DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) LINGÜÍSTICA ANGLESA APLICADA Codi 12274206
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Juny, Jul.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ORTEGA DURAN, MIREIA
Adreça electrònica mireia.ortega@urv.cat
Professors/es
ORTEGA DURAN, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant To offer an overview of the field of Applied Linguistics and to provide a critical survey of research on language pathology, bilingualism and multilingualsim, language education and the acquisition of English as a first and second language.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Presenta una visió crítica de la investigació entorn de l’adquisició de l’anglès como a llengua estrangera.
Ofereix una visió àmplia sobre els principals aspectes relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua anglesa.
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.- INTRODUCTION 1.1.Why do we use different languages?
1.2. ‘Common sense’ beliefs about languages
1.3. Languages in the contemporary world
1.3.1. Attitudes to languages
1.3.2. English and Englishes
1.3.3. Native speakers
1.3.4. English as a Lingua Franca
2.- LANGUAGE PATHOLOGY 2.1. Language and the brain
2.2. Types of language pathology
2.3. Assessment and Treatment
3.- BILINGUALISM AND MULTILINGUALISM 3.1. Defining bilingualism and multilingualism
3.2. The benefits of being bilingual
4. – LANGUAGE AND EDUCATION 4.1. The language of home, community and school
4.2. Educating linguistic minorities and learners with special needs
4.3. Bilingual and multilingual education

5. –FIRST LANGUAGE ACQUISITION 5.1. Stages in the acquisition of L1 English
5.2 Theoretical approaches to explaining first language acquisition
5.3. Child-directed speech. Definition and main features

6.- ADDITIONAL LANGUAGE ACQUISITION 6.1. Interlanguage and Fossilization
6.2. Stages in the acquisition of L2 English
6.3. Theoretical approaches to explaining L2 acquisition
6.4. Language transfer
6.5. Contrastive analysis and Error Analysis

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
25 45 70
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A5
14 5 19
Resolució de problemes, exercicis
A5
6 5 11
Treballs
A1
A5
10 20 30
Atenció personalitzada
A5
3 15 18
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Definition and key issues in Second Language Acquisition
Sessió Magistral Students will be presented with the most relevant topics in the field of Second Language Acquisition
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Students will have to read and prepare in avance the different readings that will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics. These articles and chapters will then be discussed in class.
Resolució de problemes, exercicis Students will be asked to carry out several practical exercises during the course
Treballs Students will be asked to write a project on the topic they choose during the course
Atenció personalitzada Students will have the possibility to obtain feedback on their projects before handing them in

Atenció personalitzada
Descripció
Students will be given personal feedback on their work during the course

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A5
2 exams 60%
Treballs
A1
A5
3 assignments 30%
Altres  

Attendance and Class Participation

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Friedrich,P, Applied linguistics in the realworld, ,
Gass,S. & Mackey, A., The Routledge Handbook of Second Language Acquisition, ,
Groom,N. & Littlemore, J., Doing AppliedLinguistics: A Guide for Students, ,
Hall, C.; Smith, P. & Wicaksono, Mapping Applied Linguistics, ,
Kaplan, R, The OxfordHandbook of Applied Linguistics, ,
Simpson, J., The RoutledgeHandbook of Applied Linguistics, ,

A compilation of required readings will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics.

-Chin, N. &Wigglesworth, G. 2007. Bilingualism. Anadvanced Resource Book . Routledge Applied Linguistics.

-Cook, G. 2003. Applied Linguistics . Oxford: Oxford University Press.

-Ellis, R. 2008. The Study ofSecond Language Acquisition . Oxford: Oxford University Press.

-Friedrich,P. 2019. Applied linguistics in the realworld. Routledge.

-Gass,S. & Mackey, A. 2012. The RoutledgeHandbook of Second Language Acquisition . New York: Routledge Handbooks.

-Groom,N. & Littlemore, J. 2011. Doing AppliedLinguistics: A Guide for Students . Routledge.

-Hall, C.; Smith, P. & Wicaksono. 2017. Mapping Applied Linguistics . Routledge.

-Kaplan, R. 2002. The OxfordHandbook of Applied Linguistics . Oxford: Oxford University Press.

-Lightbown, P. M. & N. Spada. 2013. How Languages are Learned . Oxford: Oxford University Press.

-Ortega, L. 2009. UnderstandingSecond Language Acquisition . London: Hodder Education.

-Saville-Troike, M. 2005. IntroducingSecond Language Acquisition . Cambridge: Cambridge University Press.

-Simpson, J. 2013. The RoutledgeHandbook of Applied Linguistics . London: Routledge Handbooks.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent