DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ Codi 12274125
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Quart 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Prerequisits
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
TORRES SIMÓN, ESTER
Adreça electrònica ester.torres@urv.cat
Professors/es
TORRES SIMÓN, ESTER
Web
Descripció general i informació rellevant De cara al Treball de Fi de Grau, aprendre a trobar informació, organitzar-la, i presentar-la en un context acadèmic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Trobar llibres i articles acadèmics
2. Llei de la Propietat Intelectual
3. Plagi
4. Com citar i posar referències.
5. Com escriure un treball acadèmic.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CT2
6 0 6
Resolució de problemes, exercicis
CT2
5 15 20
Pràctiques a través de TIC
A5
CT2
7 19 26
Fòrums de debat
A5
10 10 20
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries ¿Què vol dir gestiò de la informació?
Introducció a l'assignatura, metodologia i avaluació.
Sessió Magistral Abans de cada tema hi haurà una presentació gravada. (Com és una assignatura obligatòria pels estudiants que fan estada d’Eramus a l’estranger, serà possible realitzar-la el 100% a distància.)
Resolució de problemes, exercicis Posada en pràctica del temes introduits.
Pràctiques a través de TIC Els temes van acompanyats d'exercicis online que s'han d'entregar puntualment.
Fòrums de debat El fòrum serveix per a dirigir-hi consultes i que tothom es pugui beneficiar de les respostes.
Atenció personalitzada Per a casos particulars, adreceu-me un correu electrònic.

Atenció personalitzada
Descripció
Per correu electrònic i skype. L'horari de despatx es notificarà als estudiants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CT2
Exercicis sobre:
1) Búsqueda d'informació i bibliografia. (20%)
2) Cites i referències. (20%)
40%
Pràctiques a través de TIC
A5
CT2
Discussion online i exercicis dins el dossier sobre:
1) Llei de Propietat Intelectual (10%)
2) Plagi (20%)
3) Escriptura acadèmica (30%)
60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria l'assignatura s'avaluarà mitjançant examen, on l'alumne haurà de demostrar que ha assolit les competències requerides en aquesta assignatura. L'examen valdrà el 100% de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica IParadigms, White Paper: The Plagiarism Spectrum, 2012, https://www2.nau.edu/d-elearn/support/tutorials/ac
Purdue University, Online Writing Lab, 2014, https://owl.english.purdue.edu/
CRAI URV, Carta de Serveis per l'Aprenentatge i la investigació, 2012, http://www.urv.cat/media/upload/arxius/crai/carta_

A l'aula es proveirà els alumnes amb informació extreta d'aquestes i altres fonts similars.

Complementària Andy Gillet, UEFAP: Using English for Academic Purposes , 2009, http://www.uefap.com/writing/writfram.htm

Recomanacions


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura es pot seguir virtualment.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent