Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A2 |
Aplicar els fonaments de la bioètica i el mètode de deliberació de la pràctica professional, ajustant el seu exercici com a professional sanitari a les disposicions de la Llei 44/2003 del 21 de novembre, d'ordenació de professions sanitàries. |
| A4 |
Analitzar críticament i utilitzar fonts d'informació clíniques. |
| A12 |
Conèixer en profunditat els factors biològics i psicosocials associats als problemes de salut i malaltia, especialment als relacionats amb la salut mental. |
| A13 |
Conèixer en profunditat els diferents models d'avaluació i intervenció en el camp de la Psicologia General Sanitària, així com les tècniques i procediments que es deriven d'aquests processos en l'aboratge dels trastorns del comportament i en els factors psicològics associats amb problemes de salut. |
| A15 |
Dissenyar, desenvolupar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció psicològica en funció de l'avaluació psicològica i de les variables individuals i socials concurrents en cada cas. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender. |
| B2 |
Cercar, obtenir i processar informació de manera autònoma, amb capacitat per aplicar-la a en situacions complexes o poc conegudes. |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
| B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
| B5 |
Sabre comunicar i comunicar-se amb altres professionals, i dominar les habilitats necessàries per al treball en equip i en grups multidisciplinaris. |
| B7 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
| C2 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C3 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
| C4 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
| | A2 |
Treballa coordinadament amb altres professionals de la salut
| | A4 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
Busca i processa informació de forma adequada per a poder gestionar aquestes situacions psicopatològiques.
| | A12 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
| | A13 |
És capaç d'intervenir psicològicament davant els problemes emocionals i conductuals
| | A15 |
És capaç d'intervenir psicològicament davant els problemes emocionals i conductuals
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Pregunta para aprender y se interesa para aclarar sus dudas.
| | B2 |
Recoje la información significativa que necesita para resolver los problemas partiendo de datos y no sólo de opiniones subjetivas y sigue un método lógico de análisis de la información.
Sigue un método lógico para identificar las causas de un problema y no quedarse con los síntomas.
Transfiere el aprendizaje de casos y ejercicios del aula a situaciones reales de otros ámbitos.
| | B3 |
Analiza una situación dada y le identifica aspectos que deben mejorar.
| | B4 |
Toma decisiones de manera acertada basándose en datos.
| | B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B7 |
Describe la situación que justifica la necesidad del proyecto.
Establece objetivos claros para el proyecto.
Planifica una avaluación de los resultados de los proyectos.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
| | C2 |
Avalua ciríticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
| | C3 |
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
| | C4 |
Identifica los propios intereses y motivaciones académicoprofesionales.
|
tema |
Subtema |
1. Trastorns d'ansietat
2. Trastorns de l'espectre obsessiu-compulsiu
3. Trastorns depressius
4. Trastorns de l'espectre bipolar
4. Trastorns de conducta
|
Per cada tema:
-Classificació i epidemiologia
- Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
- Comorbiditats i diagnòstic diferencial
- Factors de risc i models etiopatogènics
- Avaluació
- Intervenció |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
12 |
22 |
34 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
12 |
12 |
24 |
Presentaciones/exposiciones |
|
4 |
8 |
12 |
Atención personalizada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Pruebas mixtas |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicar el programa de l'assignatura i l'avalaució |
Sesión magistral |
Explicar els continguts corresponents a cada tema amb informació actualitzada i encaminada a la pràctica clínica |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Es plantejaran casos clínics que l'alumne ha de resoldre a classe aportant els seus coneixments i debatent amb els compnays i professor |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes en grups de 2 persones preparan una exposició |
Atención personalizada |
Correspon a la part virtual de l'assignatura. El professor atendrà als alumnes de forma individual |
descripción |
Atendre els alumnes al despatx de manera individualitzada per dubtes en tot el procès d'aprenentatge |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
S'avalaurà mitjançant un examen i assistència |
|
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
S'avaluarà mitjançant l'entrega de cassos pràctics entregats a l'aula , examen i assistència-participació a classe |
20 |
Presentaciones/exposiciones |
|
Es farà en grup de dos alumnes o individual (depenent del nombre d'alumnes) |
20 |
Pruebas mixtas |
|
Examen amb preguntes test (50%) i casos clinics (50%) |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per aprovar l'assignatura s'han d'haver realitzat i aprovat les diferents activitats (examen, exposició i entrega cassos). Si un alumne no aprova l'assignatura tindrà una segona convocatòria amb examen (100% de la nota). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Básica |
Victoria del Barrio, M Angel Carrasco, Depresión en niños y adolescentes, , 2013
American Psychiatric Association, Guía de consulta de los criterios diagnóstiocs del DSM-5, Panamericana, 2014
American Psychiatric Association, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders., American Psychiatric Press. , 2013
Cesar Soutullo, Ana Figueroa, Convivir con niños y adolescentes con ansiedad, Panamericana, 2011
C Soutullo, MJ Mardomingo, Manual de psiquiatría del niño y del adolescente, Panamericana, 2010
M.J Mardomingo, Tratado de psiquiatría del niño y del adolescente, Díaz de Santos, 2014
Ezpeleta L, Toro J., Psicopatología del desarrollo, Pirámide, 2014
Gavino A, Nogueira R, Godoy A, Tratamiento del TOC en niños y adolescentes, Pirámide, 2014
BUNGE E, GOMAR M, Terapia cognitiva en niños y adolescentes, Arkadia, 2011
Rosa Alcazar A.I., EL TRASTORNO OBSESIVO-COMPULSIVO EN NIÑOS Y ADOLESCENTES: TRATAMI ENTO PSICOLOGICO, Pirámide, 2010
GARCIA-VERA M.P., SANZ FERNANDEZ J., TRATAMIENTO DE LOS TRASTORNOS DEPRESIVOS Y DE ANSIEDAD EN NIÑOS Y ADOLESCENTES, Pirámide, 2016
ROMERO A., LOPEZ SOLER C., TDAH Y TRASTORNOS DEL COMPORTAMIENTO EN LA INFANCIA Y LA ADOLESCE NCIA CONCEPCION LOPEZ SOLER AGUSTIN ROMERO MEDINA Añadir TDAH Y TRASTORNOS DEL COMPORTAMIENTO EN LA INFANCIA Y LA ADOLESCE NCIA, Pirámide, 2013
|
American Psychiatric Association (2002). DSM-IV-TR (Manual
diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales). Wasghinton:
American Psychiatric Press. |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|