Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
| A16 |
Desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius d’entreteniment i creació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Coneix els principals paràmetres comunicatius, tecnològics i econòmics que intervenen en un projecte multimèdia
Domina les tècniques i les tecnologies necessàries per a idear i desenvolupar tot tipus de projectes mediàtics multisuport.
| | A16 |
Domina i sap aplicar els principis bàsics d’usabilitat i arquitectura de la informació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la producció multimèdia |
Breu història del multimèdia
Els elements del projecte multimèdia
L'entorn digital
|
Llenguatge multimèdia |
Multimèdia i disseny interactiu
El guió multimèdia
Comunicació visual i sonora
Confluència: Audio, Video, Gràfic, Foto, Text, Hipertext |
Disseny de la informació multimèdia |
Contingut, activitat i objecte
Anàlisi, síntesi, navegació
Bases de dades i llibreries
Itinerari interactiu |
Disseny de la interfície multimèdia |
Interfície i usuari
Ergonomia
Entorns 2D i 3D
Dispositius multimèdia |
Disseny de la interactivitat
|
Concepte, ús, funcionalitat i estil de l'interactiu multimèdia
Disseny tècnic multimèdia
Programació multimèdia
Realitat augmentada |
Tecnologia multimèdia |
Hardware i Software per a la producció multimèdia
Tecnologies de difusió i distribució multimèdia
Noves tecnologies aplicades als entorns multimèdia: Web, Web TV, Interactive TV, Smartphone, Tablet, Consola, Videojoc, Realitat Virtual, Interfícies físiques
Rich Media |
Etapes de la producció multimèdia |
Organigrama de la producció del projecte multimèdia
Necessitats i rols en la producció multimèdia
Equip i desenvolupament del projecte multimèdia
|
Productes multimèdia |
Projectes multimèdia: Artístic, Científic / Recerca, Comercial, Informatiu, Divulgatiu, Entreteniment, Espectacle, Altres... |
La indústria multimèdia digital |
Perspectives de la indústria multimèdia digital
Les noves professions multimèdia
El mercat del multimèdia digital
L'empresa multimèdia |
Taller de producció de projectes multimèdia I
|
Creació d'aplicacions multimèdia amb Adobe Experience Design |
Taller de producció de projectes multimèdia II |
Programació d'aplicacions multimèdia amb Processing i Max/MSP/Jitter
VJ en temps real amb Resolume |
Taller de producció de projectes multimèdia III |
Creció d'un Webdoc amb Klynt |
Projecte final |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
Sessió Magistral |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
4 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
12 |
16 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
8 |
16 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
12 |
14 |
Treballs |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
12 |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologia, programari i pràctiques |
Sessió Magistral |
Introducció a la producció multimèdia |
Seminaris |
Presentacions a càrrec de professionals de l'indústria multimèdia |
Presentacions / exposicions |
Exposició de projectes i treballs històrics i rellevants |
Pràctiques a laboratoris |
Tallers, tutorials i pràctiques del programari de producció multimèdia |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució de problemes entorn als exercicis pràctics |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudis de cas |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques online |
Treballs |
Treballs puntuables |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada
|
Descripció |
Moodle: Seguiment planificat i Pràctiques
Correu electrònic: dubtes específics, resolució de problemes de pràctiques i projecte final
Presencial: Avaluació i seguiment del projecte final i peticions de l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques guiades a laboratoris |
30% |
Treballs |
|
Entregues de treballs: Tallers pràctics |
30% |
Proves pràctiques |
|
Projecte final |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Preparació projecte final |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pràctiques i Tallers: (60%) Entrega del projecte en 2ª convocatòria (40%) |
Bàsica |
BOU, Guillem, El guión multimedia, Anaya, 2003
NIELSEN, Jakob, Usabilidad, prioridad en el diseño web, Anaya, 2006
DONDIS, Donis A., La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual , Gustavo Gili, 2011
RÀFOLS, Rafael; COLOMER, Antoni, Diseño audiovisual, Gustavo Gili, 2012
PANIAGUA, Antonio, Diseño interactivo y multimedia con Flash, Anaya, 2011
POWERS, David, Diseño y desarrollo de aplicaciones, Anaya, 2011
WONG, Wucius, Fundamentos del diseño, Gustavo Gili, 2011
THOMPSON, Jim; BERBANK-GREEN, Bernaby; CUSWORTH, Nic, Videojuegos, Manual para diseñadores gráficos, Gustavo Gili, 2008
MARÍN, Carles, Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia, Gedisa, 2006
HILLEGASS, Aaron; CONWAY, Joe, Desarrollo de aplicaciones para iPhone & iPad, Anaya, 2011
KRUG, Steve, No me hagas pensar, Prentice Hall, 2006
MAEDA, John, Las leyes de la simplicidad, Gedisa, 2012
UBIETO, José Ramón, Trabajo en red, Gedisa, 2011
ROIBAS, María José, Aplicaciones multimedia al método de trabajo por proyectos, Lulu, 2009
MEDINA, Javier, Movilización de fuentes multimedia en entornos inteligentes, EAE, 2011
CASALS, Ricard, Diccionario de diseño multimedia y web, Tecnoteca, 2010
GARRAND, Timothy, Escribir para multimedia y la web, ESCUELA CINE Y VIDEO ANDOAIN, 2009
ALBERICH, Jordi, Grafismo multimedia: Comunicación, diseño, estética, UOC, 2009
URRETAVIZCAYA, Miguel, Nueva Televisión Digital en el Universo Multimedia, Deusto, 2008
LOMBARDO, Vincenzo; VALLE, Andrea, Audio e multimedia, Apogeo, 2008
MORENO, Antonio, Diseño ergonómico de aplicaciones hipermedia, Paidós, 2000
BENIGNI, Gladys, Metodología orientada a objetos para la producción de software Multimedia e Hipermedia, EAE, 2011
JENKINS, Henry, Convergence culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación, Paidós, 2008
MANOVICH, Lev, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación: la imagen en la nueva era digital, Paidós, 2005
TUBAU, Daniel, El guión del siglo 21: El futuro de la narrativa en el mundo digital, Alba, 2011
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 | DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12234107 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | AULA DE POSTPRODUCCIÓ: IMATGE I SO/12234210 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|