DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) INTEL·LIGÈNCIA I CREATIVITAT Código 11204255
Titulación
Grau de Psicologia (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
FOLCH MAS, ANA ISABEL
Correo-e anabel.folch@urv.cat
Profesores/as
FOLCH MAS, ANA ISABEL
Web
Descripción general e información relevante Què és la Intel·ligència? Com es relaciona amb la creativitat? Com es desenvolupen aquests dos factors? L’objectiu de l’assignatura és introduir a l’alumnat al coneixement d'aquests dos fenòmens complexos i interrelacionats.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Unitat temàtica I. Introducció i conceptes generals.
Unitat temàtica II. Intel·ligència Què és la Intel·ligència?
Teories sobre la Intel·ligència
Determinants i mesura de la Intel·ligència
Capacitats mentals i diversitat humana
Unitat temàtica III. Creativitat Què és la Creativitat?
Teories sobre la Creativitat
Determinants i mesura de la Creativitat
Desenvolupament de la creativitat a través de la pràctica

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Seminaris
B2
14 14 28
Sessió Magistral
14 14 28
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de tipus test
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes i presentar l’assignatura.
Seminaris Seminaris on es formulen i analitzen problemes, es plantegen debats, lectura d'articles, visionat de materials audiovisuals, i exercicis i casos pràctics, tots ells relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d'anàlisi i reflexió.
Atenció personalitzada S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic.

Atenció personalitzada
descripción
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris
B2
S’avaluen els coneixements mitjançant una prova tipus test el darrer dia de classe. La participació activa i el treball reflexiu derivat de l'alumne es tindran en compte per arrodonir la nota final
Sessió Magistral
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria consistirà en una prova tipus test


Fonts d'informació

Bàsica Goleman, Daniel, El espíritu creativo, 2016, B de Bolsillo
APA, DSM-5. Guía de Consulta de los Criterios Diagnósticos del DSM-5, 2013, Editorial Médica Panamericana
Morris, CG, Maisto, AA, Psicología, una introducción, 2014, Pearson
Rodríguez Estrada, Mauro, Manual de creatividad: los procesos psíquicos y el desarrollo, 1989, Trillas
Corbalán, Francisco Javier, CREA : inteligencia creativa : una media cognitiva de la creatividad : manual, 2015, TEA Ediciones

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.