DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) ART CATALÀ MODERN I CONTEMPORANI Código 12214116
Titulación
Grau d'Història de l'Art (2008)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer Jul., Set.
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Correo-e vaninayael.hofman@urv.cat
Profesores/as
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Web http://jorgeangel.carbonell@urv.cat
Descripción general e información relevante Estudi general de l'art produït a Catalunya al llarg de l'época moderna i contemporania.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A4 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
 A2 Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
 A4 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació des d’una perspectiva contemporània que inclogui també els avenços tecnològics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
tema Subtema
Renaixement -Les arts plàstiques
-L'arquitectura
Barroc -Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
Segle XIX - L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
Segle XX -El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
A1
A2
40 80 120
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
8 0 8
Pràctiques de camp/sortides
A4
15 2 17
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries aprendre les especificitats de l'Art català
Sessió Magistral Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Visites a Museus, Fundacions i galeries
Pràctiques de camp/sortides Plantejar problemes d'atribució d'algunes obres de l'art català.
Atenció personalitzada Seguiment individual del treball que l'alumne exposarà i lliurarà.

Atenció personalitzada
descripción
Orientació a l'alumne de com afrontar els continguts de l'assignatura.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
Estudi directe de les obres 20% del total
Pràctiques de camp/sortides
A4
Resolució de dos casos pràctics 70% del total
Otros  

Participació de l'alumne a les classes.

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

És plantejaran una serie de treballs que els alumnes hauran de resoldre en equip i també individualment, a partir dels quals es valoraran les competències pertinents i el nivell de coneixement de l'alumne. Tanmateix també es podra fer un treball monogràfic per pujar nota.La segona convocatòria servirà per a avaluar als alumnes que no han seguit o no han superat l'avaluació continuada. La prova consistirà en un exàmen en el qual s'hauran de comentar un seguit d'obres d'Art, desenvolupar diversos conceptes i respondre varies questions.


Fonts d'informació

Bàsica AAVV, Ars cataloniae, Curial, 2001
AAVV, Història de l'Art català, ed.62, 1981
AAVV, Historia del Arte hispánico, Alhambra, 1987
AAVV, Summa Artis, Espasa Calpe, 1993

Només he ressenyat la bibliografia general, atès que la bilbliografia específica serà lliurada a l'alumne a l'inici de cada tema.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
ART CATALÀ MEDIEVAL/12214115

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ART DEL RENAIXEMENT/12214106
ART DEL BARROC/12214107
ART DEL SEGLE XX/12214111
ART DEL SEGLE XIX/12214109
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.