Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
| B7 |
Tener sensibilización hacia temas medioambientales |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A3 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A4 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A5 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i en el moment de definir i portar a terme un projecte.
| | A6 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A7 |
Aplicar les tècniques apreses a contextos concrets.
| | A8 |
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
Definir els objectius i les metes del servei que es prestarà.
Identificar les característiques dels individus, grups o organitzacions i els contextos a destacar pel servei que es sol·licita.
Proporcionar informació als usuaris, tenint en compte el tipus de destinatari.
| | A10 |
Pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | A11 |
Familiaritzar-se amb els camps d'aplicació de la Psicologia.
Acceptació, integració i elaboració de les crítiques sobre la seva actuació com a futur professional.
Respectar i fer respectar el codi deontològic i actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Realiza aportaciones significativas o ciertas innovaciones.
| | B2 |
Recoje la información significativa que necesita para resolver los problemas partiendo de datos y no sólo de opiniones subjetivas y sigue un método lógico de análisis de la información.
| | B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B7 |
En la toma de decisiones, tiene una consciencia clara de la responsabilidad social y ambiental de la propia profesión.
| | B8 |
Describe la situación que justifica la necesidad del proyecto.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Utiliza la información comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del acceso a la información y a su uso.
| | C5 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
| | C6 |
Identifica los intereses y motivaciones académico-profesionales.
|
Procedimientos de asignación y selección |
Procedimientos |
El procedimiento para la selección es la priorización de las preinscripciones. La elección se hará siguiendo un orden de acceso en función de los créditos superados y en caso de empate para la nota media. Calendario: Mayo-junio: reunión informativa. Junio: oferta de centros y plazas. Julio: adjudicación de centro. Septiembre: asignación del tutor académico. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Selección y asignación del lugar prácticas externas |
|
1 |
2 |
3 |
Mecanismos de coordinación y seguimiento de prácticas externas |
|
2 |
2 |
4 |
Trabajos |
|
2 |
96 |
98 |
Estancia de prácticas |
|
4 |
180 |
184 |
Memoria |
|
1 |
6 |
7 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Plan específico de actuación |
|
descripción |
Actividades introductorias |
En la reunión informativa que cada año organiza decanato se explican las implicaciones de las PE y se explica cómo hacer la elección e inscripción de centro, entre otros. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento de prácticas externas |
El tutor académico llevará a cabo la coordinación y seguimiento de las prácticas de sus alumnos. |
Trabajos |
Una vez realizadas las prácticas deberá entregar al tutor académico una memoria. |
Estancia de prácticas |
Las prácticas serán llevadas por el alumno en el centro asignado.
Las prácticas externas son presenciales y se deben hacer en el tiempo y lugar especificados. |
Memoria |
La memoria consistirá en un trabajo en el que se explicará el trabajo realizado durante la estancia en prácticas, con la extensión y contenidos especificados en la normativa. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
descripción
|
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Estada al centre de Pràctiques |
Elaboració del Pla de Treball
Implementació Pla de Treball: Pràctiques d’observació
Pràctiques d’intervenció acompanyada
Pràctiques d’intervenció autònoma |
2on Q (excepcionalment 1erQ o anual) |
Tutor/a del centre
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Coordinació del tutor/a de la Facultat amb l’alumnat durant l’estada al centre de pràctiques |
Tutories presencials de seguiment del Pla de Treball i preparació de la Memòria de Pràctiques Externes |
Durant l’estada de PE |
Tutor/a Universitat Alumnat |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern durant l’estada al centre de pràctiques |
Segona visita al centre i/o contactes per al seguiment del Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
A finals de l’estada de PE |
Tutor/a Universitat
Tutor/a de centre |
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern al final de l’estada al centre de pràctiques |
Tercera visita al centre -entrevista per avaluar el Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
Maig |
Tutor/a Universitat Tutor/a de centre |
Avaluació de l’estada de pràctiques realitzada pel tutor de centre |
Emplenar la fitxa d’avaluació de les tasques realitzades per l’alumnat |
Finals de maig |
Tutor/a de centre |
Elaboració de la Memòria (autoavaluació) |
Lliurament Memòria de Pràctiques Externes |
Finals de maig |
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Avaluació de la Memòria |
Correcció de la Memòria |
juny |
Tutor/a Universitat | |
Criterios y procedimientos de evaluación |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Será necesario redactar una memoria de prácticas. |
20% |
|
Estancia de prácticas |
|
El alumno tendrá que realizar las tareas que se le demanden desde el centro. |
70% |
|
Otros |
|
Se tendrá en cuenta el seguimiento realizado con el tutor de la facultad. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La evaluación del las PE estará compuesta por: · Informe realizado por parte de la empresa o institución del tutor de prácticas externas (70%). · Memoria de las Prácticas (20%). · Informe de valoración del tutor interno (10%). Debido a las características particulares de esta materia, las PE tendrán una única convocatoria por curso. |
Básica |
|
El tutor académico puede sugerir fuentes bibliográficas concretas en función de las características del centro de prácticas y de las tareas asignadas al alumno. |
Complementaria |
|
El tutor académico puede sugerir fuentes bibliográficas concretas en
función de las características del centro de prácticas y de las tareas
asignadas al alumno. |
|
Otros comentarios |
Se recomienda haber superado las asignaturas del plan de estudios de carácter troncal y obligatorio relacionadas con el ámbito de la plaza de Practicum seleccionada.
Para poder acceder a una plaza en un centro o institución concretos hay que realizar la preinscripción durante el mes de junio. En todo caso, se puede contactar con el Responsable del Grado para cualquier aclaración.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|