DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) TÈCNIQUES DE LES RELACIONS PÚBLIQUES Código 12224112
Titulación
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
9 Obligatòria Tercer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Correo-e sunsi.huertas@urv.cat
raquel.sans@urv.cat
Profesores/as
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
SANS GUERRA, RAQUEL
Web
Descripción general e información relevante L'assignatura aprofundeix en diversos temes de les relacions públiques des d'una aproximació pràctica segons els públics a qui van dirigits els objectius i les campanyes.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A9 Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
 B9 Saber planificar i organitzar.
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A9 Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
Adquireix i sap aplicar les principals tècniques de treball en aquest camp
Dissenya i redacta correctament missatges i documents de relacions públiques
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Experimenta amb procediments nous
 B4 Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
 B5 Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
 B9 Té capacitat de planificació i organització
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
tema Subtema
T1. Les relacions públiques com a procés i planificació de campanyes - Investigació
- Mapa de públics
- Metes i objectius
- Estratègia
- Avaluació
T2. La gestió de la marca -El branding i els rebranding
-Creació i comunicació de la marca
-La imatge gràfica i la imatge corporativa
-El branding emocional
T3. L'organització d'esdeveniments - La planificació i gestió dels esdeveniments
- Congressos, festivals, jornades, taules rodones, fires, curses, etc.
- Patrocini, mecenatge i esponsorització
T4. Comunicació interna -Concepte
-Funcions
-Tècniques de comunicació: Pack de benvinguda, carta de benvinguda, butlletí intern, reunions, taulell d’anuncis, etc.
T5. Relacions amb els mitjans de comunicació
-Relació comunicador-periodista
-Funcions
-Publicity
-Notes de premsa i comunicats de premsa
-Convocatòries de premsa
-Rodes de premsa
-Dossiers de premsa
T6. Les relacions públiques online -Les campanyes online
-El Community manager
-La gestió dels social media
T7. Relacions públiques amb la comunitat i RSC
- Responsabilitat Social Corporativa
- Campanyes
- Accions
- Difusió de la RSC

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
5 0 5
Sessió Magistral
B3
30 15 45
Presentacions / exposicions
B3
B4
C4
20 40 60
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B3
B4
B5
B9
B11
20 25 45
Treballs
B3
B4
B5
B8
B9
B11
10 35 45
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
A9
2 20 22
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Aquesta activitat presentarà els objectius de l'assignatura, la bibliografia recomanada i explicarà detalladament les metodologies d'avaluació.
Sessió Magistral Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
Presentacions / exposicions Els alumnes hauran de realitzar exposicions i presentacions orals a classe dels treballs que se'ls requereixi
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària A les sessions pràctiques es plantejarà diversos casos reals de relacions públiques que els alumnes hauran de resoldre i exposar a l'aula.
Treballs Els treballs tant en grup com individuals ensenyaran a l'alumne a ser creatiu en les seves estratègies de relacions públiques i a dur-les a terme adequadament mitjançant la redacció i disseny de les seves tàctiques.
Atenció personalitzada L'Atenció personalitzada es farà mitjançant tutories de grups amb sol·licitud prèvia per correu electrònic.

Atenció personalitzada
descripción
A més de les sessions a l'aula, l'alumne pot demanar cita prèvia amb les professores per correu electrònic amb una antelació mínima de 48h.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
B3
B4
C4
Les pràctiques de l'assignatura, que segueixen els paràmetres de l'avaluació continuada, es presentaran o exposaran a classe. En total es faran 7 pràctiques en tot el curs 70%
Treballs
B3
B4
B5
B8
B9
B11
Els treballs seran en grup (1 per grup en tot el curs) i la nota del treball suposarà un 10% de la nota global de l'assignatura. 10%
Otros  

Prova escrita tipus test.

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Aquesta assignatura segueix l'avaluació continuada. L'avaluació consta de 7 pràctiques a classe, un treball en grup i una prova tipus test.

Els alumnes que es presentin a segona convocatòria hauran de lliurar les mateixes pràctiques i treballs que en primera convocatòria.

El pes de les pràctiques en la nota final és del 70% el treball suposa un 10% i la prova un 20%.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Xifra, J.

(2011). Manual de Relaciones Públicas e Institucionales. Madrid: Tecnos.

Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L.

(2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas,  Addison Wesley, Madrid.

Fernandez Cavia, J. y Huertas Roig, A. (2009): Redacción en Relaciones Públicas,  Peason Prentice Hall, Madrid

Grunig, J.E. y Hunt, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona.

Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción,  Thomson, Australia.

Matilla, K (2009): Conceptos fundamentales en la Planificación Estratégica de las Relaciones Públicas, UOC,  Barcelona.

Solano Fleta (1995): Fundamentos de las Relaciones Públicas, Síntesis, Madrid.

Xifra, J.

(2003) Teoría y estructura de las Relaciones Públicas, Mac Graw Hill, Madrid

Xifra, J. (2011) Manual de Relaciones Públicas e Institucionales, Tecnos, Madrid.

 

Bibliografia Complementària

Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Barcelona.

Cuenca, J. (2011): El análisis de la calidad de las relaciones en el ámbito de las Relaciones Públicas, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull. http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/21777/TESIS_El%20an%c3%a1lisis%20de%20la%20calidad%20de%20las%20relaciones%20en%20el%20%c3%a1mbito%20de%20las%20Relaciones%20P%c3%bablicas_dic-2010.pdf?sequence=1

DIRCOM (2010): La aplicación de las herramientas de comunicación de la RSE, Media Responsable, Barcelona

Heath, R.L. (2000): Handbook of Public Relations,  SAGE, California.

Matilla, K (2007): Aportaciones para un modelo global de Planificacion Estratégica en Relaciones Públicas y Comunicación. Análisis de un caso: el uso de los modelos de Planificación Estratégica en algunas agencias y consultoras de Relaciones Públicas y Comunicación, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull, Cap. 3, pp. 409-439. http://www.tdx.cat/TDX-1001107-131810

Seitel, F.P. (2002): Teoría y práctica de las relaciones públicas, Prentice Hall, Madrid.

Xifra, J. (1999): Les RRPP. Ciència del diàleg, Universitat de Girona, Girona.

Xifra, J (2003): Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas, McGraw Hill, Madrid

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116
GESTIÓ D'ESDEVENIMENTS I PROTOCOL/12224211
RELACIONS AMB ELS MITJANS/12224216
PATROCINI I MECENATGE/12224215

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115
CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.