Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
| A9 |
Gestionar els mitjans instrumentals aplicats a la història de l’art. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
| | A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
| | A4 |
Assoleix la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les Arts Audiovisuals, i la seva evolució estètica i tecnològica.
| | A9 |
Aplica el coneixement interdisciplinari dels diferents llenguatges artístics a la interpretació i l’anàlisi de l’obra d’art.
Assoleix un coneixement transversal de tots els estrats i estadis constructius de l’obra d’art que permeti elaborar un discurs encarat a l’anàlisi de les tècniques i les seves aplicacions professionals.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procedimientos |
Cada estudiant triarà lliurement una tutora o un tutor per al seu treball de Fi de Grau. El projecte, no obstant haurà de ser acceptat per consens dins l'àrea en el plaç que estableix el Pla de Treball |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
7 |
1 |
8 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
15 |
45 |
60 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
6 |
10 |
16 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
7 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
12 |
22 |
Estudis previs |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
10 |
22 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
8 |
6 |
14 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
|
descripción |
Activitats Introductòries |
L'espai moodle proporcionarà un marc de referència pel que fa a orientació i recursos generals. Es proposarà un calendari de treball |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'alumnat haurà de treballar amb la tutora o el tutor per anar donant forma i contingut al projecte de TFG |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Tria lliure de l'alumnat, amb els vist-i-plau i assessorament de l'àrea |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Hi haurà diversos filtres amb repercussió en la nota final, durant el curs acadèmic |
Atenció personalitzada |
recerca externa. Visita a arxius, entrevistes, assistència a esdeveniments culturals, espectacles, sempre que això pugui enriquir el contingut del treball |
Estudis previs |
Cal haver assolit hàbits que facilitin la recerca durant el tercer curs de carrera |
Resolució de problemes, exercicis |
No es planteja de forma col.lectiva, però sí com a repte constant durant el període de recerca |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
S'organitzarà i el valorarà la defensa pública del Treball de Fi de Grau |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
descripción
|
La tutora o el tutor tindran l'obligació de marcar un seguiment i de proporcionar les eines d'investigació així com totes les fonts d'informació que li demani l'estudiant per tal de conduir a bon port les investigacions |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Trobades prèvies a la tria del tema i anàlisi de les bases de dades generals
Presentació de propostes a la coordinadora de Grau dins el calendari proposat |
10% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Contingut científic, originalitat, ritme expositiu, capacitat de síntesi i expressió escrita del treball de fi de grau, així com la seva estructura, segons la normativa establerta |
50% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Assessorament del tutor o tutora mirant de coordinar el treball de camp i fer-ne el degut seguiment
Presentació dins el calendari proposat per la coordinadora de Grau de les tasques corresponents a coordinació seguiment |
20% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
La presentació i defensa pública haurà de tenir una durada de 20-25m. seguiran les consideracions del tribunal i hi haurà dret a rèplica per part de l'estudiant |
20% |
|
Otros |
|
Només en casos de minusvalia o dificultats específiques plenament justificades (salut o circumstàncies familiars o personals greus) es podrà considerar una altra modalitat de presentació i defensa que no sigui oral i presencial |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". |
Bàsica |
|
Es proporcionaran fonts d'informació específiques per a cada treball. A l'espai moodle es facilita l'accés a bases de dades i portals de recursos però el nivell investigador que es vol donar a aquesta assignatura exigeix una bibliografia especialitzada per a cada projecte. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|