Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori interrelacionant el medi físic amb el social i humà |
| A5 |
Utilitzar la informació geogràfica per a la descripció, l’anàlisi i la interpretació del territori |
| A7 |
Relacionar i sintetitzar informació geogràfica transversal, amb capacitat de comprendre el llenguatge d’altres especialistes, per a l’anàlisi i diagnòstic territorial |
| A9 |
Aplicar tècniques de treball de camp i conèixer de forma directa el territori per a analitzar-lo i interpretar-lo |
| A10 |
Obtenir, analitzar, expressar cartogràficament i interpretar informació territorial |
| A11 |
Crear, gestionar i mantenir bases de dades de caràcter territorial i realitzar el seu tractament geoestadístic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Entén els impactes causats en el sistema climàtic per l'activitat humana
| | A5 |
Utilitza les dades observades i modelitzades per conèixer els impactes del canvi climàtic a diverses escales espacials
| | A7 |
Utilitza coneixements d’altres ciències de la Terra i disciplines humanes i socials per conèixer i analitzar els impactes del canvi climàtic sobre els sistemes naturals
| | A9 |
Reconeix en el territori impactes del canvi climàtic sobre els sistemes naturals i la seva projecció en funció dels diversos escenaris
| | A10 |
Utilitza la cartografia per tal d’il•lustrar els resultats de les tècniques d’anàlisi i reflectir la distribució espacial dels impactes del canvi climàtic sobre els sistemes naturals
| | A11 |
És capaç de gestionar de manera racional bases de dades climàtiques tant reals com modelitzades, procedents de diversos escenaris, per tal d’analitzar els impactes del canvi climàtic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T.0 Metodologies per la caracterització de les condicions de futur |
|
T.1. Impactes sobre els ecosistemes naturals |
|
T.2. Impactes sobre el cicle hidrològic y els fluxes d’aigües continentals |
|
T.3. Impactes sobre les àrees costaneres y deprimides
|
|
T.4.Extrems climàtics;: risc i impacte sobre el medi natural |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
25 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
16 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
12 |
0 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduccó a l'assigantura i avaluació de la mateixa |
Sessió Magistral |
Clases d'adquisició de coneixements a l'aula |
Presentacions / exposicions |
preparació d'un tema i exposició sobre els impactes del CC als ecosistemes naturals |
Pràctiques de camp/sortides |
Treball de camp sobe els impactes |
Atenció personalitzada |
Seguiment i orientació de l'alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
entrega pràctiques |
60 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
treball sobre la sortida |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
fer la prova |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatoria: Nova prova de preguntes curtes i entrega de les pràctiques |
Bàsica |
Field, C.B., V. Barros, T.F. Stocker, D. Qin, D.J. Dokken, K.L. Ebi, M.D. Mastrandrea, K.J. Mach, G., Managing the Risks of Extreme Events and Disasters to Advance Climate Change Adaptation, Cambridge University Press, The Edinburgh Building, Shaftesbury Road, Cambridge CB2 8RU ENGLAND, 582, 2012
Field, C.B., V. Barros, T.F. Stocker, D. Qin, D.J. Dokken, K.L. Ebi, M.D. Mastrandrea, K.J. Mach, G., Managing the Risks of Extreme Events and Disasters to Advance Climate Change Adaptation , Cambridge University Press, The Edinburgh Building, Shaftesbury Road, Cambridge CB2 8RU ENGLAND, 582,
M.L. Parry, O.F. Canziani, J.P. Palutikof, P.J. van der Linden and C.E. Hanson (eds), Contribution of Working Group II to the Fourth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change,, Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom and New York, NY, USA., 2007
Generalitat de Catalunya, Canvi climàtic 2001 : III Informe del grup intergovernamental d'experts sobre el canvi climàtic (IPCC), Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Medi Ambient : Generalitat de Catalunya, Conse, 2003
Josep Garriga Sala ; coordinación: Gisela Loran Benavent ; redacción: Francisco Cabrera Tosas ... [e, Estudios de base para una estrategia de prevención y adaptación al cambio climático en Cataluña. Número 1, El delta del Ebro : documento de síntesis = Framework studies for preventing and adapting to , Barcelona : Generalitat de Catalunya, Gobierno de Cataluña, Departamento de Medio Ambiente y Vivien, 2010
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|