DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) GESTIÓ SIMULADA D'EMPRESES HOTELERES Codi 21204225
Ensenyament
Grau de Turisme (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Optativa 1Q conv. única
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ÚRSULA POZO, RAUL
PARES CORTACANS, ELVIRA
Adreça electrònica raul.ursula@urv.cat
elvira.pares@urv.cat
Professors/es
ÚRSULA POZO, RAUL
PARES CORTACANS, ELVIRA
Web http://www.ftg.urv.cat/viladauradaresort/index.html
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén apropar a l'estudiant al funcionament d'una empresa real, en concret del sector hoteler, simulant el seu funcionament i introduint-ho en aspectes de gestió hotelera des d'un punt de vista pràctic, interrelacionant diferents àrees funcionals.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A10 Tenir una marcada orientació de servei al client i una motivació per la qualitat del servei
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A10 Coneix els mètodes de comunicació oral i escrita
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adapta els objectius d'aprenentatge proposats
Fa preguntes intel•ligents i mostra iniciativa en les seves tasques
 B2 Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
 B5 Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. INTRODUCCIÓ 1.1. Empreses simulades
1.2. Explicació de la plataforma
1.3. Conceptes bàsics
TEMA 2. COMPTABILITAT 2.1. Càrrecs i abonaments
2.2. Llibres comptables
2.3. Balanços
2.4. Compres i despeses
2.5. Vendes i ingressos
2.6. Creditors i deutors
2.7. Administracions públiques
TEMA 3. GESTIÓ HOTELERA 3.1. Organització d'un hotel
3.2. Gerència hotelera
3.3. Gestió en restauració
TEMA 4. MÀRQUETING 4.1. La investigació comercial
4.2. El posicionament al mercat
4.3. Decisions sobre preu
4.4. Promoció i relacions públiques
4.5. El pla de màrqueting
TEMA 5. RECURSOS HUMANS 5.1. Organigrama
5.2. Contractes
5.3. Conveni i Taules salarials
5.4. Job description
5.5. Riscos Laborals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
B2
10 20 30
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B1
B2
B5
C4
10 10 20
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A10
B4
B5
C2
C3
30 20 50
Presentacions / exposicions
B5
C2
C4
5 17 22
Simulació
B4
B5
C2
C3
18 2 20
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introduir a l'estudiant en els conceptes bàsics de l'assignatura i de la plataforma que utilitza l'empresa simulada
Sessió Magistral Explicació per part del professor de la teoria bàsica per participar en l'empresa simulada
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Explicació per part del professor de supòsit pràctics, casos reals i participació i debat per part dels estudiants
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Pràctiques per part dels estudiants del programa SEFED d'empreses simulades i gestió de software hoteler, comptable i de pàgines web.
Presentacions / exposicions Presentació oral de les activitats dutes a terme per part dels estudiants
Simulació Funcionament del dia a dia de l'empresa
Atenció personalitzada Tutories personalitzades per respondre als dubtes i qüestions dels estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
Cada setmana el professorat dedicarà 8 hores a l'atenció personalitzada per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura. Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A10
B4
B5
C2
C3
S'avaluarà les activitats treballades durant les classes. 50%-60%
Presentacions / exposicions
B5
C2
C4
S'avaluaràn casos plantejats pels professors que haureu de resoldre i exposar. 20%
Altres  

Assistència i participació a classe

30%-20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta assignatura no té segona convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica , http://www.inform.es, ,
, http://www.europen.info, ,
Felipe Gallego, J., Gestión de hoteles : una nueva visión, Thomson, 2005

Complementària Arenza, M.A., Marketing hotelero, MAD, 2005
Enrique Zubillaga Colín, Contabilidad hotelera, , 1991

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent