Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Utilitzar la informació geogràfica per a la descripció, l’anàlisi i la interpretació del territori |
| A7 |
Relacionar i sintetitzar informació geogràfica transversal, amb capacitat de comprendre el llenguatge d’altres especialistes, per a l’anàlisi i diagnòstic territorial |
| A9 |
Aplicar tècniques de treball de camp i conèixer de forma directa el territori per a analitzar-lo i interpretar-lo |
| A10 |
Obtenir, analitzar, expressar cartogràficament i interpretar informació territorial |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Coneix i elabora un informe qualitatiu
| | A7 |
Coneix i aplica les assumpcions bàsiques del paradigma qualitatiu i els seus diferents enfocaments per al disseny de la investigació
| | A9 |
Desenvolupa activitats de recopilació de dades (treball de camp)
| | A10 |
Anàlisi de dades amb software específic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la investigació qualitativa |
1.1. Què és la recerca i per a què serveix?
1.2. Dades quantitatives i qualitatives i anàlisi quantitatiu i qualitatiu
1.3. Què és la recerca qualitativa?
1.4. Característiques diferencials entre la recerca qualitativa i la recerca quantitativa
1.5. El procés de recerca |
2. Disseny de la investigació qualitativa |
2.1. Justificació: Quan és apropiada?
2.2. Orientacions teòriques
2.3. Tècniques de recollida de dades
2.4. Unitat d'anàlisi
2.5. Mostra i mostreig
2.6. Accés al camp
2.7. Tècniques d'anàlisi de dades |
3. Tècniques de recollida de dades |
3.1. Entrevista
3.2. Grup focal
3.3. Observació
3.4. Estudi de cas
3.5. Altres
|
5. Presentació de resultats qualitatius |
5.1. Cànons de rigor en els estudis qualitatius
5.2. L'informe de recerca |
4. Anàlisi de dades qualitatives |
4.1. Característiques de les dades qualitatives
4.2. Mètodes d'análisi i interpretació
4.3. Software per a l'anàlisi de dades |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Treballs |
|
15 |
45 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
7 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició participativa dels conceptes de l'assignatura. |
Treballs |
A la primera sessió de l'assignatura es detallaran els treballs a realitzar, les seves característiques i dates de lliurament. El treball principal de l'assignatura es realitzarà en grup i es presentarà de manera escrita i oral. |
Resolució de problemes, exercicis |
Al llarg de les classes de laboratori i seminaris, es proposaran exercicis per a practicar els conceptes apresos en les sessions magistrals. Alguns d'aquests exercicis requeriran una preparació prèvia per part dels estudiants. |
Atenció personalitzada |
Abans i després de les classes, en hores de visita i per email. Per a visites presencials, es recomana confirmar una cita per email amb els professors de l'assignatura prèviament. |
Descripció |
Abans i després de les classes, en hores de visita i per email. Per a visites presencials, es recomana confirmar una cita per email amb els professors de l'assignatura prèviament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
A la primera sessió de l'assignatura es detallaran els treballs a realitzar, les seves característiques i dates de lliurament. El treball principal de l'assignatura es realitzarà en grup i es presentarà de manera escrita i oral. En aquesta part de la nota s'inclouen els resultats d'alguns dels exercicis de les classes pràctiques. |
45% |
Proves mixtes |
|
Examen final que avalua tots els continguts tant teòrics com pràctics de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
Participació activa a les classes teòriques i pràctiques, així com al llarg de les presentacions d'altres grups. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'exigeix una nota mínima de 4/10 a l'examen per a poder fer mitja amb la resta d'elements de l'avaluació de l'assignatura. L'avaluació de la segona convocatòria correspon a: - 50% examen - 50% treballs Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb els professors de l'assignatura per a que se'ls assigni quines parts de l'avaluació els caldrà repetir o realitzar de nou. |
Bàsica |
Hillman, W. & Radel, K. (eds.), Qualitative Methods in Tourism Research: Theory and Practice., 2018, Channel View Publications, Bristol, UK
García Ballesteros, A., Métodos y Técnicas Cualitativas en Geografía Social, 1998, Oikos-Tau, Vilassar de Mar
Hay, I., Qualitative Research Methods in Human Geography (4th ed.), 2016, Oxford University Press, Oxford
Veal, A.J, Research Methods for Leisure and Tourism (5th ed.), 2017, Pearson, London
Patton, M.Q., Qualitative Research and Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice (4th ed.), 2015, Thousand Oaks, Sage
Silverman, D., Doing Qualitative Research (5th ed.), 2017, Sage: London
Dwyer, L.; Gill, A. & Seetaram, N., Handbook of Research Methods in Tourism: Quantitative and Qualitative Approaches, 2014, Edward Edgar, Cheltelham, UK
Goodson, L. & Phillimore, J., Qualitative Research in Tourism: Ontologies, Epistemologies and Methodologies (Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility), 2004, Routledge, London
|
|
Complementària |
Bodenhamer, D.J.; Corrigan, J. & Harris, T.M. (eds.), Deep Maps and Spatial Narratives., 2015, Indiana University Press, Bloomington, Indiana, US
Berg, B.L., Qualitative Research Methods for the Social Sciences, 2014, Pearson Education
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|