DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) GESTIÓ D'ESDEVENIMENTS TURÍSTICS Codi 21204212
Ensenyament
Grau de Turisme (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ORTEGA SARLE, VICENTE
Adreça electrònica vicente.ortega@urv.cat
Professors/es
ORTEGA SARLE, VICENTE
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu fonamental de l’assignatura es proporcionar a l’alumne una visió general del que és i del que representa el turisme d'esdeveniments dins de la indústria del turisme en general. L'assignatura analitza i estudia esdeveniments com els congressos i les convencions, les fires i les exposicions, els banquets, events socials, etc.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l’oci
 A8 Definir objectius, estratègies i polítiques comercials i tècniques de comunicació
 A11 Conèixer el procediment operatiu dels àmbits de l’allotjament, la restauració, les empreses d’intermediació, les empreses organitzadores d’esdeveniments i entitats públiques turístiques
 A16 Conèixer els principals productes emergents turístics
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Identifica oportunitats de desenvolupament de productes turístics en un entorn dinàmic de canvi social i de les preferències de la demanda
 A8 Relaciona el desenvolupament de nous productes amb les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies de la informació i comunicació
 A11 Coneix les especificitats de planificació i gestió de productes turístics específics
 A16 Coneix les especificitats de planificació i gestió de productes turístics emergents
Té capacitat per a gestionar projectes de desenvolupament de productes i serveis en l’àmbit del turisme de reunions en un entorn globalitzat i altament competitiu
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Mercat de Reunions

Tema 2: El Congrès
Tema 3: Banquets i recepcions
Tema 4: Fires i exposicions
Tema 5: Events socials
Tema 6: Protocol i cerimònia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A4
A8
A11
A16
10 15 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
A11
A16
6 9 15
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A4
A11
A16
B6
4 8 12
Fòrums de debat
A4
A11
A16
B6
2 1 3
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves de desenvolupament
A4
A8
A11
A16
2 2 4
Proves pràctiques
A4
A8
A11
A16
B6
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura en el context actual i visió general del contingut i dels objectius.
Sessió Magistral En les sessions magistrals es tractaran a classe els continguts de cada tema.

Seran sessions que comptaran amb el suport d'eines audiovisuals.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Aplicació pràctica dels continguts ja sigui en base a casos reals o creats explícitament.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Aplicació pràctica dels continguts de l'assignatura
Fòrums de debat Comentar en grup articles i notícies d'actualitat relacionades amb l'assignatura.
Atenció personalitzada Resposta a dubtes i qüestions relatives al contingut de l'assignatura

Atenció personalitzada
Descripció
Resposta a dubtes i qüestions. Contacte permanent via e-mail. Es poden concertar entrevistes amb el professor.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A4
A11
A16
B6
Estudi ,individual o en grup, de casos reals proposats pels alumnes. Millora de nota (fins a un 10% addicional)
Proves pràctiques
A4
A8
A11
A16
B6
Exercicis pràctics, com els treballats a l’aula, que busquen confirmar que l’alumne sap aplicar els coneixements adquirits. 40%
Proves de desenvolupament
A4
A8
A11
A16
Preguntes teòriques de desenvolupament de temes rellevants de l’assignatura. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'examen de segona convocatòria és de tota l'assignatura amb preguntes teòriques de desenvolupament i exercicis pràctics com els treballats a l'assignatura.

En cap cas es "guarda nota" de cap part de la fase d'avaluació continuada per a la segona convocatòria.

No està permès l'ús de dispositius electrònics per fer les proves d'avaluació: mòbil, tablet, portàtil, etc. Consultar al professor.


Fonts d'informació

Bàsica Paloma Herrero Blanco, Gestión y Organización de congresos. Operativa, protocolo y ceremonial, 1999, Síntesis
José Antonio de Urbina, El gran libro del Protocolo, 1994, Temas de hoy
Salvador Anton Clavé i 12 més, 10 Lecciones sobre Turismo. El reto de reinventar los destinos, 2012, Planeta

 

Complementària

§  VOGELER – HERNÁNDEZ (2000). El Mercado Turístico. Estructura, operaciones y procesos de producción. Centro de Estudios Ramón Areces. Madrid.

§  VALLS (2000). Gestión de empresas de Turismo y Ocio. El arte de provocar la satisfacción. Gestión 2000 – ESADE. Barcelona.

§  ANTÓN CLAVÉ (2005). Parques Temáticos, más allá del ocio. Ariel. Barcelona.

§  DOMINGUEZ MACHUCA Y OTROS. El Sistema productivo de la empresa. Problemas y fundamentos teóricos. Pirámide.

§  COMPANYS Y OTROS. Dirección de la producción I. UOC.

§  CASTÁN FARRERO Y OTROS. Dirección de la producción II. UOC.

§  MARTÍNEZ PARRA Y OTROS. Investigación Operativa. UOC.

§  A. DRUDIS. Gestión de Proyectos. Gestión 2000.

§  M.E. HAYNES. Administración de proyectos. Granica.

§  BOB E. HAYNES. Cómo medir la satisfacción del cliente. Gestión 2000.

§  CASANUEVA, C. Y OTROS (2000). Organización y Gestión de empresas turísticas. Pirámide. Madrid.

§  CERRA, J Y OTROS (1999). Gestión de producción de alojamientos y restaurantes. Síntesis. Madrid.

§  J.R. MESTRES. Técnicas de gestión y dirección hotelera. Gestión 2000.

§  R. CAO. Introducción a la simulación y a la teoría de colas. Netbiblo.

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
OPERACIONS I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ/21204004
INNOVACIÓ EN EL SECTOR TURÍSTIC/21204113
 
Altres comentaris
Proves d’avaluació parcials. Es proposaran 2 proves escrites per avaluar els coneixements dels alumnes dels temes desenvolupats fins aquell moment. Cada prova ‘valdrà’ en funció del pes específic dels temes avaluats (previsiblement 50%+50%). La suma de les 2 proves constituirà el 100% de la nota de la convocatòria d'avaluació contínua. En cas de suspendre la convocatòria d'avaluació contínua, no es guarda cap parcial aprovat de cara a la segona convocatòria.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent