Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Utilitzar la informació geogràfica per a la descripció, l’anàlisi i la interpretació del territori |
| A7 |
Relacionar i sintetitzar informació geogràfica transversal, amb capacitat de comprendre el llenguatge d’altres especialistes, per a l’anàlisi i diagnòstic territorial |
| A9 |
Aplicar tècniques de treball de camp i conèixer de forma directa el territori per a analitzar-lo i interpretar-lo |
| A10 |
Obtenir, analitzar, expressar cartogràficament i interpretar informació territorial |
| A11 |
Crear, gestionar i mantenir bases de dades de caràcter territorial i realitzar el seu tractament geoestadístic |
| A12 |
Exposar i transmetre coneixements geogràfics a nivell divulgatiu i/o científic utilitzant tècniques pròpies de comunicació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Capacitat d'organització i planificació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Llegeix i interpreta correctament fotografia aèria i imatges de satèl.lit
| | A7 |
Sintetitza informació geogràfica per a l’elaboració de cartografia mitjançant l’aplicació de fotointerpretació i teledetecció
| | A9 |
Identifica fenòmens i processos territorials directament sobre el terreny i els generalitza per a realitzar la seva interpretació geogràfica
Utilitza tècniques de treball de camp per a testar, verificar i comprovar la fiabilitat de la cartografia elaborada en el laboratori
| | A10 |
Coneix i utilitza correctament la terminologia pròpia de la Fotointerpretació i teledetecció
Coneix i utilitza fonts específiques d’imatges de satèl.lit i fotografia aèria
Sintetitza i expressa cartogràficament informació derivada de la interpretació visual de la fotografia aèria i imatges òptiques de satèl.lit
Realitza l’anàlisi digital d’imatges de satèl.lit per a l’obtenció de documents cartogràfics
| | A11 |
Crea i gestiona bases de dades cartogràfiques derivades de la interpretació visual de fotografia aèria i imatges òptiques de satèl.lit
Crea i gestiona bases de dades cartogràfiques derivades de l’anàlisi digital d’imatges de satèl.lit
| | A12 |
Elabora cartografia digital (simple i complexa), gràfics i taules com a documents de suport a la transmissió de coneixements utilitzant eines pròpies de la fotointerpretació i teledetecció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Organitza els processos i procediments adequats a les seves activitats
Dissenya la forma d'integrar processos i procediments amb els seus mitjans, preveient la seva durada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Principis bàsics sobre fotointerpretació i teledetecció: definició, conceptes, història, evolució i aplicacions. |
|
2.- Princis físics de la teledetecció. Fonaments de l'observació remota. L'espectre elctromagnètic. |
|
3.- Sistemes espacials de teledetecció: plataformes i sensors. Sensors actius i passius. Resolució d'un sistema sensor. |
|
4.- La fotointerpretació i la interpretació visual d'imatges: brillo, color, mida, forma textura, patró, altura, sombra, localització i associació. |
|
5.- El tractament digital d'imàtges: correccions i realçaments. La generació d'informació temàtica. Mètodes de classificació supervisada i no supervisada. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
25 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
25 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Durant la primera sessió de l'assignatura s'exposaran les qüestions clau del desenvolupament del curs: objectius, metodologies, logística d'entrega de les pràctiques, dates clau, criteris d'avaluació i qualificació, etc. |
Sessió Magistral |
Es detallarà, juntament amb l'ajuda de sistemes digitals, els fonaments de la fotointerpretació i la teledetecció. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques de laboratori es realitzaran a l'aula de SIG. L'assistència a aquestes sessions és de CARÀCTER OBLIGATORI, es consideren imprescindibles pel seguiment adequat i progressiu dels exercicis. S'han de respectar les dates d'entrega dels exercicis. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i anàlisi dels exercicis pràctics. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions dels estudiants de desenvolupament d'un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Mitjançant l'atenció personalitzada es resoldran dubtes de caràcter teòric o pràctic relacionats amb l'assignatura. |
Descripció |
A l'inici de curs es concretarà la manera d'articular l'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Entrega dels resultats dels exercicis plantejats durant les sessions de pràctiques de laboratori a l'Aula de SIG. L'entrega de les pràctiques es realitzarà dins del termini establert. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució i anàlisi dels exercicis pràctics. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentacions dels estudiants de desenvolupament d'un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
10% |
Proves mixtes |
|
Proves enfocades a demostrar els coneixements teòrics adquirits durant el curs. |
40% |
Altres |
|
Assistència, atenció, participació en les sessions i actitud. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura cal tenir una qualificació igual o superior a 5 en cadascun dels blocs. En segona convocatòria la metodologia d'avaluació és igual que en primera convocatòria. Es recomana l'assistència a les sessions pràctiques per tal de poder assolir els objectius de l'assignatura. Nota 1: seguint els consells del Vicerectorat de Docència i EEES, durant el desenvolupament de les proves no serà permès de dur rellotge, telèfon ni cap mena de dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen.
Nota 2: Igualment, resta prohibit l'ús de telèfons mòbils a l'interior de l'aula durant les sessions teòriques i pràctiques. Durant aquestes sessions l'ús d'internet quedarà restringits a aquelles pàgines relacionades amb el continguts de l'assignatura. L'incompliment d'aquests preceptes comportarà l'expulsió de l'aula durant la resta d'aquella sessió. |
Bàsica |
|
CHUVIECO SALINERO, EMILIO (2010): Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio. Ariel Ciencia. 586 páginas. Barcelona, España. CHUVIECO SALINERO, EMILIO (2008): Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio. Ariel Ciencia. 586 páginas. Barcelona, España. CHUVIECO SALINERO, EMILIO (2006): Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio. Ariel Ciencia. 586 páginas. Barcelona, España. FERNÁNDEZ GARCÍA, F. (2000): Introducción a la fotointerpretación, ed. Ariel, 253 pp. |
Complementària |
|
PINILLA, CARLOS (1995): Elementos de Teledetección. Ediciones RA-MA. 313 páginas. Madrid, España.
SOBRINO, J.A. (ED.) (2000): Teledetección, Universitat de València, 467 pp.
KONECNY, G. (2003): Geoinformation remote sensing, photogrammetry and geographic information systems, London New York Taylor & Francis.
LILLESAND, T. (2004):Remote sensing and image interpretation, 5ª ed., John Wiley & Sons cop. |
Assignatures que en continuen el temari |
TÈCNIQUES D'ANÀLISI ESPACIAL/21214114 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SISTEMES D'INFORMACIÓ GEOGRÀFICA/21214112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|