Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre els principis del turisme: la seva dimensió, espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica |
| A3 |
Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i activitats productives del turisme en l’àmbit mundial |
| A4 |
Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l’oci |
| A6 |
Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica-patrimonial de les organitzacions |
| A9 |
Conèixer tècniques de direcció i gestió dels diferents tipus d’entitats turístiques |
| A11 |
Conèixer el procediment operatiu dels àmbits de l’allotjament, la restauració, les empreses d’intermediació, les empreses organitzadores d’esdeveniments i entitats públiques turístiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn la història i bases de l'hoteleria
| | A3 |
Reconeix els diferents perfils professionals d'una empresa hotelera
| | A4 |
S'interessa per notícies del sector hoteler
| | A6 |
Avalua els resultats d'explotació d'un hotel
| | A9 |
Avalua i organitza qualsevol departament de l'hotel
Comprèn l'aplicació de les noves tecnologies i sistemes informàtics
| | A11 |
Reconeix les funcions dels responsables de la gestió de l'hotel
Organitza els gèneres, espais, mobiliari i materials dels diferents tipus d'establiment
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
– MÒDUL I |
a. Tipus d'allotjament
b. Requisits tècnics
c. Rànquing cadenes Hoteleres
d. Estratègies de creixement
i. Tipus de Contracte ( Propietat, Gestió , Lloguer i Franquícia )
f. Legislació Hotelera
|
– MÒDUL II |
a. Organigrama d'un Hotel
b. Departaments d'un Hotel (Recepció, Governanta , Serveis Tècnics, Cuina, Restaurant ..)
Descripció del lloc de treball ( Job description)
Tasques / funcionis / procediments
Vocabulari tècnic / Key words |
– MÒDUL III |
a. Costos:
a. Costos Directes
b. Anàlisi Cost de Personal
c. Altres Costos
b. Yield Management
c. Business Pla ( Pla de negoci ) |
– MÒDUL IV |
a. Prioritats del Director d'Hotel
b. Gestió de l'exerceixo
c. Competències directives
d. Estils directius
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
36 |
0 |
36 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
15 |
20 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
14 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i del funcionament de les classes. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professorat dels continguts de l'assignatura, amb la participació activa dels estudiants. |
Pràctiques de camp/sortides |
Contrast d'idees i opinions raonades, justificades i argumentades entre els estudiants, i sobre temes actuals de l'hosteleria. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants de la feina desenvolupada en la confecció dels seus treballs en equip. |
Treballs |
Elaboració en equip d'un treball pràctic de creació i direcció d'un hotel. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Comprendre, analitzar i raonar sobre diverses situacions actuals de direcció d'hotels reals. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes en el desaptx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
Descripció |
Resolució de dubtes, tant teòrics com pràctics, en el despatx del professorat en l'horari d'atenció establert a tal efecte. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
1r Treball: Part oral
2n Treball: Part oral de "Crea el teu propi hotel i model de gestió" |
10%
10% |
Treballs |
|
1r Treball: Part escrita
2n Treball: Crea el teu propi hotel i model de gestió |
10%
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova integral (examen) sobre el conjunt de continguts teòrics i pràctics de l'assignatura. La resposta correcta suma i la incorrecta resta. |
50% |
Altres |
|
Participació activa a l'aula, reflexions coherents sobre el temari i assistència regular. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà únicament en un examen tipus test, que valdrà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Christine Jones & Valerie Jowett, Managing Facilities, 2001, Butterworth Heinemann
Clayton W. Barrows, Tom Powers and Dennis Reynos, Introduction to Management in the hospitality industry, 2012, Wiley
González Serrano, Lydia y Talón Ballestero, Pilar, Dirección Hotelera: Operaciones y Procesos, 2002, Síntesis
|
Rodríguez Antón, José Miguel (2008): Organización y Dirección de Empresas Hoteleras. Madrid: Síntesis. Guerras Martín, L. A. y Navas López, J. E. (2007): Dirección Estratégica de la empresa: Teoria y aplicaciones, 4a edición. Madrid: Civitas. |
Complementària |
|
Bourdain, Anthony (2001): Confesiones de un Chef: Aventuras en el transfondo de la cocina. Barcelona: RBA. Bourdain, Anthony (2002): Viajes de un Chef: en busca de la comida perfecta. Barcelona: RBA. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|