Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A3 |
Analitzar i interpretar el registre arqueològic. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Coneix l'estructura diacrònica de la història.
Coneix la història evolutiva humana.
| | A3 |
Introdueix els rudiments metodològics per utilitzar altres fonts no escrites com les arqueològiques i altres.
| | A7 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claredat i rigor, relacionant els temes tractats amb l'actualitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Els grups de caçadors-recol·lectors arcaics |
|
3. El comportament dels grups humans arcaics |
|
4. Els grups caçadors-recol·lectors d’humans anatòmicament moderns |
|
5. L’Homo sapiens explora nous territoris |
|
6. Els darrers caçadors-recol·lectors: un model econòmic en crisi. |
|
7. Els primers agricultors i ramaders: l'inici de l'economia productiva: |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
25 |
26 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i planificació de les activitats pràctiques |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals d'acord amb els continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita a l'IPHES i tallers sobre diferents disciplines arqueològiques |
Treballs |
Assaig |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral del treball de recerca |
Treballs |
Treball de recerca |
Atenció personalitzada |
Parlar amb els alumnes quan tenen dubtes. Seguiment dels treballs de recerca |
Descripció |
Es faran sessions individuals i amb els grups de treball per tal de fer el seguiment del treball en equip. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Pràctiques sobre les diferents disciplines que s'utilitzen en prehistòria desenvolupades a l'IPHES |
10% |
Treballs |
|
Treball de recerca |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
presentació oral del treball de recerca |
5% |
Treballs |
|
Assaig |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen dels continguts |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder fer la mitja entre les diferents avaluacions és necessari tenir una nota mínima de 4 a l'examen de continguts. Per l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen dels continguts de l'assignatura aquest examen té un valor del 100% de la nota. |
Bàsica |
Carbonell, E., Hominidos: Las primeras ocupaciones de los continentes, , Ed Ariel. Barcelona
Agustí, J.; Lordkipanidze, D, Del Turkana al Caúcaso., 2005, RBA. Barcelona
Fullola, J.M. Nadal, J., Prehistoria., , Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona
Eiroa, J.J, Prehistoria del Mundo, 2010, Sello Editorial. Madrid.
de la Torre, I., La arqueología de los origenes humanos en áfrica, 2009, Akal. Barcelona.
Rice, Patricia C., Moloney, N, Biological anthropology and prehistory : exploring our human ancestry , 2008, Boston : Pearson/Allyn and Bacon
García-Diez, M., Zapata, L., Métodos y Técnicas de análisis y estudio en arqueología prehistórica, 2013, Universidad del pais vasco. Bilbao
Rojo, M., Garrido, R., García-Martínez de Lagrán, I, El Neolítico en la Península Ibérica y su contexto europeo. Madrid: ed. Cátedra. , 2012, Cátedra, Madrid
Bosch, J. , Santacana, J. , Blat, metalls i cabdills: Catalunya del neolític a la iberització., 2009, Rafael Dalmau, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|