DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) FRANCÈS INTERMEDI I Codi 21204204
Ensenyament
Grau de Turisme (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Optativa 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
TAUS DEL ÁGUILA, SONIA
Adreça electrònica sonia.taus@urv.cat
Professors/es
TAUS DEL ÁGUILA, SONIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu que l'alumne pugui assolir un nivell A1+/A2 de llengua francesa oral i escrita a través d'una aproximació eminentment comunicativa amb especial aplicació al sector turístic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A17 Comunicar-se de forma oral i escrita amb una segona llengua estrangera
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A17 Consolida els coneixements gramaticals dels alumnes, necessaris per a poder comprendre textos orals i escrits, i per a poder comunicar-se de manera eficient utilitzant l'anglès i/o el francès com a llengua vehicular
Sap parlar en públic en anglès i/o en francès
Escriu textos en anglès i/o francès sobre temes d'interès
Amplia vocabulari
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
Gramàtica - Present d’indicatiu, imperatiu, futur simple, passat compost (introducció)
- Articles definits i indefinits, articles contracte, articles partitius, adjectius possessius, adjectius i pronoms demostratius
- Adjectius qualificatius (gènere i nombre)
- Pronoms relatius simples (qui/que)
- Preposicions de lloc i temps
- La negació

Lèxic i comunicació - Presentar-se
- Presentar una empresa turística
- Converses telefòniques
- Comunicacions comercials
- Informar sobre horaris
- Preparar una visita guiada / un programa / animacions
- Gestionar reserves
- Identificar detalls dels productes turístics
- Conduir una entrevista de venda.
- Gestionar ofertes
- Saber donar informació turística
- Familiaritzar-se amb el vocabulari específic d’informació turística

Continguts culturals - Descripció de regions, ciutats o pobles
- Aspectes típics de les regions francòfones

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A17
C1
30 44 74
Resolució de problemes, exercicis
A17
C1
0 45 45
Presentacions / exposicions
A17
C1
1 4 5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A17
C1
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa i metodologia
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d’exercicis pràctics per tal de dur a terme l’aplicació dels conceptes treballats a classe. Audicions en francès i redaccions
Resolució de problemes, exercicis Exercicis complementaris i pràctica de gramàtica (verbs) per internet
Presentacions / exposicions Els alumnes hauran de preparar presentacions en grup de temes donats a classe com ara acollir turistes o presentar un programa, dur a terme una venda, gestionar una reserva. També es poden fer exposicions individuals sobre un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada El professor orientarà l'alumne i l'ajudarà a resodre problemes i dubtes mitjançant atenció directa en hores de despatx o per correu electrònic.

Atenció personalitzada
Descripció
S’atendran personalment els estudiants durant les hores d’atenció a l’alumnat acordades.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A17
C1
Presentació oral sobre temes triats dels continguts donats a classe (exercici per avaluar la competència oral)
*Prova obligatòria
25%
Proves de desenvolupament
A17
C1
Tipus de prova:
- Exercicis per avaluar la competència de la comprensió oral.
- Exercicis per avaluar la competència gramatical, lexical.
- Exercicis per avaluar la competència de l'expressió i la comprensió escrita.
75%
Altres  

Tipus de prova: - Enregistrament oral.

Sense pes a la nota però que caldrà consignar dins de la data establerta, per tal de poder participar a les altres activitats d'avaluació.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es necessitarà un 70% d'assistència a classe per poder presentar-se a les proves.

La prova de desenvolupament consisteix en una prova escrita amb preguntes de comprensió escrita i oral, exercicis gramaticals i de lèxic, i finalment un exercici d'expressió escrita. La nota de la prova oral (presentacions/exposicions) serà el resultat d'una entrevista individual.

Per fer la mitjana entre les dues proves, en cap cas la diferència entre les dues notes pot superar els 7 punts.

En cas de no poder seguir les classes s'haurà de parlar amb el professor durant el primer mes del curs i presentar un justificant oficial.


Fonts d'informació

Bàsica CLE International, Tourisme.com, 2, 2014
Hachette, Focus, , 2015

"Toursime.com" (Cle International; 2a edició; ISBN 978-2-09-038044-6) és el llibre de text que s'utilitzarà a classe.

"Focus: grammaire du français" (Hachette; ISBN 978-2-01-155964-7) és el llibre de gramàtica que s'utilitzarà.

Complementària , Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français (niveau intermédiaire), , Clé International
, Diccionari bilingüe, ,
Odile Chantelauve Chiari, Les Métiers du Tourisme, , Hachette-F.L.E
Nelly Mauchamp, La France de Toujours- Civilisation, , Clé International
, Scénarios Professionnels 1- Méthode de Français, , Clé International
Claude Origet du Cluzeau, Le tourisme culturel, , "Que sais-je?" PUF
Georges Cazes et Françoise Potier, Le tourisme urbain, , "Que sais-je? " PUF
, Text de lectura de la biblioteca, ,
Grégoire, Maïa, Grammaire progressive du français, avec 600 exercices, , Clé International

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
FRANCÈS INTERMEDI II/21204115


 
Altres comentaris
És important haver fet algunes hores de francès i arribar a l'assignatura amb un nivell A1 d'aquesta llengua. Encara que es faci un repàs gramatical accelerat, els principiants hauran de dedicar moltes hores extra per fer exercicis complementaris i posar-se al nivell. És obligatori portar a classe cada dia el llibre de text, indispensable per seguir el ritme de la classe. Es farà servir de tant en tant la gramàtica per fer exercicis complementaris (sobretot a casa). Es recomana la lectura de texts originals en llengua francesa: diaris, revistes, etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès. Aquesta lectura s'hauria de fer parcialment en veu alta. També és convenient fer audicions en francès: música, emissores de ràdio, televisió, pel•lícules en versió original, etc.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent