

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 E1 Capacitat de conèixer i emprar tècniques i eines relacionades amb el modelatge, simulació i experimentació per al coneixement de propietats termodinàmiques i de transport de fluids. Validació de les propostes tècniques.
 E2 Saber identificar els temes i corrents d'investigació en les àrees de coneixement implicades en el títol de Màster, entre altres l'enginyeria termodinàmica, energètica, química i dels processos.
 E3 Conèixer i comprendre les metodologies d'investigació en les àrees de coneixement implicades en el títol de Màster, entre altres l'enginyeria i tecnologia energètica, termodinàmica, química, dels processos i del medi ambient.
 E4 Saber idear, planificar i executar projectes d'investigació en el camp de l'enginyeria termodinàmica, els processos amb fluids avançats i la tecnologia energètica, decidir sobre la metodologia més adequada per afrontar l'estudi i executar de forma autònoma o en equip. Simulació de plantes industrials, nous fluids d'interès industrial, combustibles, refrigerants, lubrificants ...
 E5 Capacitat per reflexionar, argumentar i discernir explicacions diverses davant d'un mateix procés, definir les variables que contribueixin a l'estudi. Condicions d'operació, variables termodinàmiques i de transport, condicions d'equilibri, cinètiques de reacció.
 E6 Capacitat de concebre, dissenyar i posar en pràctica experiències que contribueixin al progrés substancial de la investigació. Sostenibilitat de processos i productes, desenvolupament de noves tecnologies de producció i transformació energètica, eficients i mediambientalment respectuoses.
 E7 Integrar coneixements de les diferents matèries que conformen el màster. Conèixer les bases de l'enginyeria termodinàmica per al desenvolupament de processos amb fluids avançats i les noves tecnologies energètiques. Ser capaç de formular judicis a partir de la informació recopilada.
Tipo B Código Competencias Transversales
 G1 Capacitat de resoldre problemes i prendre decisions a partir dels coneixements adquirits, de manera raonada i eficaç, en un entorn canviant i complex com l'actual.
 G2 Capacitat d'analitzar i aplicar els coneixements tècnics específics de la seva àrea en nous entorns i contextos, tenint en compte els paràmetres i variables més significatives de cada nova situació.
 G3 Capacitat de comprendre el sistema global d'I + D + I, així com els mecanismes (programes, projectes i altres instruments) tant a nivell nacional com internacional, amb especial èmfasi en l'àmbit europeu.
 G4 Planificar i organitzar les activitats de recerca per ser capaç de determinar els objectius, fins o prioritats del treball a desenvolupar, organitzant els terminis i els recursos necessaris i controlant els processos establerts.
 G5 Capacitat de comunicació oral i escrita per a la divulgació dels resultats científics, comprendre i expressar-se de forma correcta, per ser capaç de comunicar coneixements, idees, projectes i procediments de treball corresponents a l'àmbit científic, de forma clara.
 G6 Utilitzar les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació, TIC, com a eina de comunicació, l'accés a les fonts d'informació, l'arxiu de dades i documents, així com per a la presentació, aprenentatge i investigació.
 G7 Gestionar, seleccionar i buscar informació provinent de diferents fonts científiques.
 G8 Treballar de forma autònoma i en equip per al desenvolupament de projectes d'investigació.
 G9 Capacitat d'entendre les implicacions ètiques i socials de les decisions adoptades durant l'exercici de les tasques professionals i d'investigació.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 E1 Avaluar resultats de mesuraments, determinació del valor i la seva incertesa.
 E2 Conèixer mètodes i models de càlcul per al tractament de les dades i obtenció de les propietats.
 E3 Definir les propietats de transport (viscositat, difusivitat, conductivitat) mitjançant les seves relacions constitutives (lleis de Newton, Fick i Fourier).
 E4 Dissenyar i executar el procediment experimental adequat.
 E5 Fer un anàlisi crítica dels resultats.
 E6 Conèixer els aspectes bàsics de seguretat en laboratoris.
 E7 Saber aplicar els coneixements adquirits per abordar un projecte d’R+D+I.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 G1 Utilitzar el mètode exegètic per resoldre sistemes reactius i cicles de potència i de refrigeració avançats.
 G2 Analitzar l'adequació del model de simulació seleccionat a partir del comportament de sistemes reals.
 G3 Conèixer la metodologia i estratègies per dissenyar i executar un projecte d’R+D+I en un laboratori de recerca.
 G4 Dissenyar els experiments que cal dur a terme per aconseguir el resultat experimental desitjat minimitzant temps i recursos.
 G5 Elaborar un informe rigorós de conclusions.
 G6 Dissenyar, modelitzar i analitzar sistemes tèrmics avançats per a la producció de fred i calor en sistemes de refrigeració i bombes de calor.
 G7 Buscar, seleccionar, classificar i utilitzar eficaçment informació científica disponible dins de les bases de dades i revistes electròniques.
 G8 Avaluar les propietats de l'equilibri de fases fluides de sistemes multicomponents.
 G9 Conèixer aspectes ètics orientats a la ciutadania, relacionats amb la democràcia, els drets humans, la igualtat de gènere i l’ètica professional, tant el camp de la ciència i la indústria com en l'acadèmic.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Cada estudiant tindrà almenys un tutor, que el recolzarà en el desenvolupament de la seva tasca per aconseguir un nivell de qualitat adequat. Tanmateix, és important assenyalar que la responsabilitat final de la qualitat de l'TFM reside principalment en l'estudiant.

Després de una reunió informativa, el tutor(s) serà assignat i, en el cas que l'alumne no proposi cap tema, s'oferiran alguns projectes potencials.

Un cop assignat tutor i assignatura, l'estudiant haurà de desenvolupar l'enfocament inicial de l'obra en un Informe de Proposta del Treball (IPT), que serà presentat a la Comissió de la MT en la data indicada en el calendari.

Si l'enfocament no és acceptat pel Comitè de la MT, l'estudiant ha de treballar per millorar-lo, amb el consell del tutor. La Comissió del MT fixarà un temps raonable per concloure aquest procés.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau
E2
G4
2 4 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
8 12 20
Elaboració del treball de fi de grau/màster
E1
E2
E3
E4
E5
E6
E7
G1
G3
G4
G6
G7
G8
G9
0 420 420
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
E1
E2
E3
E4
E5
E6
E7
G1
G2
G3
G4
G5
G6
G7
G8
G9
1 2 3
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Activitats dirigides a fer contact amb l’estudiant contacte i recollir informació i presentació de l'assignatura
Selecció/assignació del treball de fi de grau Sessió d'introducció i reunions personalitzades amb els alumnes i els tutors.
Després de la sessió d'introducció, l'alumne elaborarà un Informe de Proposta del Treball (IPT) que serà revisat pel tutor i presentat a la Comissió del TFM per a la seva aprovació.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Reunions amb els tutors i presentació dels avenços en sessions programades
Els tutors elaboraran un Informe de Seguiment del Treball (IST) on recolliran un resum de cada reunió i de les presentacions d'avançs.
Elaboració del treball de fi de grau/màster L'alumne realitzarà el treball de fi de màster, utilitzant els mitjans disponibles (laboratoris, software, material divers...).
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster L'alumne elaborarà un informe final del Treball (IFT) que haurà de presentar per escrit, i defensarà el TFM davant un tribunal.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
descripción

Un cop aprovat l'informe de proposta del Treball, l'alumne procedirà al desenvolupament del TFM. 

Haurà d'estar d'acord amb el seu tutor per a un seguiment per mitjà de reunions periòdiques, que seran recollides pel tutor al Infome de Seguiment del Treball. 

Durant el desenvolupament del TFM, hi haurà una sèrie de sessions de presentació d'avenços, en presència del Comitè del TFM, d'acord amb el calendari general.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
E1
E2
E3
E4
E5
E6
E7
G1
G2
G3
G4
G5
G6
G7
G8
G9
Ha d'elaborar un informe del treball que presentarà i defensarà davant un tribunal 100 %
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els criteris de avaluació seran comunicats als estudiants a la reunió de presentació del Treball Fi de Màster, i estaran disponibles al Moodle per a la consulta.


Fonts d'informació

Bàsica

Llibres, articles i literatura especialitzada

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.