DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) LLENGUA ANGLESA IV Código 12274112
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer Juny, Jul.
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Correo-e lidia.gallego@urv.cat
Profesores/as
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical knowledge and competence appropriate to level C1 (CERF): focus on (i) morphological and syntactic description and analysis of English basic units and (ii) language use

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell avançat.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Syntactic analysis 1.1 Sentence constituents and tests of constituency
1.2 Verb types, functions of sentences elements and basic sentences structures
1.3 Tree diagrams and re-write rules
1.4 Phrases
1.5 The verb group
1.6 Ambiguity
2. Multi-word verbs 2.1 Phrasal verbs
2.2 Prepositional verbs
2.3 Phrasal-prepositional verbs
2.4 Multi-word verbs and free combinations
3. Subordinate clauses 3.1 Adjectival clauses
3.2 Adverbial clauses
3.3 Nominal clauses
3.4 Finite, non-finite and verbless clauses in 3.1, 3.2 and 3.3
4. Non-basic sentence structures 4.1 Fronting
4.2 Inversion
4.3 Extraposition
4.4 Existential sentences
4.5 Cleft sentences
4.6 Pseudo-cleft sentences

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A5
14 14 28
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
36 18 54
Resolució de problemes, exercicis
A5
0 36 36
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A5
CT4
6 12 18
Proves orals
A5
CT4
2 10 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries – Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
– Feedback to whole group on work done and tests taken
Sessió Magistral ­­– Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
­­– Students' active participation: questions and contributions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària ­­– Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, to be corrected and discussed in class and aimed at the understanding and assimilation of course contents
Resolució de problemes, exercicis – Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, designed to provide extra practice for students to understand and assimilate course contents
Atenció personalitzada – Individual or group
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Provide feedback
– Provide additional support
– Make suggestions for improvement
– Provide advice on remedial work
– Check on student progress

Atenció personalitzada
descripción
– Individual or group – Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation – Provide feedback – Provide additional support – Make suggestions for improvement – Provide advice on remedial work – Check on student progress

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves mixtes
A5
CT4
Written Test 1
Written Test 2
Written Test 3

25%
20%
25%
Proves orals
A5
CT4
Oral Test 1
Oral Test 2
Oral Test 3
10%
10%
10%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Convocatòria 1: Continuous evaluation

Pass mark: 60%

Minimum of 50% in each of the 3 written tests to pass

Minimum of 50% in each of the 3 oral tests to pass

Convocatòria 2: Final exams

Written exam (60% to pass)

Oral exam (60% to pass)

Fonts d'informació

Bàsica

Alexander, L. G. (1988). Longman English grammar. London: Longman.

Alexander, L. G. (1990). Longman English grammar practice: For intermediate students. London: Longman.

Algeo, J. (1974). Exercises in contemporary English. San Diego, CA: Harcourt Brace Jovanovich.

Allsop, J. (1983). Cassell’s students’ English grammar. London: Cassell.

Allsop, J. (1983). Cassell’s students’ English grammar exercises. London: Cassell.

Álvarez Benito, G. (1999). Linguistics workbook. Sevilla, Spain: Mergablum.

Azar, B. S., & Hagen, S. A. (2009). Understanding and using English grammar (4th ed. / International Ed.). White Plains, NY: Pearson-Longman.

Azar, B., Koch, R. S., & Hagen, S. A. (2016). Understanding and using English grammar workbook (5th ed.). White Plains, NY: Pearson-Longman.

Bergmann, A., Hall, K. C., & Ross, S. M. (Compilers). (2007). Language files: Materials for an introduction to language and linguistics (10th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English. Harlow, Essex, Eng.: Pearson Longman.

Börjars, K., & Burridge, K. (2010). Introducing English grammar. London: Hodder.

Burton-Roberts, N. (2010; 1997; 1986). Analysing sentences: An introduction to English syntax (3rd ed.). London & New York: Routledge.

Carter, R., & McCarthy, M. (2006). Cambridge grammar of English: A comprehensive guide: Spoken and written English: Grammar and usage. Cambridge: CUP.

Chalker, S. (1992). A student’s English grammar workbook. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Close, R. A. (1974). A university grammar of English workbook. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Collins cobuild English grammar (3rd ed.). (2011). London: HarperCollins.

Collins cobuild English usage (3rd ed.). (2012). Glasgow, UK: HarperCollins.

Collins, P., & Hollo, C. (2010). English grammar: An introduction (2nd ed.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire, UK: Macmillan.

Conrad, S., Biber, D., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English: Workbook. Harlow, Essex, Eng.: Pearson Longman.

Crabtree, M., & Powers, J. (Compilers). (1991). Language files: Materials for an introduction to language (5th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Downing, A, & Locke, P. (2014). English grammar: A university course. Abingdon and New York: Routledge.

Duran Eppler, E., & Ozón, G. (2013). English words and sentences: An introduction. Cambridge: CUP.

Eastwood, J. (1994). Oxford Guide to English Grammar. Oxford: OUP.

Fabb, N. (2005). Sentence structure (2nd Ed.). London: Routledge.

Foley, M., Hall, D. (2003). Longman advanced learners’ Grammar: A self-study reference and practice book with answers. Harlow, Essex, Eng.: Pearson.

Fowler, W. S. (1985). New Proficiency English: Book three: Use of English. Walton-on-Thames, Surrey, UK: Nelson.

Graver, B. D. (1986). Advanced English practice (3rd ed.). Oxford: OUP.

Greenbaum, S. (1989). A college grammar of English. White Plains, NY: Longman.

Greenbaum, S., & Nelson, G. (2009). An introduction to English grammar (3rd ed.). Harlow & London: Pearson.

Greenbaum, S., & Quirk, R. (1990). A student’s grammar of the English language. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Huddleston, R. (1984). Introduction to the grammar of English. Cambridge: CUP.

Huddleston, R. (1988). English grammar: An outline. Cambridge: CUP.

Mihalicek, V., & Wilson, C (Compilers). (2011). Language files: Materials for an introduction to language and linguistics (11th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Miller, J. (2008). An introduction to English syntax (2nd. Ed.). Edinburgh: Edinburgh UP.

Muñoz, C. (1994). Clause analysis: A practical approach. Barcelona, Spain: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A concise grammar of contemporary English. San Diego, CA: Harcourt Brace Jovanovich.

Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A university grammar of English. London: Longman.

Side, R., & Wellman, G. (2002). Grammar and vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Swan, M. (2005). Practical English usage (3rd ed.). Oxford: OUP.

Tallerman, M. (2014). Understanding syntax (4th ed.). London & New York: Routledge.

Thomas, L. (1993). Beginning syntax. Oxford: Blackwell.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar (4th ed.). Oxford: OUP.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar: Exercises 1 (3rd ed.). Oxford: OUP.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar: Exercises 2 (3rd ed.). Oxford: OUP.

Verspoor, M., & Sauter, K. (2000). English sentence analysis: An introductory course. Amsterdam: John Benjamins.

Wekker, H., & Haegeman, L. (1995). A modern course in English syntax. London: Routledge.

Wardhaugh, R. (2002). Understanding English grammar: A linguistic approach (2nd ed.). Malden, MA: Wiley-Blackwell.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LLENGUA ANGLESA VI/12274116
LLENGUA ANGLESA V/12274115

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122
INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Otros comentarios
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.