DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TALLER D'EXPRESSIÓ ORAL AVANÇADA Codi 12274118
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu principal d’aquest curs és proporcionar els estudiant una intensiva pràctica oral en anglès utilitzant diferents formats de producció oral i diferents finalitats per parlar. Aquest curs també donarà els estudiants les destreses que necessiten per fer bones presentacions orals dins un context acadèmic. Al llarg dels seminaris, els estudiants aprendran com parlar en públic i fer presentacions davant una audiència, com estructurar i assetjar les seves presentacions, com parlar a partir de notes i utilitzar la seva veu de forma efectiva, com utilitzar el llenguatge corporal i mantenir el contacte visual amb l’audiència, com crear i utilitzar presentacions en Powerpoint i Prezzi, i com controlar els nervis i sobreposar-se als possibles problemes quan parlin en anglès davant del públic. Per tal de seguir el curs, els estudiants han de preparar presentacions en grup sobre temes que triin ells, així com fer presentacions individuals sobre temes de tipus acadèmic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels errors més comuns que es produeixen en el procés de transferència entre l’anglès i l’espanyol/català, a fi d’identificar-los i corregir-los.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Talking in public -Organization
-Delivery
-Answering questions
2. Types of presentations -Reporting an event
-Making an announcement
-Influencing the audience
-Making a speech
3. Selecting your materials -Purpose of the talk
-Timing
-Audience
4. Organization and structure of a presentation -Introduction
-Development
-Conclusions
-From written document to oral delivery
5. Pronunciation -Rhythm
-Intonation
-Fluency vs. accuracy
-Hesitation
6. Grammar -Syntax of spoken language
7. Vocabulary -Connectors
-Synonyms
-Specialized vocabulary
8. Pragmatics -Register
-Context
-Body language
-Cultural aspects
9. Visual aids -Electronic presentations
-Timing
10. Delivery -Target audience
-Content

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
CT5
1 0 1
Seminaris
A5
CT5
60 32 92
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves pràctiques
A5
10 20 30
Proves pràctiques
A5
5 20 25
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Basic explanations about course content and dynamics
Seminaris Students will be exposed to an array of techniques to improve their oral proficiency and communication skills.
Atenció personalitzada One-on-one interaction with students,

Atenció personalitzada
Descripció
One-on-one interaction with students is available throughout the course.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A5
1 speech
1 read-aloud exercise
10%+10%
Proves pràctiques
A5
2 individual presentations
2 pair/group presentations
20%+20%
20%+20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Donada la naturalesa d'aquest curs i el seu émfasi en la pràctica oral, els estudiants han d'assistir a classe i participar de forma activa a l'aula.

2ª CONVOCATÒRIA:

Per la 2ª Convocatòria caldrà fer el següent:

-S'han de completar de manera satisfactòria totes les tasques que s'especifiquen a sota. En cas de no fer alguna d'aquestes tasques o fer-ho fora de les dates assignades, l'estudiant no podrà aprovar el curs.

1, L'estudiant haurà de preparar 2 PRESENTACIONS, que s'entregaran a finals de Gener:

· Presentació 1: Qualsevol tema que trii l'estudiant (30% de la nota final)

· Presentació 2: De tema academic relacionat amb els Estudis Anglesos. L'estudiant haurà de consultar el tema amb els professors de l'assignatura

dues setmanes abans de l'examen

(35 % de la nota final).

Les presentacions tindran una durada de 10 - 12 minuts. Es poden fer amb powerpoint o Prezi. També s'espera que l'estudiant faci preguntes després de les presentations dels company de curs. Els dos professors de l'assignatura avaluaran les presentations de cada estudiant.

2. UN EXERCICi de LECTURA d'un text EN ANGLÈS a finals de Gener (15% de l anota final)

3. UN EXERCICi de detecció d'errades en Presentacions orals a finals de Gener (20% de la nota final)


Fonts d'informació

Bàsica Graham Burton, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP, 2013
Mark Powell, Presenting in English, Thomson Heinle, 2002
Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford Univ. Press, 2007
J. Gabrielsen, T.Juul, Christensen,, The Power of Speech, Hans Reitzels Forlag, 2010
J. K. Alberts, T. Nakayama, J. Martin, Human Communication in Society, Allyn and Bacon, 2010
Patricia Porter, Margaret Grant, Communicating Effectively in English: Oral Communication for Non-Native Speakers, Heinle ELT (2nd edition), 1992

Materials will be made available through the photocopy facility or through Moodle.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
As this is a 100% practical module, students are encouraged to attend classes regularly and make the most of the possibilities it presents them to practice their oral proficiency.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent