Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Dominar instruments de planificació, programació, projecció, anàlisi i diagnosi del territori |
| A9 |
Aplicar tècniques de treball de camp i conèixer de forma directa el territori per a analitzar-lo i interpretar-lo |
| A10 |
Obtenir, analitzar, expressar cartogràficament i interpretar informació territorial |
| A11 |
Crear, gestionar i mantenir bases de dades de caràcter territorial i realitzar el seu tractament geoestadístic |
| A12 |
Exposar i transmetre coneixements geogràfics a nivell divulgatiu i/o científic utilitzant tècniques pròpies de comunicació |
| A13 |
Generar sensibilitat i interès per les problemàtiques socials, territorials i ambientals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Aplica models d’anàlisi espacial per a la planificació, programació, projecció, anàlisi i diagnosi del territori
| | A9 |
Aplica tècniques de treball de camp per a resoldre problemes de caràcter territorial
| | A10 |
Coneix i utilitza correctament la terminologia pròpia de l’anàlisi espacial i la geoestadística
Analitza variables regionalitzades, punts, xarxes i superfícies per a la resolució de problemes de caràcter territorial
| | A11 |
Realitza l’anàlisi espacial i tractament geoestadístic de bases de dades territorials per a la resolució de problemes del territori
| | A12 |
Elabora cartografia digital (complexa), gràfics i taules com a document de suport a la transmissió de coneixements utilitzant eines pròpies de l’anàlisi espacial
| | A13 |
Identifica problemes territorials per a, aplicant tècniques d’anàlisi espacial, descriure’ls i realitzar propostes de solució
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
|
Tema |
Subtema |
Tema 0 |
Presentació: desenvolupament del programa, desenvolupament de les sessions pràctiques, sistema d'avaluació i qualificació, etc. |
Tema 1 |
Introducció a ArcGis. Arquitectura del programari, moduls, extensions i aplicacions, formats de dades. Recursos cartogràfics a Internet. Plataformes de dades espacials. |
Tema 2 |
Anàlisi bàsica. Treball amb ràsters. Anàlisi espacial. |
Tema 3 |
Avaluació multicriteri |
Tema 4 |
Implementació d'un projecte SIG |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
41 |
21 |
62 |
Treballs |
|
20 |
22 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'ofereix informació sobre les caracteristiques de l'assignatura i el seu desenvolupament: programació, estructura, organització de les sessions pràctiques, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició de conceptes, instruments i metodologies propis de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques amb programari SIG. Aplicació de coneixements de geografia adquirits durant el grau, particularment a les assignatures Anàlisi i disseny de propostes per a la planificació territorial: àmbit fisic i Anàlisi i disseny de propostes per a la planificació territorial: àmbit social i econòmic |
Treballs |
Realització d'un projecte d'aplicació d'un SIG per a la resolució d'un problema territorial. Tutories personalitzades a les sessions docents. |
Presentacions / exposicions |
Defensa pública del projecte de curs: aplicació d'un SIG per a la resolució d'un problema territorial |
Atenció personalitzada |
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic, durant el desenvolupament de les sessions pràctiques i durant la realització del projecte de curs. |
Descripció |
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic, durant el desenvolupament de les sessions pràctiques i durant la realització del projecte de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Lliurament de les activitats proposades a l'aula |
60 |
Treballs |
|
Realització d'una projecte d'aplicació d'un SIG per a la resolució d'un problema territorial |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
Defensa pública del projecte de curs: aplicació d'un SIG per a la resolució d'un problema territorial |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació es realitza a partir de dos blocs: les activitats a través de TIC en aules informàtiques (60%) i el treball de curs i la seva defensa pública (40%) Per superar l'assignatura cal obtenir una qualificació igual o superior a 5 en els dos blocs que composen l'assignatura, en primera convocatòria. Si no se supera algun d'aquests dos blocs en segona convocatòria caldrà realitzar una prova objectiva on s'hauran d'aplicar aquells conceptes vistos durant el curs; aquesta prova objectiva, indistintament, tindrà un pes proporcional al bloc que no s'hagi superat en primera convocatòria. En la correcció d'activitats i treballs se serà particularment exigent. No s'acceptarà cap exercici amb deficiències, ja siguin de forma o de contingut. En cas de detectar una activitat avaluadora fraudulenta, se suspendrà l'avaluació en la convocatòria més propera. Nota: seguint els consells del Vicerectorat de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, durant el desenvolupament de les proves no es permet de dur rellotge, telèfon ni cap mena de dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
PÉREZ NAVARRO, A., Sistemas de información geográfica y geotelemática, UOC, Barcelona, 2009
MORENO, A., Sistemas y análisis de la información geográfica. Manual de autoaprendizaje con ArcGis, Ra-Ma, Madrid, 2007
|
|
Complementària |
BERNABÉ, M.A.; LÓPEZ, C.M., Fundamentos de las infraestructuras de datos espaciales (IDE), UPM, Madrid, 2012
JAMES, T., Getting to know ArcGIS desktop, ESRI, Redlands, 2010
GORR, W., Gis tutorial1: Basic workbook, ESRI, Redlands, 2011
ALLEN, D., Gis tutorial 2: Spatian analyst workbook, ESRI, Redlands, 2009
FOTHERINGHAN, A.S.; ROGERSON, P.A., Spatial Analysis, SAGE, LONDON, 2009
ALLEN, D.; COFFEY, J., GIS tutorial 3 : advanced workbook, ESRI, Redlands, 2010
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI I DISSENY DE PROPOSTES PER A LA PLANIFICACIÓ TERRITORIAL: ÀMBIT FÍSIC/21214119 | ANÀLISI I DISSENY DE PROPOSTES PER A LA PLANIFICACIÓ TERRITORIAL: ÀMBIT SOCIAL I ECONÒMIC/21214120 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES D'INFORMACIÓ GEOGRÀFICA I TURÍSTICA/21214102 | SISTEMES D'INFORMACIÓ GEOGRÀFICA/21214112 | FOTOINTERPRETACIÓ I TELEDETECCIÓ/21214113 |
|
|
Altres comentaris |
La realització d'aquesta assignatura comporta un volum de feina molt elevat. És responsabilitat de l'alumnat administrar-se les tasques a realitzar de manera responsable i disciplinada. S'espera per part de l'alumnat una capacitat de treball autònom elevada.
Per cursar aquesta assignatura cal haver superat prèviament l'assignatura Sistemes d'Informació Geogràfica. Igualment, es recomana cursar de manera simultània les assignatures d'Anàlisi i disseny AF i Anàlisi i disseny ASE. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|