Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix eines d’interpretació de la vida política i jurídica
Coneix els sistemes d’organització política
Coneix el procés de configuració de l'Estat constitucional
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
1. Què és la Comunicació Política? |
Els orígens de la Comunicació Política.
Definició dels seus trets fonamentals.
Delimitació com a objecte d'estudi.
|
2. La comunicació política en campanya electoral. |
La persuasió en el centre de la comunicació.
Màrqueting polític en campanya electoral.
|
3. La comunicació institucional. |
Els partits polítics com a fonts i protagonistes de la informació.
Relacions entre sistema polític i sistema mediàtic: els gabinets de comunicació.
|
4. Els mitjans de comunicació de masses com actors polítics. |
La mediatització de la política i les seves conseqüències.
La comunicació política 2.0.
Les relacions entre mitjans i política.
|
5. La ciutadania. |
El coneixement de la ciutadania com a element central dels processos persuasius.
El paper de l'opinió pública en els processos de la comunicació política.
Les influències de la comunicació política sobre la ciutadania. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
38 |
0 |
38 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Debats |
|
8 |
20 |
28 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de la dinàmica de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Sessions de discussió i anàlisi sobre la implicació que tenen els actors polítics principals (partits polítics, mitjans de comunicació i ciutadans) en la construcció de la imatge dels partits, dels candidats i dels programes polítics. |
Debats |
Exposició i discussió per part dels estudiants dels resultats de l'anàlisi feta en grup. |
Treballs |
Realització per part dels estudiants i de les estudiants que consistirà en l'anàlisi de la campanya electoral arrel dels comicis del 26 d'abril. Es durà a terme un seguiment de les principals manifestacions mediàtiques dels partits polítics així com, el paper jugat pels mitjans de comunicació en aquest procés. |
Atenció personalitzada |
Tutories amb la professora.
|
Descripció |
La professora destinarà temps per a possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura que l'estudiant pugui presentar.
A principis de curs s'informarà sobre com es portarà a terme l'atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Els i les estudiants hauran de presentar a classe les conclusions de la seva anàlisi sobre les estratègies partidistes i mediàtiques electorals d'un partit polític. |
40% |
Debats |
|
Discussió de les diverses estratègies comunicatives electorals entre els diferents grups. |
10% |
Treballs |
|
Realitzar un treball que es durà a terme en grup i que es desenvoluparà al llarg de les classes pràctiques tutelat per la professora. El treball consta d’una part realitzada en grup (que s'exposarà a classe) i d'una altra individual (lliurament d'una memòria).
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura té una doble possibilitat d'avaluació i per això els i les estudiants hauran d'escollir a principi de curs la manera en que volen ser avaluats. - Opció A: Aquells/es estudiants que assisteixin regularment a classe poden optar per l'avaluació a través d'un treball —de doble vessant, teòrica i pràctica— que es realitzarà al llarg del curs tutelat per la professora i amb exposicions i discussions a classe. - Opció B: Aquells/es estudiants que no assisteixin regularment a classe hauran de realitzar un examen teòric que tindrà lloc quan finalitzi l'assignatura. En segona convocatòria caldrà seguir l'Opció B. |
Bàsica |
Aira, Toni, La comunicació política, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canel, Maria José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 1999, Madrid: Tecnos
Canaleta, Pau, L'estratègia electoral, 2010, Barcelona: Editorial UOC
López-García, Guillermo; Gamir, José; Varela-Ordax, Lidia José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 2018, Madrid: Editorial Síntesis
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|