DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Código 12214301
Titulación
Grau d'Història de l'Art (2008)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
12 Treball fi de grau Quart AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Antropologia, Filosofia i Treball Social
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Coordinador/a
BUTTÀ , LICIA
Correo-e sofia.mata@urv.cat
jorgeangel.carbonell@urv.cat
annaisabel.serra@urv.cat
licia.butta@urv.cat
marta.serrano@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
vaninayael.hofman@urv.cat
Profesores/as
MATA DE LA CRUZ, SOFIA
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
SERRA MASDEU, ANNA ISABEL MARIA
BUTTÀ , LICIA
SERRANO COLL, MARTA
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Web
Descripción general e información relevante El Treball de fi de grau hauria de mostrar (dins la seva originalitat i llibertat pel que fa a la tria de la temàtica) una voluntat i capacitat investigadora que permetin acreditar que s'han assolit els objectius d'aprenentatge del Grau.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A4 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc.
 A9 Gestionar els mitjans instrumentals aplicats a la història de l’art.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
 A2 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
 A4 Assoleix la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les Arts Audiovisuals, i la seva evolució estètica i tecnològica.
 A9 Aplica el coneixement interdisciplinari dels diferents llenguatges artístics a la interpretació i l’anàlisi de l’obra d’art.
Assoleix un coneixement transversal de tots els estrats i estadis constructius de l’obra d’art que permeti elaborar un discurs encarat a l’anàlisi de les tècniques i les seves aplicacions professionals.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Analitza riscos i beneficis de la innovació
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Cada estudiant triarà lliurement una tutora o un tutor per al seu treball de Fi de Grau. El projecte, no obstant haurà de ser acceptat per consens dins l'àrea en el plaç que estableix el Pla de Treball


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
7 1 8
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A4
A9
B3
C1
C4
C6
15 45 60
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A1
A9
6 10 16
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
10 7 17
Atenció personalitzada
A1
10 12 22
Estudis previs
A1
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis
A1
12 10 22
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
8 6 14
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries L'espai moodle proporcionarà un marc de referència pel que fa a orientació i recursos generals. Es proposarà un calendari de treball
Elaboració del treball de fi de grau/màster L'alumnat haurà de treballar amb la tutora o el tutor per anar donant forma i contingut al projecte de TFG
Selecció/assignació del treball de fi de grau Tria lliure de l'alumnat, amb els vist-i-plau i assessorament de l'àrea
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Hi haurà diversos filtres amb repercussió en la nota final, durant el curs acadèmic
Atenció personalitzada recerca externa. Visita a arxius, entrevistes, assistència a esdeveniments culturals, espectacles, sempre que això pugui enriquir el contingut del treball
Estudis previs Cal haver assolit hàbits que facilitin la recerca durant el tercer curs de carrera
Resolució de problemes, exercicis No es planteja de forma col.lectiva, però sí com a repte constant durant el període de recerca
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster S'organitzarà i el valorarà la defensa pública del Treball de Fi de Grau

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
descripción

La tutora o el tutor tindran l'obligació de marcar un seguiment i de proporcionar les eines d'investigació així com totes les fonts d'informació que li demani l'estudiant per tal de conduir a bon port les investigacions


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologías Competencias descripción Peso        
Activitats Introductòries
Trobades prèvies a la tria del tema i anàlisi de les bases de dades generals

Presentació de propostes a la coordinadora de Grau dins el calendari proposat
10%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A4
A9
B3
C1
C4
C6
Contingut científic, originalitat, ritme expositiu, capacitat de síntesi i expressió escrita del treball de fi de grau, així com la seva estructura, segons la normativa establerta 50%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Assessorament del tutor o tutora mirant de coordinar el treball de camp i fer-ne el degut seguiment

Presentació dins el calendari proposat per la coordinadora de Grau de les tasques corresponents a coordinació seguiment
20%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
La presentació i defensa pública haurà de tenir una durada de 20-25m. seguiran les consideracions del tribunal i hi haurà dret a rèplica per part de l'estudiant 20%
Otros

Només en casos de minusvalia o dificultats específiques plenament justificades (salut o circumstàncies familiars o personals greus) es podrà considerar una altra modalitat de presentació i defensa que no sigui oral i presencial

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació".


Fonts d'informació

Bàsica

Es proporcionaran fonts d'informació específiques per a cada treball. A l'espai moodle es facilita l'accés a bases de dades i portals de recursos però el nivell investigador que es vol donar a aquesta assignatura exigeix una bibliografia especialitzada per a cada projecte.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.