Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. |
| A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Construeix una argumentació lingüística.
| | A9 |
Coneix les relacions semàntiques lèxiques.
Coneix els mecanismes de interpretació semàntica de les oracions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1. L'estudi del significat de les paraules i les oracions
|
|
TEMA 2. El canvi de significat
|
|
TEMA 3. Ambigüetat i vaguetat lèxica
|
|
TEMA 4. Relacions de significat i configuracions lèxiques
|
|
TEMA 5. L'anàlisi del significat lèxic
|
|
TEMA 6. Categorització i adquisició del lèxic
|
|
TEMA 7. Relacions sintagmàtiques: restriccions lèxiques i expressions fixes
|
|
TEMA 8. La representació del significat lèxic: aplicacions computacionals
|
|
TEMA 9. Entre el lèxic i la sintaxi
|
|
TEMA 10. Les relacions de significat en l’oració: relacions de modificació i relacions de quantificació |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
18 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis a l'aula
|
Atenció personalitzada |
Orientació i resolució de dubtes |
descripción |
Orientació i resolució de dubtes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Assistència i participació |
5% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes sobre els continguts de l'assignatura
|
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Preguntes sobre els continguts de l'assignatura |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Segona convocatòria: Prova final que consistirà en una primera part de preguntes objectives de tipus test i en una segona part de preguntes curtes i exercicis. La prova final de la segona convocatòria tindrà un pes en l'avaluació del 100%. |
Bàsica |
|
Espinal, Teresa (coord.) (2002): Semàntica: del significat del mot al significat de l'oració. Barcelona: Editorial Ariel.
Escandell Vidal, M. Victoria (2007): Apuntes de Semántica léxica. Madrid: UNED. |
Complementària |
|
Chierchia, Gennaro, and Sally McConnell-Ginet (1990): Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass.: MIT Press. Cruse, Alan D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Kearns, Kate (2000): Semantics. New York: St. Martin's Press. Saeed, J.I. (1997): Semantics. Oxford: Blackwell. |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
LINGÜÍSTICA/12264006 | TENDÈNCIES ACTUALS EN LINGÜÍSTICA/12264225 | LES PARAULES DE LA LLENGUA ESPANYOLA/12264121 | LES ORACIONS DE LA LLENGUA ESPANYOLA/12264124 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|