Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica. |
| A2.2 |
Dissenyar e implementar una estratègia de recursos humans que inclogui la gestió de capital humà amb responsabilitat social, en l'àmbit multidisciplinari de l'empresa tecnològica i industrial. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.3 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Reconeix els principals aspectes del comportament organitzatiu, en l'entorn complex de l'explotació de la innovació i l'empresa de caràcter tecnològic, per la direcció de recursos humans i les implicacions estratègiques d'aquesta gestió en aquest entorn
| | A2.2 |
Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les empreses tecnològiques i industrials, atenent el seu caràcter multidisciplinari, així com al desenvolupament i innovació tecnològiques a l'empresa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.3 |
Sap comunicar idees complexes de forma efectiva dins l'estructura organitzativa de l'empresa, per a un públic multidisciplinari, sobre temes que poden incloure investigació i desenvolupament de noves tecnologies o processos i innovació tecnològica.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Pol·lítiques estratègiques de Recursos Humans |
|
2. Descripció, anàlisi i valoració de llocs de treball. |
2.1 Les competències professionals.
2.2 Anàlisi de llocs de treball.
2.3 Descripció de llocs de treball.
2.4 Valoració de llocs de treball |
3. Selecció de personal |
3.1 Reclutament.
3.2 Metodologies de selecció de personal.
3.3 Processos d'incorporació i acollida. |
4. Desenvolupament de personal |
4.1 Formació
4.2 Plans de carrera.
|
5. Avaluació del rendiment. |
|
6. Habilitats directives |
6.1 Lideratge
6.2 Coaching
|
7. Auditories de Recursos Humans |
|
8. Mesura i avaluacio dels recursos humans |
|
9. Problemàtica derivada de la gestió de recursos humans |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
7 |
14 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Treballs |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
La primera sessió es dedicarà a exposar l'alumnat les idees principals sobre la gestió de recursos humans a les organitzacions, així com conèixer els seus interessos i idees prèvies al respecte. |
Sessió Magistral |
Durant les sessions magistrals d'exposaran els coneixements teòrics sobre la matèria, i s'explicaran casos reals relacionats amb els temes teòrics tractats. Es facilitarà el debat a classe i la discussió sobre els temes tractats. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A les sessions pràctiques es presentaran casos basats en situacions reals d'organitzacions que permetin a l'alumnat adquirir eines i metodologies pràctiques. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes i les alumnes presentaran el treball pràctic. |
Treballs |
L'alumnat realitzarà un treball, que serà entregat a través de moodle i exposat a classe. |
Atenció personalitzada |
L'alumant pot comptar amb l'atenció personalitzada per part de la docent en el moment que ho necessiti. |
Description |
L'atenció rebuda pels alumnes per part de la docent podrà ser tant per e-mail com al despatx de la universitat (ubicat al campus Catalunya). L'alumne pot sol·licitar aquesta atenció per mail o en finalitzar les classes presencials i s'acordarà la reunió e un horari compatible amb les horaris lectius. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova mixta, que constarà de 20 preguntes tipus test i tres preguntes de desenvolupament |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
L'alumen presentarà els exercicis pràctics realitzats a classe |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes exposaran el treball pràctic de l'assignatura |
20% |
Treballs |
|
Es plantejarà un treball pràctic a principi de quatrimestre per a que es realitzi i preseti al final del periode |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria, l'alumne haurà de presentar el treball de l'assignatura , que mantindrà un pes del 20% sobre la nota final i realitzar una prova mixta amb les mateixes característiques de la de primera convocatòria, amb un pes del 50, així com una prova pràctica (on es presentarà un cas pràctic) i que tindrà un pes del 30% sobre la nota final. |
Bàsica |
Santiago Pereda Marín y Francisca Berrocal Berrocal, Dirección y gestión de Recursos Humanos por competencias, Editorial Centro de eStudios Ramón Areces, 2011
SAntiago Pereda Marín, Francisca Berrocal Berrocal y Miguel A. Alonso García, Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por competencias, Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, 2011
Edited by Ronald J. Burke and Cary L. Cooper, The Human Resources revolution: why putting people first matters, Amsterdam: Elsevier, 2006
Mary F. Cook and Scott R. Gildner, Outsourcing human resources functions: how, why, when and when not contract for HR services., Alexandria, V.A.: Society for HR Management, 2006
William R. Tracy, The Human Resources glossary: the complete desk reference for HR executives, managers and practitioners, Boca Raton: St. Lucie Press, 2004
|
|
Complementària |
María Angustias Martín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
Rocío Moldes Farelo, De la Gestión de Recursos Humanos a la dirección de personas, Tirant Lo Blanc, 2012
María Vera, Laura Lorente e Isabel Mª martínez, Técnicas cualitativas en recursos humanos, Editorial Síntesis, 2012
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial Vértice, 2008
Jordi Olivella Nadal, Organización de recursos humanos para la producción de alto rendimiento, Editorial Universitaria Ramón Areces, 2009
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|