DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 21214301
Ensenyament
Grau de Geografia i Ordenació del Territori (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
18 Treball fi de grau Quart 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Geografia
Coordinador/a
AGUILAR ANFRONS, ENRIQUE MODESTO
CACERES SILVA, JORDI
SIGRÓ RODRÍGUEZ, FRANCISCO JAVIER
ZARAGOZÍ ZARAGOZÍ, BENITO MANUEL
CASADEVALL CAMPS, ROBERT
PADRELL BENET, JORDI
PUJOL PERDICES, MARINA
GUTIÉRREZ PALOMERO, AARON
BRUNET INDIA, MANUELA CATALINA
BLAY BOQUÉ, JORDI
Adreça electrònica robert.casadevall@urv.cat
manola.brunet@urv.cat
jordi.blay@urv.cat
enric.aguilar@urv.cat
javier.sigro@urv.cat
jordi.caceres@urv.cat
jordi.padrell@urv.cat
aaron.gutierrez@urv.cat
marina.pujol@urv.cat
benito.zaragozi@urv.cat
Professors/es
CASADEVALL CAMPS, ROBERT
BRUNET INDIA, MANUELA CATALINA
BLAY BOQUÉ, JORDI
AGUILAR ANFRONS, ENRIQUE MODESTO
SIGRÓ RODRÍGUEZ, FRANCISCO JAVIER
CACERES SILVA, JORDI
PADRELL BENET, JORDI
GUTIÉRREZ PALOMERO, AARON
PUJOL PERDICES, MARINA
ZARAGOZÍ ZARAGOZÍ, BENITO MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant Es tracta d'un treball autònom, individual i inèdit que pretén que l'estudiant mostri de forma integrada els continguts formatius i les competències adquirides associades al títol de grau.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A13 Generar sensibilitat i interès per les problemàtiques socials, territorials i ambientals
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Capacitat d'organització i planificació
 B8 Actitud sistemàtica de cura i precisió al treball
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A13 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa aportacions significatives o certes innovacions
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
 B7 Organitza els processos i procediments adequats al projecte
Planifica amb mètode
 B8 Revisa sistemàticament la seva metodologia
S'orienta a resultats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

L'assignació del tutor la farà el coordinador del Treball de Fi de Grau a partir de la temàtica proposada i de la disponibilitat de professors que figuren al Pla d'Ordenació Acadèmica com a tutors de TFG. Prèviament, en el primer quadrimestre, es farà una sessió informativa sobre el funcionament del TFG i es preguntarà a cada estudiant sobre possibles temàtiques a desenvolupar.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
2 1 3
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A13
B1
B3
B4
B6
B7
B8
C1
C2
C4
C6
0 400 400
Selecció/assignació del treball de fi de grau
C6
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A13
B1
B3
B4
B6
B7
B8
C1
C2
C4
C6
14 18 32
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B4
B6
B7
C1
C2
C4
1 12 13
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del funcionament del TFG i plantejament dels temes d'estudi i tutors possibles.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració de treball inèdit i individual, relacionat o no amb les pràctiques externes, d'acrod amb les normes que es poden trobar a la web del centre.
Selecció/assignació del treball de fi de grau El coordinador de la matèria és qui assigna el tutor i tema a cada alumne, a partir de la temàtica demanada pel mateix.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Es plantegen diferents sessions informatives sobre elaboraciçó del TFG i sobre altres temes relacionats amb el desenvolupament del projecte personal, com ara sortides professionals.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial, amb una durada total de 30 minuts (incloent preguntes delt ribunal), davant d'un tribunal format per tres professors. La composició del tribunal és competència del coordinador de l'assignatura.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Es plantegen diferents sessions informatives sobre elaboraciçó del TFG i sobre altres temes relacionats amb el desenvolupament del projecte personal, com ara sortides professionals.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A13
B1
B3
B4
B6
B7
B8
C1
C2
C4
C6
Nota del tutor sobre la memòria escrita 40%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A13
B1
B3
B4
B6
B7
B8
C1
C2
C4
C6
Tutorització periòdica del treball per part del tutor en les condicions que s'especifiquin a l'inici de curs. 30%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B4
B6
B7
C1
C2
C4
Presentació pública del TFG davant de la comissió avaluadora prèviament assignada 30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Serà en una única convocatòria al mes de juny. Tenint en compte que l'estudiant en podrà sol·licitar l'avançament o endarreriment d'acord amb els procediments establerts en la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Grau.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es requereix haver aprovat 168 crèdits del grau per poder matricular el TFG i al mateix temps es recomana tenir matriculades totes les assignatures que calguin per poder acabar el grau. Es farà una única convocatòria.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent