Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A17 |
Comunicar-se de forma oral i escrita amb una segona llengua estrangera |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A17 |
Consolida els coneixements gramaticals dels alumnes, necessaris per a poder comprendre textos orals i escrits, i per a poder comunicar-se de manera eficient utilitzant l'anglès i/o el francès com a llengua vehicular
Sap parlar en públic en anglès i/o en francès
Escriu textos en anglès i/o francès sobre temes d'interès
Amplia vocabulari
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
Gramàtica |
- Present d’indicatiu, imperatiu, futur simple, passat compost (introducció)
- Articles definits i indefinits, articles contracte, articles partitius, adjectius possessius, adjectius i pronoms demostratius
- Adjectius qualificatius (gènere i nombre)
- Pronoms relatius simples (qui/que)
- Preposicions de lloc i temps
- La negació
|
Lèxic i comunicació |
- Presentar-se
- Presentar una empresa turística
- Converses telefòniques
- Comunicacions comercials
- Informar sobre horaris
- Preparar una visita guiada / un programa / animacions
- Gestionar reserves
- Identificar detalls dels productes turístics
- Conduir una entrevista de venda.
- Gestionar ofertes
- Saber donar informació turística
- Familiaritzar-se amb el vocabulari específic d’informació turística
|
Continguts culturals |
- Descripció de regions, ciutats o pobles
- Aspectes típics de les regions francòfones
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
44 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
45 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa i metodologia |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d’exercicis pràctics per tal de dur a terme l’aplicació dels conceptes treballats a classe. Audicions en francès i redaccions |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis complementaris i pràctica de gramàtica (verbs) per internet |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de preparar presentacions en grup de temes donats a classe com ara acollir turistes o presentar un programa, dur a terme una venda, gestionar una reserva. També es poden fer exposicions individuals sobre un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
El professor orientarà l'alumne i l'ajudarà a resodre problemes i dubtes mitjançant atenció directa en hores de despatx o per correu electrònic. |
Descripció |
S’atendran personalment els estudiants durant les hores d’atenció a l’alumnat acordades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral sobre temes triats dels continguts donats a classe (exercici per avaluar la competència oral)
*Prova obligatòria |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Tipus de prova:
- Exercicis per avaluar la competència de la comprensió oral.
- Exercicis per avaluar la competència gramatical, lexical.
- Exercicis per avaluar la competència de l'expressió i la comprensió escrita. |
75% |
Altres |
|
Tipus de prova: - Enregistrament oral. |
Sense pes a la nota però que caldrà consignar dins de la data establerta, per tal de poder participar a les altres activitats d'avaluació. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es necessitarà un 70% d'assistència a classe per poder presentar-se a les proves. La prova de desenvolupament consisteix en una prova escrita amb preguntes de comprensió escrita i oral, exercicis gramaticals i de lèxic, i finalment un exercici d'expressió escrita. La nota de la prova oral (presentacions/exposicions) serà el resultat d'una entrevista individual. Per fer la mitjana entre les dues proves, en cap cas la diferència entre les dues notes pot superar els 7 punts. En cas de no poder seguir les classes s'haurà de parlar amb el professor durant el primer mes del curs i presentar un justificant oficial. |
Bàsica |
CLE International, Tourisme.com, 2, 2014
Hachette, Focus, , 2015
|
"Toursime.com" (Cle International; 2a edició; ISBN 978-2-09-038044-6) és el llibre de text que s'utilitzarà a classe. "Focus: grammaire du français" (Hachette; ISBN 978-2-01-155964-7) és el llibre de gramàtica que s'utilitzarà. |
Complementària |
, Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français (niveau intermédiaire), , Clé International
, Diccionari bilingüe, ,
Odile Chantelauve Chiari, Les Métiers du Tourisme, , Hachette-F.L.E
Nelly Mauchamp, La France de Toujours- Civilisation, , Clé International
, Scénarios Professionnels 1- Méthode de Français, , Clé International
Claude Origet du Cluzeau, Le tourisme culturel, , "Que sais-je?" PUF
Georges Cazes et Françoise Potier, Le tourisme urbain, , "Que sais-je? " PUF
, Text de lectura de la biblioteca, ,
Grégoire, Maïa, Grammaire progressive du français, avec 600 exercices, , Clé International
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FRANCÈS INTERMEDI II/21204115 |
|
|
Altres comentaris |
És important haver fet algunes hores de francès i arribar a l'assignatura amb un nivell A1 d'aquesta llengua. Encara que es faci un repàs gramatical accelerat, els principiants hauran de dedicar moltes hores extra per fer exercicis complementaris i posar-se al nivell.
És obligatori portar a classe cada dia el llibre de text, indispensable per seguir el ritme de la classe. Es farà servir de tant en tant la gramàtica per fer exercicis complementaris (sobretot a casa).
Es recomana la lectura de texts originals en llengua francesa: diaris, revistes, etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès. Aquesta lectura s'hauria de fer parcialment en veu alta. També és convenient fer audicions en francès: música, emissores de ràdio, televisió, pel•lícules en versió original, etc.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|