IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) MÀRQUETING TURÍSTIC Code 21224005
Study programme
Grau de Gestió de Turisme i Hoteleria (2018)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
ESPASA ROCA, MARC
E-mail marc.espasa@urv.cat
Lecturers
ESPASA ROCA, MARC
Web
General description and relevant information L’assignatura Màrqueting Turístic pretén introduir l’alumne en els conceptes estratègics i operatius del Màrqueting. Comprendre que el Màrqueting és una filosofia empresarial i que el client ha d'estar en el centre. Entendre que el mercat turístic, la relació entre els ens públics i privats, la importància del comportament del consumidor i les decisions de màrqueting de serveis per a les empreses turístiques són els principals objectius.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Definir objectius, estratègies, polítiques comercials i tècniques de comunicació en l'àmbit turístic, coneixent com construeix una imatge i una marca, i com es realitza un pla de marqueting turístic i la seva implementació tenint en compte els nous canals de distribució (xarxes socials, massmedia).
 A4 Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci, coneixent els principals productes turístics actuals, així com les eines i instruments per a la detecció i plantejament de futurs productes
 A6 Agafar consciència de la rellevància de l'orientació de servei al client i desenvolupar una marcada orientació per la qualitat en el servei esmentat
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Sap com analitzar el mercat per a la correcta presa de decisions en l'àmbit de l'oferta de productes i serveis turístics amb una adequada comunicació i comercialització
Coneix el contingut que ha d'incloure un pla de marketing turístic per a la seva correcta implementació
 A4 Entén i descriu el comportament del turista i les tendències de la demanda
 A6 Reconeix el procés de creació de valor com a mitjà per assegurar una relació amb els clients a llarg termini
Entén la importància de les decisions relacionades amb l'àmbit del marketing per aconseguir la satisfacció i fidelització dels clients
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1 El Concepte del Màrqueting i el context actual. L’estructura bàsica d’un Pla de màrqueting.
Tema 2 La investigació de mercat: eines per assimilar la informació recopilada i fer-la rellevant.
Tema 3 L'avantatge competitiu : segur que la tenim?
Tema 4 Proposta de Posicionament i Segmentació
Tema 5 El Màrqueting Mix: Objectius, Estratègies i accions.
Tema 6 El producte: hi ha marge per a la innovació?
Tema 7 El preu: podem ser realment competitius i obtenir beneficis?
Tema 8 La comunicació : ens veu el client potencial? Li agradem? Podem fer campanyes rendibles?
Tema 9 La venda : quins són els canals més adients pel meu negoci?
Tema 10 El vostre Pla de Màrqueting : la vostra aposta.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A2
A4
A6
30 55 85
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
A4
A6
20 35 55
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves objectives de tipus test
A2
A4
A6
1 2 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Explicar l'estudiant el programa de l'assignatura, la seva metodologia i el sistema d'avaluació
Sessió Magistral Exposició del professor dels continguts de l'assignatura de forma reflexiva buscant referents actuals que exemplifiquin els conceptes claus
Supòsits pràctics/ estudi de casos Anàlisi de casos reals
Atenció personalitzada Per resoldre qüestions i dubtes concrets

Atenció personalitzada
Description
Temps reservat per atendre els dubtes dels alumnes referents als exercicis, al treball en grup i qualsevol altra qüestió relacionada amb l'assignatura.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
A4
A6
Anàlisi de casos reals a l'aula on es valorarà especialment la participació i actitud dels estudiants 55%
Proves objectives de tipus test
A2
A4
A6
L'obectiu és comprovar l'assimilació de conceptes i idees 45%
Others  
 
Other comments and second exam session

Primera convocatòria: Avaluació continuada

Segona convocatòria: Examen teòric tipus test (100%)


Fonts d'informació

Bàsica Marketing y Turismo, Altés, C.,, Síntesis, Madrid,
Marketing de destinos turísticos, Bigné,J.E.; Font,X. y Andreu, L.,, Esic, Madrid,
Marketing de servicios, Grande, I.,, Esic, Madrid,
Marketing para turismo, Kotler,P.;Bowen J. y Makens, J.,, Prentice Hall, Madrid,
Marketing, Martín Armario, E.,, Ariel, Barcelona,
Introducción al Marketing, Miquel, S.;Mollá,A;Bigné,J.E.,, McGrawHill, Madrid,
Marketing Turístico, Muñoz, F.,, Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid,
Marketing. Conceptos y Estrategias, Santesmases,M.,, Pirámide, Madrid,
Investigación de Mercados Turísticos, López Bonilla, J.M. y López Bonilla, L.M.,, Pirámide, Madrid,

Complementària El marketing de los servicios, Eigler, P. Y Langeard, E., Servucción, Mc Graw Hill., Madrid,
Mercadotecnia de Servicios, Lovelock,C,, Prentice Hall, México,
Estructura del mercado turístico, Montaner, J.,, Síntesis, Madrid,
El plan de Marketing en la práctica, Sáinz de vicuña, J.M, ESIC, Madrid,
Marketing de Servicios, Zeithaml, V.A. y Bitner, M.J.,, McGrawHill, México,

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.