IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) GESTIÓ DEL CANVI Code 20735205
Study programme
Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Psicologia
Coordinator
WITT , HANSJÖRG ALBERT
E-mail hansjorg.witt@urv.cat
Lecturers
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Web
General description and relevant information En aquesta assignatura aprendreu a liderar el canvi - nous productes, procesos, tecnologies, models de negoci, etc. - de forma constructiva, ajudant les persones a superar els transtorns concomitants al canvi.

Competències
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B3.3 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B1.2 Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenta l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament dels que són inefectius.
 B2.3 Crea plans de desenvolupament personal efectius.
 B3.3 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Comportaments de lideratge altament efectius.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència.
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Consolidació


Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles resistències
Tèctiques de gestió de l'estrès i l'ansietat.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B1.2
B2.3
B3.3
19 23 42
Presentacions / exposicions
B1.2
B2.3
B3.3
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
B1.2
B2.3
B3.3
1 5 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Desenvolupament d'un tema relacionat amb l'assignatura i preparació i lliurament d'una presentació oral.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Description
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
B1.2
B2.3
B3.3
Documentació
Presentació oral
25%
25%
Proves objectives de tipus test
B1.2
B2.3
B3.3
Examen tipus test 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Complementària Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
LIDERATGE INDUSTRIAL/20735204
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.