Tema |
Subtema |
BLOC 1.
TEMA 0. EL TREBALL EN EQUIP |
0.1. Definició de grup i d'equip.
0.2. El perquè del treball en equip.
0.3. Sinèrgia, conflicte, confiança.
0.4. La responsabilitat personal. |
BLOC 2.
TEMA 1. EL CONTEXT ACADÈMIC: CIÈNCIA, RIGOR I ÈTICA. |
1.1. El discurs acadèmic i científic.
1.2. L'expressió de la informació en l'àmbit acadèmic.
1.3. El tractament ètic de la informació.
1.4. Eines:Gestió del temps.
|
BLOC 2.
TEMA 2. IDENTIFICACIÓ I GESTIÓ DE FONTS D’INFORMACIÓ |
2.1. Identificació de les fonts d'informació.
2.2. El Fitxer bibliogràfic. Introducció a Mendeley.
2.3. La cerca bibliogràfica.
2.4. La revisió crítica de la literatura.
|
BLOC 3.
TEMA 3. PRESENTACIÓ DE TREBALLS ACADÈMICS |
3.1. Elaboració d'un treball: tipus de treballs, definició de la temàtica i procés d'escriptura.
3.2. Parts d'un treball: coberta, introducció, índex, cos del treball, bibliografia, annexos, altres.
3.3. Redacció de textos: normes de redacció, principis d'estil, altres textos.
3.4. Exposició oral: habilitats, preparació, tècniques de presentació, elements de suport. |
BLOC 1.
TEMA 4. DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS |
4.1. Intel.ligència emocional. Motivació.
4.2. Rigor i ètica en el món professional.
4.3. L’accés a l’activitat professional: el curriculum vital, cerca activa de treball, entrevistes de treball, altres proves de selección de personal.
|
Descripció |
El professorat establirà un horari setmanal de tutories, prèvia cita.
Caldrà posar-s'hi en contacte a través del correu: mariajesus.muinos@urv.cat. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera Convocatòria: L'avaluació estarà integrada per tres pràctiques (una per cada un dels Blocs) i un examen que inclou tota la matèria, amb la ponderació següent: - Pràctica del Bloc 1: Lliurament en l'espai Moodle, en la data que hom hi indicarà (20% DE LA NOTA FINAL) - Pràctica del Bloc 2: Lliurament en l'espai Moodle, en la data que hom hi indicarà. (20% DE LA NOTA FINAL) - Pràctica del Bloc 3: Lliurament en l'espai Moodle, en la data que hom hi indicarà. (20% DE LA NOTA FINAL) - Examen de tota la matèria, presencial, en la data oficial convocada: (40% DE LA NOTA FINAL) IMPORTANT: És indispensable presentar totes les pràctiques i fer l'examen per poder ser avaluat. D'allò contrari, la nota serà un NP Segona Convocatòria Tots els alumnes (tant els suspensos com els NP en primera convocatòria) faran un examen únic, que integrarà tota la matèria i es durà a terme en la data oficial convocada. Als alumnes que hagin seguit la continuada en primera convocatòria, se'ls hi guardaran les notes de les pràctiques. La qualificació en Segona Convocatòria serà el resultat de: a) Alumnes presentats (i suspesos) en primera convocatòria: la nota més alta entre l'examen de segona convocatòria ponderat amb les pràctiques / l'examen de segona convocatòria =100% de la nota. b) Alumnes NP en primera convocatòria: L'examen = 100% de la nota |
Bàsica |
ALLEN, D. , Organízate con eficacia. Máxima productividad personal sin estrés, Urano, 2011 Barcelona
BOEGLIN, M., Leer y redactar en al universidad, Eduforma, 2007 Sevilla
CANO, E., RUBIO, A., SERRAT, N., Organizarse mejor: Habilidades, estrategias, técnicas y hábitos de estudio., Paidós, 2010 Madrid
COROMINA, E., El treball de recerca:procés d'elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos, Eumo Editorial, 2006 Vic
DIMON, T., Elementos del aprendizaje: cómo mejorar tus habilidades, Neo Person, 2007 Madrid
GONZÁLEZ PIENDA, J.C., NUÑEZ, L. ALVAREZ, L. Y SOLER, E, Estrategias de aprendizaje, Pirámide, 2002 Madrid
SÁNCHEZ, J., Fundamentos de trabajo en equipo, McGraw-Hill, 2006 Madrid
MAS, J., Sin tiempo que perder, Alienta Editorial, 2009 Barcelona
PUCHOL, l., El libro de la entrevista de trabajo. Cómo superar las entrevistas y conseguir el trabajo que deseas , Díaz de Santos, , 2006 Madrid
FERRER, V., CARMONA, M., SORIA, V. (Eds) , El Trabajo de Fin de Grado, McGraw Hill, 2012 Madrid
MONEREO, C. (Coord), Aprendre a estudiar a la Universitat, UOC, 2002 Barcelona
WALKER, M, Cómo escribir trabajos de investigación, Gedisa, 2000 Barcelona
|
|
Complementària |
GARCÍA CARBONELL, R., Aprender a aprender: nuevo método de motivación, estudio, atención-concentración y memoria., EDAF, 2006 Madrid
GONZÁLEZ CABANACH, R., Estrategias y técnicas de estudio: cómo aprender a estudiar estratégicamente., EDAF, 2006 Madrid
GONZÁLEZ PIENDA, J.C., NUÑEZ, L. ALVAREZ, L. Y SOLER, E,, Estrategias de aprendizaje,, Pirámide, 2002 Madrid
HERNÁNDEZ PINA, F., Aprender a aprender: técnicas de estudio., Océano, 2004 Barcelona
HOCHHEISER, R.M., Administre su tiempo eficazmente, Gestión, 2000 Barcelona
JIMÉNEZ, J.I. – GONZÁLEZ, J, Método para desarrollar hábitos y técnicas de estudio (Bachillerato y Universidad)., La Tierra Hoy, 2005 Madrid
LÓPEZ YEPES, J., La aventura de la investigación científica, Síntesis, 2000 Madrid
PAUK, W., Estrategias de estudio, Pearson Educación, 2002 Madrid
POZO, J.I., Aprendices y maestros. La nueva cultura del aprendizaje., Alianza Editorial, 2000 Madrid
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|