Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
| A5 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l’àmbit de les ciències humanes. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
| | A4 |
Reconeix a través dels mecanismes lingüístics i semiològics que ens proporciona l’obra d’art, els elements temporals (diacronia i sincronia) i culturals que conté.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics, presents en un discurs artístic.
Assoleix la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les Arts Audiovisuals, i la seva evolució estètica i tecnològica.
| | A5 |
Coneix i usa mètodes i tècniques d’altres ciències humanes.
Sap analitzar la complexitat i interdependència del món actual.
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
I. La història de l'art en la societat |
Cultura i consum social de la imatge. |
II. Promotors i artistes. |
El món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani.
|
III. Audiències i receptors. |
EEl món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani. |
IV. La producció artística al llarg del temps. |
EL'art com eina política.
L'art com eina religiosa. |
V. Altres funcions de l'art. |
Art i poder.
Art i memòria. |
VI. Conclusions. |
La nova Història de l'Art. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
5 |
9 |
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Debats |
|
5 |
10 |
15 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
15 |
25 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Planificació de l'assignatura i dels treballs a realitzar durant el curs. |
Sessió Magistral |
Hores de treball del professor i alumne en l'aula. Impartició de docència tradicional, encara que amb espais destinats al debat de lectures. |
Debats |
Debats protatonitzats pels alumnes dins de l'aula relacionats amb la matèria impartida a classe i les lectures obligatòries a realitzar. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es plantejarà un treball professionalitzador per tal que l'alumne prengui consciència del rol de l'historiador de l'art en la societat, i que entronqui directament amb l'argument d'aquesta assignatura. |
Atenció personalitzada |
Ressolució de problemes o dubtes directament amb el professor, en el despatx. |
descripción |
Aquesta atenció es basarà en el seguiment particular de l'alumne i tindrà en compta les necessitats de cadascun d'ells. El professor atendrà, en el seu despatx i durant les hores assignades per a tal, qualsevol dubta de l'estudiant relacionada amb l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
Es valorarà la participació de l'alumne en els debats respecte de les lectures a realitzar |
10% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Treball professionalitzador. Es valorarà la creativitat i la bona consecució del treball a realitzar (plantejament, justificació i desenvolupament) |
40% |
Proves mixtes |
|
Proves escrites i altres textos i comentaris a lliurar |
40% |
Otros |
|
Sortides de camp |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar una prova escrita amb la qual es valoraran els seus coneixements relatius al temari ofert al llarg del curs i les lectures obligatòries. |
Bàsica |
|
-
Abella Villar, "POra la enfermeria del monesterio: la enfermería de Las Huelgas de Burgos en contexto", Viator, 44, 3, 2013.
- Arias Guillén, Fernando, "Enterramientos reegios en Castilla y León (c. 842-1504). La dispersión de los espacios funerarios y el fracaso de la memoria dinástica", Anuario de Estudios Medievales, 45/2, 2015.
- Aurell, Martin, "L'art comme propagande royale? Henri II, Aliénor d'Aquitaine et leurs enfants (1154-1204), Hortus Artium Medievalium, 21, 2015.
- Boto Gerardo y Lozano Esther, "Les lieux des images historiées dans les galeries du cloître de la cathédrale de Tarragone. Une approche de la périodicité de l'espace et de la topographie du temps", Cahieers de civilisation médiévale, 56, 2013.
- Carrero, Eduardo, "Catedral y liturgia medievales. la definición funcional del espacio y sus usos", O clero secular medieval e as suas catedrais. Novas perspectivas e abordagens, Lisboa, 2014.
- Domenge Mesquida, "Arquitectura palatina del reino de Mallorca. Símbolos de poder para una efímera dinastía", Anales de Historia del Arte, 23, 2013.
- Español, Francesca, "El Córrer les armes. Un aparte caballeresco en las exequias medievales hispanas", ANuario de Estudios Medievales, 37/1, 2007.
- García de Castro, César, "Las arquitecturas pintadas de Santullano (Oviedo). Sobre monaquismo, aniconismo, adopcionismo y otros ismos"; Codex Aquilarensis, 31, 2015.
- Kessler, Herbere, "The object as subject in Medieval Art", The Haskins Society Journal, 23, 2011.
- Molina, Joan, "La memoria visual de una dinastía. pedro IV el Ceremonioso y la retórica de las imágenes en la Corona de Aragon (1336-1387)", Anales de Historia del Arte, 23, 2013.
- Palazzo, Éric, "Relics, Liturgical Space, and the Theology of the Church", Treasures of Heaven. Saints, Relics and Devotion in Medieval Europe, London, 2010.
- Panofsky, Erwin, Three Essays on Style, London, s/a- Schmitt, Jean-Claude, "La pluralité interprétative: entre textes et images", Les conférences du Collège de France, 2010.
- Sureda Marc, "Les liex de la Vierge. Notes de topo-liturgie mariale en Catalogne (XI-XV siècles), COllectrion Histoire de l'Art, 5, 2013.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|