Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Coneix i assimila els fonaments teòrics de l’estructuralisme i el post-estructuralisme per aplicar-los a la crítica d’art.
Assoleix una metodologia d’anàlisi dels sistemes complexos aplicats a la crítica d’art des d’una visió multidisciplinària.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció: El concepte de crítica en la Modernitat. |
Crítica, història de l'art i estètica. |
Tema 2. El segle XVIII. La crítica d’art i els salons. |
Denis Diderot. L'Enciclopèdia, els Salons.
|
Tema 3. El segle XIX
|
França. Charles Baudelaire. El Romanticisme. |
Tema 4. El segle XIX
|
Anglaterra. Ruskin i Morris. |
Tema 5. El segle XX
|
Les avantguardes. |
Tema 6. El segle XX.
|
La crítica nord-americana. Clement Greenberg i els seus seguidors. Estructuralisme i Postestructuralisme. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Sessió Magistral |
|
41 |
67 |
108 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Informació sobre les fites que pretén assolir l'assignatura i sobre l'avaluació corresponent. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes de forma individual i en grup exposaran les idees bàsiques de les lectures assignades prèviament. |
Sessió Magistral |
Explicació dels temes del programa. |
Treballs |
Els alumnes de manera individual realitzaran tres crítiques sobre algunes de les exposicions realitzades a Tarragona, Valls, Reus o Barcelona. |
Atenció personalitzada |
La professorà rebrà als alumnes per resoldre dubtes relacionats amb les lectures i els treballs. |
descripción |
El professor rebrà als alumnes per resoldre dubtes relacionats amb les lectures i els treballs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Realització de crítiques i comentari de textos. |
35% |
Treballs |
|
Els alumnes de manera individual realitzaran tres crítiques sobre algunes de les exposicions realitzades a Tarragona, Valls, Reus o Barcelona. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
35% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es valorarà el seguiment de les classes. En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament (35%) i el treball de crítica (35%), s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text (30%). |
Bàsica |
Valeriano Bozal (editor), Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas (2 vol.), Visor, Madrid, 2000
Francisco Calvo Serraller, Los espectáculos del arte, instituciones y funciones del arte contemporáneo, Tusquets , Barcelona, 1993
Anna Maria Guash, La crítica de arte. Historia, teoría y praxis,, Ediciones del Serbal, Barcelona, 2003
Anna Maria Guash, La Critica discrepante, Cátedra, Madrid, 2012
Serge Guilbaut, De cómo Nueva Cork robó la idea de arte moderno, Tirant lo Blanch, Valencia, 2007
Lionello Venturi, Historia de la crítica de arte, Debolsillo, Madrid, 2004
|
El programa complet de l'assignatura, que inclou la bibliografia específica per a cada tema, es lliurarà als estudiants el primer dia de classe. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|