Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Detectar necessitats de planificació de l’activitat turística i conèixer els objectius, l’estratègia, i els instruments públics de la planificació |
| A18 |
Convertir un problema empíric en un objecte d’investigació i elaborar conclusions |
| A21 |
Aplicar tècniques i mètodes bàsics en l’àmbit de les ciències socials i jurídiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Obté, analitza i gestiona bases de dades geogràfiques amb la finalitat d’expressar la informació gràfica i cartogràfica
Identifica i interpreta els diferents productes relacionats amb la representació gràfica i cartogràfica
| | A18 |
Coneix i utilitza les diferents fonts existents per a obtenir base de dades territorials
S’aproxima, a nivell d’usuari, a la utilització de programari de representació de dades gràfiques i cartogràfiques
Elabora material gràfic com a document de recolzament a la transmissió de coneixements
| | A21 |
Coneix i utilitza corectament la terminologia pròpia de les tècniques d'informació geogràfica i turística
Coneix les capacitats de les tècniques d’informació geogràfica aplicades a la planificació turística
Coneix i utilitza les diferents fonts existents per a obtenir bases de dades territorials
S’aproxima, a nivell d’usuari, a la utilització de programari de representació de dades gràfiques i cartogràfiques
Identifica i interpreta els diferents productes relacionats amb la representació gràfica i cartogràfica
Elabora material gràfic com a document de recolzament a la transmissió de coneixements
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
|
Tema 0 |
Presentació |
Tema 1 |
Representació de la informació |
Tema 2 |
Representació de la Terra |
Tema 3 |
Llenguatge cartogràfic |
Tema 4 |
Cartografia temàtica |
Tema 5 |
GPS i SIG |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
|
Tema 1 |
Realització de gràfics amb Excel |
Tema 2 |
Realització de gràfics amb Grapher |
Tema 3 |
Lectura de mapes |
Tema 4 |
Canvi d'escales |
Tema 5 |
Realització de mapes amb Qgis
|
Tema 6 |
Ús i interpretació de mapes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
40 |
64 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
36 |
46 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
11 |
13 |
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'ofereix informació sobre les caracteristiques de l'assignatura i el seu desenvolupament: programació, estructura, organització de les sessions pràctiques, avaluació, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició de conceptes, instruments i metodologies propis de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de pràctiques amb materials cartogràfics variats |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques amb programari específic per a la realització de gràfics i de cartografia temàtica. |
Atenció personalitzada |
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic i durant el desenvolupament de les sessions pràctiques. |
Descripció |
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic i durant el desenvolupament de les sessions. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Lliurament de les activitats proposades a l'aula |
10% |
Proves pràctiques |
|
Realització de dues proves de continguts pràctics |
40% |
Proves mixtes |
|
Realització de dues proves de continguts teòrics |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Un 50% de la nota de l'assignatura correspon a continguts teòrics i un 50% a continguts pràctics. Dins del bloc de continguts teòrics, la primera prova té un pes del 40% i la segona d'un 60%. Dins del bloc de continguts pràctics, cada prova té un pes del 40%; l'assistència a l'aula i el lliurament de les activitats oportunament anunciades té un pes del 10%. Per superar el curs cal tenir una qualificació igual o superior a 5 en el bloc teòric i una qualificació igual o superior a 5 en el bloc pràctic. En segona convocatòria l'avaluació és igual que en primera convocatòria. Per superar l'assignatura cal obtenir una nota igual o superior a cinc en el bloc teòric i una nota igual o superior a cinc en el bloc pràctic. Nota: seguint els consells del Vicerectorat de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, durant el desenvolupament de les proves no es permet de dur rellotge, telèfon ni cap mena de dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
MONKHOUSE, F.F., WILKINSON, H.R., Mapas y Diagramas, 1966, Oikos-Tau, Barcelona
JOLY, F., La Cartografia, 1982, Ariel Geografía, Ed. Ariel, Barcelona
RAIZS, E., Cartografía General, 1985, Omega, Barcelona.
ROBINSON, a.; et alt., Elementos de Cartografia, 1995, Omega, Barcelona.
CARRE, J., Lectura de las fotografías aéreas, 1974, Paraninfo. Madrid.
JONES, G., How to lie with charts, 2001, Universe com.
DODGE, M., The Map Reader: Theories of Mapping Practice and Cartographic Representation, 2011, Wiley
|
|
Complementària |
URRUTIA, J., Cartografía, orientación y GPS, 2006, Mendiak: Basauri
ROULEAU, B., Méthodes de la Cartographie, 1991, Presses du CNRS, París
VAZQUEZ MAURE, F. MARTÍN LÓPEZ, J., Lectura de mapas, 1986, IGN, Madrid
McCANDLESS, D, La información es bella, 2010, Integral, Barcelona
LÓPEZ CUERVOS, S., Fotogrametría, 1980, IGN, Madrid
|
Adreces web d'interès: |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|