Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori interrelacionant el medi físic amb el social i humà |
| A5 |
Utilitzar la informació geogràfica per a la descripció, l’anàlisi i la interpretació del territori |
| A6 |
Dominar instruments de planificació, programació, projecció, anàlisi i diagnosi del territori |
| A7 |
Relacionar i sintetitzar informació geogràfica transversal, amb capacitat de comprendre el llenguatge d’altres especialistes, per a l’anàlisi i diagnòstic territorial |
| A9 |
Aplicar tècniques de treball de camp i conèixer de forma directa el territori per a analitzar-lo i interpretar-lo |
| A10 |
Obtenir, analitzar, expressar cartogràficament i interpretar informació territorial |
| A12 |
Exposar i transmetre coneixements geogràfics a nivell divulgatiu i/o científic utilitzant tècniques pròpies de comunicació |
| A13 |
Generar sensibilitat i interès per les problemàtiques socials, territorials i ambientals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Relaciona correctament les principals alteracions del medi natural amb les activitats humanes que les causen
| | A5 |
Realitza síntesis territorials com a pas previ a l'estudi d'impacte ambiental d'una activitat
| | A6 |
Coneix i utilitza les principals metodologies utilitzades en l'avaluació d'impacte ambiental
| | A7 |
Recull informació d’especialistes d’altres disciplines i utilitza els seus coneixements per a avaluar el potencial impacte ambiental d’una activitat
| | A9 |
Visita el territori, per juntament amb la cartografia, identificar els principals impactes que una activitat pot introduir en aquest territori
| | A10 |
Analitza i interpreta la informació cartogràfica del territori que es pot veure afectat per una activitat
| | A12 |
Estudia casos d’impactes ambientals i és capaç d’exposar-ne els principals factors i efectes
| | A13 |
Desenvolupa sentit crític davant la cada cop major ocupació del territori per part de les diferents activitats humanes i pren consciència de la necessitat d'avaluar amb antelació els impactes que es poden generar
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
|
1. INTRODUCCIÓ
1.1. Conceptes preliminars.
1.2. Necessitat de l'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).
1.3. Origen de l'AIA.
1.4. Mètodes d'Avaluació d'Impactes Ambientals.
2. ASPECTES FORMALS DE L'AIA.
2.1. Legislació.
2.2. Contingut.
3. ELS ESTUDIS D'IMPACTE AMBIENTAL (EIA)
3.1. Anàlisi de projectes.
3.2. Descripció del medi geogràfic.
3.3. Elaboració de matrius. Identificació i Valoració d'impactes.
3.4. Definició de Mesures Correctores.
|
|
CONTINGUTS PRÀCTICS
1. DISCUSSIÓ SOBRE ELS DIFERENTS MÈTODES D'ANÀLISI AMBIENTAL.
2. ANÀLISI I DISCUSSIÓ D'ALGUN ESTUDI D'IMPACTE AMBIENTAL.
3. SORTIDA DE CAMP. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
3 |
1 |
4 |
Fòrums de debat |
|
1 |
2 |
3 |
Seminaris |
|
4 |
20 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortida o visita per treballar aspectes relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Fòrums de debat |
Discussió tant presencial com virtual d'aspectes treballats a classe. |
Seminaris |
Treballs en grup després de plantejar algun cas pràctic a classe. |
Atenció personalitzada |
Participació i resolució de dubtes per part del professorat en relació als diferents treballs de l'assignatura. |
Descripció |
Participació i resolució de dubtes per part del professorat en relació als diferents treballs de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà la participació activa de l'alumne |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Es valorarà la realització de l'activitat i la memòria corresponent de la mateixa. |
5% |
Fòrums de debat |
|
Participació activa en els diferents fòrums tant presencials com virtuals. |
10% |
Seminaris |
|
Realització dels treballs derivats dels seminaris realitzats. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Es valora l'adquisició dels coneixements propis de la matèria. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria s'avaluaran els mateixos aspectes i apartats que en l'avaluació continuada i per tant és indispensable haver realitzat i presentar els treballs, pràctiques, etc., del curs. |
Bàsica |
|
Bibliografia: CONESA FERNÁNDEZ, V., Guia metodológica para la evaluación del impacto ambiental, Ediciones mundi Prensa, 2003. FORCADA DELGADO, E., El impacto ambiental en la agricultura: metodologías y procedimientos, Fundación Unicaja, 2000. GÓMEZ OREA, D., Evaluación de impacto ambiental, Ediciones Mundi Prensa. RIERA, P., Avaluació d'Impacte Ambiental, Generalitat de Catalunya. SEGURA DELGADO, E., El impacto ambiental en la agricultura: metodologías y procedimientos, undación Unicaja, 2000. Webs: www.eia.es www.iaia.org |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|