Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global. |
| A3 |
Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials al voltant de l'Antropologia Mèdica.
Analitza críticament les fonts i la literatura científica sobre salut pública, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
| | A3 |
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, font documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment d'estudiar els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i portar a terme un projecte d'investigació, bàsic o aplicat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C6 |
Identifica necessitats de formació
|
tema |
Subtema |
Dins el context de l'anàlisi dels usos de drogues i les drogodependències es discutirà el model de reducció de danys i riscos en el cas de les drogues. Ens centrarem en el sorgiment d'una nova forma de gestió del conflicte social en un àmbit específic en les nostres societats contemporànies centrat al voltant del concepte de risc, però que, com ho sembla demostrar l'actual debat sobre la regulació / despenalització / legalització de les drogues, s'ha de considerar un model que forma part d'una estratègia més àmplia -la de la governabilitat i que, per tant, es pot aplicar també a altres àmbits de la vida social.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
10 |
12 |
Treballs |
|
0 |
0 |
0 |
Debats |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
48 |
65 |
113 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Treballs que realitza l'alumne
|
Treballs |
|
Debats |
|
Atenció personalitzada |
Tutories amb el professor |
descripción |
Es faran tutories amb cita prèvia
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball d'assaig sobre els temes tractats a l'assignatura |
70% |
Debats |
|
Comentaris i debats a classe i en l'entorn virtual |
20% |
Otros |
|
Assistència |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; } GRUPIGIAycols.(Coords.M.DíazyO.Romaní)(2000)Contextos,sujetosydrogas.Unmanualsobredrogodependencias.BarcelonaI.M.S.P.
– MadridF.A.D. p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }MARTÍNEZORÓ,D.&PALLARÉSGOMEZ,J.(2013)Deriesgosyplaceres.Manualparaentenderlasdrogas.Lleida,Eds.Milenio.
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }
MENÉNDEZ,E.L.(1990)Morirdealcohol.Saberyhegemoníamédica.México,AlianzaEditorialMexicana-FONCA.
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }
ROMANÍ,O.(1999)Lasdrogas,sueñosyrazones.Barcelona,Ed.Ariel.(Segundaedición,2004) |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|