Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
PARTE I. Estructura y desarrollo del SNC |
1.1 Introducción a la neuroanatomiayi medula espinal
1.2 Tronco del encéfalo y cerebelo
1.3 Diencéfalo
1.4 Telencéfalo (I)
1.5 Telencéfalo: estructuras subcorticales (II)
1.6 Desarrollo del sistema nervioso |
PARTE II. Introducción a la organización y funcionamiento de los sistemas sensoriales y motor |
2.1 El sistema visual
2.2 El sistema auditivo
2.3 Los sistemas olfativo y gustativo
2.4 Los sistemas táctil i nociceptiu
2.5 El sistema motor |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
51 |
81 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
38.4 |
62.4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballen els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica |
Atenció personalitzada |
Los profesores en horario de atención resolverán las dudas de los alumnos sobre el temario trabajado en clase |
descripción |
Atenció del alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i l'assistència a les classes pràctiques. Les dues proves parcials també contindran preguntes referents a la part pràctica de l'assignatura. |
30% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials). Sempre que la nota sigui igual o superior a 4.5/10, el parcial serà eliminatori de matèria. En cas contrari, l'alumne haurà de presentar-se a recuperació de la part corresponent. Es necessita una nota final igual o superior a 5/10 per aprovar l'assignatura. |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En cas que l'alumne hagi d'anar a recuperació d'una o les dues parts de l'assignatura, no serà necessari treure un 4.5/10; l'examen de recuperació es complementarà amb la nota del parcial aprovat, i la nota final haurà de ser superior o igual a 5/10.
L'assistència a les classes pràctiques permet obtenir un bonus de 0.5 punts sobre la nota final de l'assignatura, sempre que l'alumne assisteixi a un 80% d'aquestes pràctiques i sempre que s'hagi aprovat l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Del Abril Alonso et al., Fundamentos de Psicobiología, 2009, UNED, Sanz y Torres
Crossman, A.R. & Neary, D., Neuroanatomía - Texto y atlas en color, 3 Ed (2007), Elsevier Masson
Haines, D., Neuroanatomía clínica - Texto y atlas, 9 Ed (2015), Wolters Kluver
Del Abril Alonso et al., Fundamentos biológicos de la conducta (2 volúmenes), 1 Ed (2005) o posteriors, UNED, Sanz y Torres
Garcia-Porrero JA, Hurle JM, Neuroanatomía Humana, 2014,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|