DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) LITERATURA FRANCESA Código 12254104
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon Juny, Jul.
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos 12254102 Llengua francesa
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Correo-e elena.delacruz@urv.cat
Profesores/as
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura presenta una aproximació a alguns dels escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius i el pensament que configura aquest període de la literatura francesa. També s’ensenyarà la llengua francesa a través de texts literaris seleccionats i adaptats.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. La literatura 1.1 Objecte d'estudi, instruments i objectius
1.2 Art i societat a finals del segle XIX i mitjans del XX
1.3 Literatura i crítica literària
1.4 El mite de Narcís en la literatura com a paradigma literari d'anàlisi
2. La literatura dels segles XIX i XX a través dels textos 2.1. "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust
2.2. André Gide
2.3. Les avant-gardes: antecedents i creadors
2.4. Albert Camus
2.5. L’Existentialisme de Jean-Paul Sartre

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A3
CT5
4 2 6
Sessió Magistral
CT5
25 8 33
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A3
CT5
18 31 49
Atenció personalitzada
2 0 2
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A3
CT5
7 45 52
 
Proves de desenvolupament
CT5
2 2 4
Proves de desenvolupament
CT5
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura.
Sessió Magistral Presentació de la literatura i la cultural francesa de finals dels segle XIX fins a mitjans del segle XX.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari: redacció de recensions, petits articles, i publicacions i accions associades a la divulgació de la literatura i lectura crítica.

Atenció personalitzada Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en edició francesa o en traducció).
Lectura del material per la resolució dels ABP.

Atenció personalitzada
descripción
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, també al despatx de la professora o per correu electrònic.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
CT5
Primer examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe segons les tipologies textuals estudiades. 35%
Proves de desenvolupament
CT5
Segon examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe segons les tipologies textuals estudiades. 65%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Les dues proves parcials són obligatòries.

La segona convocatòria consistirà en una prova amb un pes d'un 100% a la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica A.A.V.V., Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015

*Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en l'edició francesa o traduïda).

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LITERATURA/12254001
 
Otros comentarios
Es convenient llegir les obres literàries treballades a classe o bé altres que siguin interessants, així com textos de monografies i articles. A través del CRAI hom pot cercar i accedir a aqueta mena de recursos bibliogràfics.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.