DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA DE LES MARQUES TERRITORI Código 12765211
Titulación
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Jul., Set.
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Correo-e sunsi.huertas@urv.cat
Profesores/as
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Web
Descripción general e información relevante En aquesta assignatura del màster es pretén donar a conèixer què són les marques territori, les marques turístiques, les identitats dels territoris i la seva importància en la comunicació territorial. Igualment analitzarem la comunicació de les destinacions turístiques i les seves marques a través dels llocs web i els mitjans socials.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Es pretén que els alumnes aprenguin sobre comunicació estratègica dels territoris, ja sigui pel que fa a l'àmbit turístic com a nivell global. Els alumnes aprendran què són les marques turístiques o de destinacions i el seu ús en la comunicació dels territoris. També es coneixerà l'ús de les noves tecnologies de la informació en la comunicació dels territoris i les seves marques. AC1
AC4
AC5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Continguts
tema Subtema
1. El concepte de marques territori: marques ciutat, marques de destinació, etc.
2. La comunicació de les marques territori a través del marketing i de les relacions públiques.
3. La creació i la comunicació de les marques territori a través dels llocs web. Potencialitats i limitacions. La interactivitat. La concordança de la marca.
4. La comunicació de les marques territori a través dels social media.
5. La comunicació de crisi de les marques territori a través dels mitjans socials.
1.1. Definicions i conceptes.
1.2. Les funcions de les marques territori.
1.3. Les seves limitacions.
2.1. Les limitacions del marketing i les potencialitats de les relacions públiques.
3.1. Característiques de les webs per a una bona comunicació de les marques territori.
4.1. Usos i potencialitats dels social media.
4.2. Usos per part de les destinacions.
4.3. Usos per part dels públics.
5.1. Tipus de crisi en els territoris i les destinacions.
5.2. Com gestionar la comunicació de crisi a través dels mitjans socials.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
20 25 45
Sessió Magistral
7 20 27
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Els alumnes/as seran informats a l'inici de l'assignatura del seu temari, del seu funcionament, del que s'espera d'ells i dels treballs pràctics que hauran de realitzar.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor/a proposarà la realització de treballs pràctics durant l'assignatura que els alumnes hauran de realitzar i lliurar correctament.
Sessió Magistral L'assignatura també constarà de classes o sessions magistrals on el professor/a explicarà els continguts teòrics.
Atenció personalitzada L'alumne podrà dirigir-se al professor, anar al seu despatx o tenir tutories quan ho sol·liciti.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
Els alumnes tindran una atenció personalitzada a través de la disponibilitat del professor/a en hores de tutoria quan els alumnes ho sol·licitin i tinguin dubtes respecte a la realització de les pràctiques que han de realitzar.

Avaluació
  descripción Peso
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposaran 3 pràctiques o treballs a realitzar al llarg de tota l'assignatura. La mitjana dels tres serà la nota final. 100%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.

L'avaluació d'aquesta assignatura és avaluació continuada. Els alumnes aniran lliurant les pràctiques que proposi el professor/a al llarg de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Jordi de San Eugenio, Manual de comunicación turística, Documenta Universitaria, 2011
G. Ashworth and M. Kavaratzis, Towards Effective Place Brand Management, Edwar Elgar, 2010
Gretzel, Law and Fuchs, Information and Communication Technologies in Tourism, Springer Wien, 2010
TURITEC, Actas del Congreso TURITEC, Universidad de Málaga, 2012
Assumpció Huertas, La comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas, UOC Ediciones, 2014
Assumpció Huertas (Ed.), La comunicación de los destinos turísticos y sus marcas a través de los medios sociales, Universitat Rovira i Virgili, 2016

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA/12765202
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.