DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) ATENCIÓ AL CLIENT Codi 21204223
Ensenyament
Grau de Turisme (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BARRULLAS BONET, JUDIT
Adreça electrònica judit.barrullas@urv.cat
Professors/es
BARRULLAS BONET, JUDIT
Web
Descripció general i informació rellevant Els continguts d'aquesta assignatura tenen l'objectiu de proporcionar a l'alumne els coneixements i conceptes bàsics relacionats amb el servei i la qualitat en l'atenció al client en el context turístic i hoteler. El programa té una clara orientació a la pràctica real de l'atenció al client en empreses turístiques. Les relacions entre clients i empresa han repercutit indiscutiblement sobre l'oferta de serveis òptims i de qualitat. La determinació de les necessitats i demandes del client a cada moment i la resposta òptima de l'empresa, són signes d'una adequada gestió de l'atenció que l'empresa proporciona als seus client. L'atenció al client es considera un factor clau en l'àmbit de les empreses turístiques i el seu èxit pot facilitar l'eficàcia de les estratègies de comercialització en general.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A10 Tenir una marcada orientació de servei al client i una motivació per la qualitat del servei
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A10 Identifica les necessitats dels clients d'establiments turísitcs
Coneix els mètodes de comunicació oral i escrita
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Principis bàsics de l'atenció client
Tema 2 Gestió, coneixement i avaluació dels clients
Tema 3 Segmentació de clients
Tema 4 Habilitats socials i comunicatives en la prestació del servei turístic
Tema 5 Gestió de queixes i reclamacions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A10
17 5 22
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
5 20 25
Treballs
A10
5 10 15
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de tipus test
A10
1 9 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicar els continguts de l'assignatura amb una orientació pràctica.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de exercicis relacionats amb l'aplicació pràctica dels continguts
Treballs Treball d'investigació de mercat

Treball final de curs
Atenció personalitzada La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran sempre després de finalitzar les sessions, en el cas que no es pugui assistir es pot concertar dia i hora amb el professor.

Atenció personalitzada
Descripció
La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran sempre després de finalitzar les sessions, en el cas que no es pugui assistir es pot concertar dia i hora amb el professor.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A10
Investigació de mercat
Treball final de curs
20-35%
20-35%
Proves objectives de tipus test
A10
Preguntes tipus test dels continguts de la matèria 25-40%
Altres  

Participació classe OPTATIU: Cas pràctic a l'aula


10%
(com a màxim 1 punt més)
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Primera convocatòria: Avaluació continuada. El tipus test és tasca obligatòria per fer mitjana amb la resta de tasques amb la nota mínima de 4.

Segona Convocatòria: Examen teòric.


Fonts d'informació

Bàsica Barquero, J.D.; Rodríguez, C.; Barquero, M.; Huertas, F. , Marketing de clientes, McGraw-Hill, Madrid, 2007
Blanco, A., Atención al cliente, 3ª edició, Piràmide, Madrid, 2007
Cram, T., Estreche las relaciones con los clientes que cuentan: nuevos retos en la atención al cliente, Pearson Educación, Madrid, 2003
Horovitz, J., Los secretos del servicio al cliente, 2ª edició, Financial Times-Prentice Hall, 2006
Larson, W.W., Mejorar la atención al cliente, Pearson Eduación, Madrid, 2002
López, S., Recepción y atención al cliente, Ed. Paraninfo, Madrid, 2000

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent