Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Tenir una marcada orientació de servei al client i una motivació per la qualitat del servei |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Coneix els mètodes de comunicació oral i escrita
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d'aprenentatge proposats
Fa preguntes intel•ligents i mostra iniciativa en les seves tasques
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ |
1.1. Empreses simulades
1.2. Explicació de la plataforma
1.3. Conceptes bàsics |
TEMA 2. COMPTABILITAT |
2.1. Càrrecs i abonaments
2.2. Llibres comptables
2.3. Balanços
2.4. Compres i despeses
2.5. Vendes i ingressos
2.6. Creditors i deutors
2.7. Administracions públiques |
TEMA 3. GESTIÓ HOTELERA |
3.1. Organització d'un hotel
3.2. Gerència hotelera
3.3. Gestió en restauració |
TEMA 4. MÀRQUETING |
4.1. La investigació comercial
4.2. El posicionament al mercat
4.3. Decisions sobre preu
4.4. Promoció i relacions públiques
4.5. El pla de màrqueting |
TEMA 5. RECURSOS HUMANS |
5.1. Organigrama
5.2. Contractes
5.3. Conveni i Taules salarials
5.4. Job description
5.5. Riscos Laborals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
20 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
17 |
22 |
Simulació |
|
18 |
2 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir a l'estudiant en els conceptes bàsics de l'assignatura i de la plataforma que utilitza l'empresa simulada |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor de la teoria bàsica per participar en l'empresa simulada |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Explicació per part del professor de supòsit pràctics, casos reals i participació i debat per part dels estudiants |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques per part dels estudiants del programa SEFED d'empreses simulades i gestió de software hoteler, comptable i de pàgines web. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral de les activitats dutes a terme per part dels estudiants |
Simulació |
Funcionament del dia a dia de l'empresa |
Atenció personalitzada |
Tutories personalitzades per respondre als dubtes i qüestions dels estudiants |
Descripció |
Cada setmana el professorat dedicarà 8 hores a l'atenció personalitzada per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura.
Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
S'avaluarà les activitats treballades durant les classes. |
50%-60%
|
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluaràn casos plantejats pels professors que haureu de resoldre i exposar. |
20% |
Altres |
|
Assistència i participació a classe |
30%-20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura no té segona convocatòria |
Bàsica |
, http://www.inform.es, ,
, http://www.europen.info, ,
Felipe Gallego, J., Gestión de hoteles : una nueva visión, Thomson, 2005
|
|
Complementària |
Arenza, M.A., Marketing hotelero, MAD, 2005
Enrique Zubillaga Colín, Contabilidad hotelera, , 1991
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|