Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Evalúa críticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
|
tema |
Subtema |
MODULO 1. La educación emocional contribuye al desarrollo integral integral |
1. Intervención psicoeducativa.
2. Concepto de educación emocional
3. Marco conceptual
4. Competencias emocionales
|
MODULO 2: Aportaciones de la neurociencia |
1. Mecanismos de las emociones
2. Neurociencia de les emociones básicas
|
MODULO 3. Ámbitos de intervención |
1. Educación emocional y familia
2. Educación emocional y educación
3. Emoción y bienestar
4. Señales de alarma
5. Programes y herramientas para trabajar
competencias emocionales.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
3 |
6 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
15 |
25 |
Presentaciones/exposiciones |
|
3 |
15 |
18 |
Sesión magistral |
|
8 |
5 |
13 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
3 |
8 |
11 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats d'activació de coneixements previs. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució d'activitats pràctiques relacionades amb els continguts de cada mòdul |
Presentaciones/exposiciones |
Exposicions grupals |
Sesión magistral |
Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de materials |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Estudi i resolució de casos relacionats amb els continguts dels mòduls |
Atención personalizada |
Atenció individual o en grups de treball. |
descripción |
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb la professora per tal de dur a terme les adaptacions que siguin necessàries. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolució dels exercicis plantejats.
|
15 |
Presentaciones/exposiciones |
|
Gestió de la informació amb capacitat de síntesi i continguts i explicacions adients a la temàtica |
20 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
Casos i situacions pràctiques |
20 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva amb preguntes curtes.Superació del 50% de la prova |
45 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria consistirà en una prova escrita. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Bisquerra, R., Educación emocional y bienestar, 2008, Wolters Kluwer
Bisquerra, R., Inteligencia emocional en educación, 2015, Editorial Síntesis
Bisquerra, R., 10 Ideas clave educación emocional, 2016, Editorial Graó
Bisquerra, R., Psicopedagogia de las emociones, 2009, Editorial Síntesis
Bisquerra, R. (coord), Educación emocional. Propuesta para educadores y familias, 2011, Desclée
Ibarrola, B., Aprendizaje emocionanate, 2013, Biblioteca innovación Educativa
|
|
Complementaria |
Darder, P (i altres), Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia, Gener 2013, Octaedro
|
|
|
Otros comentarios |
Aquesta assignatura s'imparteix en català |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|