Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Definir objectius, estratègies, polítiques comercials i tècniques de comunicació en l'àmbit turístic, coneixent com construeix una imatge i una marca, i com es realitza un pla de marqueting turístic i la seva implementació tenint en compte els nous canals de distribució (xarxes socials, massmedia). |
| A4 |
Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci, coneixent els principals productes turístics actuals, així com les eines i instruments per a la detecció i plantejament de futurs productes |
| A6 |
Agafar consciència de la rellevància de l'orientació de servei al client i desenvolupar una marcada orientació per la qualitat en el servei esmentat |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Sap com analitzar el mercat per a la correcta presa de decisions en l'àmbit de l'oferta de productes i serveis turístics amb una adequada comunicació i comercialització
Coneix el contingut que ha d'incloure un pla de marketing turístic per a la seva correcta implementació
| | A4 |
Entén i descriu el comportament del turista i les tendències de la demanda
| | A6 |
Reconeix el procés de creació de valor com a mitjà per assegurar una relació amb els clients a llarg termini
Entén la importància de les decisions relacionades amb l'àmbit del marketing per aconseguir la satisfacció i fidelització dels clients
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1 |
El Concepte del Màrqueting i el context actual. L’estructura bàsica d’un Pla de màrqueting. |
Tema 2 |
La investigació de mercat: eines per assimilar la informació recopilada i fer-la rellevant. |
Tema 3 |
L'avantatge competitiu : segur que la tenim? |
Tema 4 |
Proposta de Posicionament i Segmentació |
Tema 5 |
El Màrqueting Mix: Objectius, Estratègies i accions. |
Tema 6 |
El producte: hi ha marge per a la innovació? |
Tema 7 |
El preu: podem ser realment competitius i obtenir beneficis? |
Tema 8 |
La comunicació : ens veu el client potencial? Li agradem? Podem fer campanyes rendibles? |
Tema 9 |
La venda : quins són els canals més adients pel meu negoci? |
Tema 10 |
El vostre Pla de Màrqueting : la vostra aposta. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
55 |
85 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
20 |
35 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Explicar l'estudiant el programa de l'assignatura, la seva metodologia i el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició del professor dels continguts de l'assignatura de forma reflexiva buscant referents actuals que exemplifiquin els conceptes claus |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi de casos reals |
Atenció personalitzada |
Per resoldre qüestions i dubtes concrets |
Description |
Temps reservat per atendre els dubtes dels alumnes referents als exercicis, al treball en grup i qualsevol altra qüestió relacionada amb l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Anàlisi de casos reals a l'aula on es valorarà especialment la participació i actitud dels estudiants |
55% |
Proves objectives de tipus test |
|
L'obectiu és comprovar l'assimilació de conceptes i idees |
45% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria: Avaluació continuada Segona convocatòria: Examen teòric tipus test (100%) |
Bàsica |
Marketing y Turismo, Altés, C.,, Síntesis, Madrid,
Marketing de destinos turísticos, Bigné,J.E.; Font,X. y Andreu, L.,, Esic, Madrid,
Marketing de servicios, Grande, I.,, Esic, Madrid,
Marketing para turismo, Kotler,P.;Bowen J. y Makens, J.,, Prentice Hall, Madrid,
Marketing, Martín Armario, E.,, Ariel, Barcelona,
Introducción al Marketing, Miquel, S.;Mollá,A;Bigné,J.E.,, McGrawHill, Madrid,
Marketing Turístico, Muñoz, F.,, Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid,
Marketing. Conceptos y Estrategias, Santesmases,M.,, Pirámide, Madrid,
Investigación de Mercados Turísticos, López Bonilla, J.M. y López Bonilla, L.M.,, Pirámide, Madrid,
|
|
Complementària |
El marketing de los servicios, Eigler, P. Y Langeard, E., Servucción, Mc Graw Hill., Madrid,
Mercadotecnia de Servicios, Lovelock,C,, Prentice Hall, México,
Estructura del mercado turístico, Montaner, J.,, Síntesis, Madrid,
El plan de Marketing en la práctica, Sáinz de vicuña, J.M, ESIC, Madrid,
Marketing de Servicios, Zeithaml, V.A. y Bitner, M.J.,, McGrawHill, México,
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|