Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
| | A2 |
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
| | A4 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació des d’una perspectiva contemporània que inclogui també els avenços tecnològics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
Renaixement |
-Les arts plàstiques
-L'arquitectura
|
Barroc |
-Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
|
Segle XIX |
- L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
|
Segle XX |
-El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
80 |
120 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
2 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
aprendre les especificitats de l'Art català |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Visites a Museus, Fundacions i galeries |
Pràctiques de camp/sortides |
Plantejar problemes d'atribució d'algunes obres de l'art català. |
Atenció personalitzada |
Seguiment individual del treball que l'alumne exposarà i lliurarà. |
descripción |
Orientació a l'alumne de com afrontar els continguts de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Estudi directe de les obres |
20% del total |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Resolució de dos casos pràctics |
70% del total |
Otros |
|
Participació de l'alumne a les classes. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
És plantejaran una serie de treballs que els alumnes hauran de resoldre en equip i també individualment, a partir dels quals es valoraran les competències pertinents i el nivell de coneixement de l'alumne. Tanmateix també es podra fer un treball monogràfic per pujar nota.La segona convocatòria servirà per a avaluar als alumnes que no han seguit o no han superat l'avaluació continuada. La prova consistirà en un exàmen en el qual s'hauran de comentar un seguit d'obres d'Art, desenvolupar diversos conceptes i respondre varies questions. |
Bàsica |
AAVV, Ars cataloniae, Curial, 2001
AAVV, Història de l'Art català, ed.62, 1981
AAVV, Historia del Arte hispánico, Alhambra, 1987
AAVV, Summa Artis, Espasa Calpe, 1993
|
Només he ressenyat la bibliografia general, atès que la bilbliografia específica serà lliurada a l'alumne a l'inici de cada tema. |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
ART CATALÀ MEDIEVAL/12214115 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ART DEL RENAIXEMENT/12214106 | ART DEL BARROC/12214107 | ART DEL SEGLE XX/12214111 | ART DEL SEGLE XIX/12214109 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|