Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3. Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Identificar els fonaments i l'història dels sistema educatiu. |
AP9
|
|
|
Identificar les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa amb la finalitat de poder participar en la definició del projecte del centre i les activitats generals del mateix. |
AP4
|
BC2
|
|
Reconèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula i al centre. |
AP4 AP5 AP7
|
BC3
|
|
Conèixer la forma de promoure l'atenció a la diversitat, la prevenció de problemes d'aprenentatge i de convivència en el centre. |
AP5 AP7 AP8
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. El sistema educatiu i el marc normatiu de l'educació secundària. |
• Condicionants polítics
o La Constitució (Art. 27)
o Estatut d’autonomia (2006) Art. 21 i arti.131
• Antecedents legislatius
o El segle XX
o Les diferents lleis educatives
-Principis.
-Bases psicopedagògiques i Principis.
|
2. El sistema educatiu i els condicionaments polítics i legislatius de l'activitat educativa en educació secundària. |
o Principis i finalitats de la LEC
o Resum de les idees principals
• LOMCE
• El Sistema Educatiu a Catalunya
o Els diferents ensenyaments
o Currículum, competències bàsiques, organització
• El funcionament del centre escolar. Organització general.
o Normativa inici de curs: Aspectes bàsics del funcionament de centre
|
3.La interacció i l'educació a l'aula. |
• Aspectes bàsics de la proposta curricular
• Les unitats de programació
• La convivència al centre de secundària. La mediació.
|
4.La tutoria i l'orientació i l'atenció a la diversitat en l'educació secundària. |
• La tutoria
• Funcions del tutor.
o Objectius, àmbits, activitats.
• L’acció tutorial a l'educació secundària
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
|
Webconferència |
|
12 |
0 |
12 |
Debats |
|
0 |
10 |
10 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Treballs |
|
0 |
45 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Webconferència |
Introducció dels conceptes i referents de l'assignatura |
Debats |
Debats sobre els continguts de la matèria a partir del fòrum |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura dels articles i llibres referents de la temàtica.
Visualització de vídeos sobre la temàtica |
Treballs |
Realització de treballs individuals o col·lectius |
Atenció personalitzada |
Per resoldre dificultats individuals |
|
Descripció |
Ajut i seguiment dels treballs de classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Prova objectiva tipus test sobre el contingut de l'assignatura |
30% |
Treballs |
Relalització dels treballs individuals i col·lectius plantejats |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Per poder superar l'assignatura s'haurà de tenir més d'un 4 en cada part de l'avaluació - L'estudiant disposarà d'una segona convocatòria - Aquesta assignatura és farà en modalitat virtual |
Bàsica |
SANMARTIN, NEUS, 10 IDEES CLAU.AVALUAR PER APRENDRE, GRAO, BARCELONA
ZABALA I altres, 11 IDEAS CLAVE PARA ENSEÑAR. COMO APRENDER Y ENSEÑAR COMPETENCIAS , GRAO, BARCELONA
Puig, JM; Martín, X .; Escardíbul, S, COM FOMENTAR LA PARTICIPACIO A L'ESCOLA, GRAO, BARCELONA
GOLEMAN, DANIEL, INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL, KAIROS, BARCELONA
PUIG, JM , L'EDUCACIO EN VALORS, , CUADERNOS DE PEDAGOGIA N 240
|
Són d´ús públic i les facilita el professor al moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|