Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Reconeix en un text característiques que el configuren com a tal en lingüística textual
Reconeix en un text elements que constitueixen la ideologia del discurs
Reconeix recursos literaris que figuren en un text
Aplica recursos literaris a l’escriptura
Coneix textos d’escriptors-periodistes clàssics i actuals en llengua catalana, d’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. Escriptura creativa? Definicions i aproximacions al fet d’escriure. Conceptes i terminologia |
|
2. La "dificultat" de l'escriptura |
|
3. La generació d’idees, l’estructura i la composició |
|
4. L’estil i el vocabulari |
|
5. Tècniques de reproducció del discurs aliè |
|
6. L’art de la titulació i els microtextos |
|
7. La reescriptura i l’edició |
|
8. L’art de la traducció |
|
9. Nocions de compaginació: la dimensió visual dels textos |
|
10. Com publicar: des del blocaire a l’editor professional |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
28 |
29 |
57 |
Treballs |
|
0 |
38 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Sessions presencials a l'aula ordinària, presentació de conceptes, teories i coneixements diversos. |
Treballs |
Elaboració de quatre ressenyes obligatòries de sengles llibres. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques presencials a l'aula ordinària i a l'aula d'ordinadors. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a petició de l'estudiant. |
descripción |
Les tutories individuals es faran a petició de l'estudiant. A banda el professor atendrà consultes a través de telèfon i/o correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Sessions teòrico-conceptuals a l'aula. |
30% |
Treballs |
|
Lectura de quatre llibres i elaboració de sengles ressenyes crítiques |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques a l'aula ordinària i a l'aula d'informàtica |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
|
Es proporcionaran a principi de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|