Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A7 |
Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat |
| A8 |
Aplicar els mètodes d'investigació propis de l'àmbit de la lingüística aplicada i la didàctica de l'anglès com a llengua estrangera al disseny i elaboració de projectes docents, acadèmics i / o d'investigació rigorosos i implementar els resultats a l'aula d'anglès |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
| | A5 |
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar les destreses comunicatives en la classe de llengua anglesa
| | A7 |
Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplica la metodologia adequada per a superar-les
| | A8 |
Identifica, descriu i analitza els principals enfocaments metodològics utilitzats en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1. Key terminology |
1.1 methodology, method vs. approach, aims, activity vs. task, drill, eliciting, language skills, metalanguage, PPP, rapport, STT vs TTT, syllabus, etc. |
2. The history of L2 methodology: methodologies and approaches |
2.1. The beginnings : Latin as a role model for l2 learning andfteaching
2.2. The grammar method: Ahn y Ollendorff
2.3. The Natural Method
2.4. Nicholas Gouin (1776-1834)
2.5. Mastery System - Prendergast (1806-1881)
2.6. Meisterschaft System -Rosenthal
2.7. Reformist methods (Germany)
2.8. François Gouin (1831-1896)
2.9. The Grammar - Translation Method
2.10. The Direct Method
2.11. The Audiolingual Method
2.12. The Situational Method
2.13. TPR
2.14. The Natural Approach
2.15. Community Learning
2.16. The Silent Method
2.17. Sugestopedia
2.18. The Communicative Approach
2.19. Task-based learning
|
3. Methodology in action
|
3.1. Before you start:
3.1.1. Classroom organization
3.1.2. The role of a teacher
3.1.3. Different kinds of teachers
3.1.4. First lessons - hints and strategies
3.1.5. Types of classroom activities
3.1.6. Learner types and needs
3.1.7. Feedback
3.2. Classroom Management
3.3. TEACHING UNIT - Planning lessons and courses
3.4. Productive skills: speaking and writing
3.5. Receptive skills: reading and listening
3.7. Errors and correction
3.8. Testing
3.9. The use of L1
3.10. Business English
3.11. Tools, techniques and activities |
4. Alternative educational models |
4.1 Montessori
4.2 Waldorf-Steiner
4.3 Froebel
4.4 Reggio Emilia |
5. Learning Teaching |
5.1 Teacher development |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
4 |
28 |
32 |
Simulació |
|
1 |
6 |
7 |
Treballs |
|
4 |
40 |
44 |
Fòrums de debat |
|
1 |
5 |
6 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
5 |
50 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Theoretical introduction to the subject |
Sessió Magistral |
Theory of L2 teaching, a review of methodologies and approaches |
Simulació |
Hands-on experience, in-class teaching simulation |
Treballs |
Written assignments. Submitted online. |
Fòrums de debat |
Participation in the online course forum of discussion |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Teaching unit |
Atenció personalitzada |
Face-to-face as well as online tutoring |
Descripció |
This subject is a blended course - it involves both face-to-face as well as online classes/activities. All students will receive personalized feedback for each task. Online forum will be a key feature, all posts are read and responded to by the instructor. Online tutoring is available throughout course duration,both via Moodle and Skype. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Simulació |
|
Students will design a full lesson plan. Detailed information will be provided at the beginning of the course. |
20% |
Treballs |
|
Students will submit papers that will require the application of the theoretical knowledge into practise. |
60% |
Fòrums de debat |
|
Students will participate in an online forum throughout the course duration. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. |
Bàsica |
|
- Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
- Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991
- Sanad, H., The Basics of Methodology: A Helping Guide For Pre-Service And In-Service Teachers Majoring In English As A Foreign Or Second Language. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2011
- Scrivener, J., Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan, 2005
- Thornbury, S., Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2001 Thornbury, S., How to Teach Speaking. Essex: Pearson Education: 2005
- Ur, P., A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP, 1999
|
Complementària |
|
Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005Brumfit, C., Communicative methodology in language teaching: the roles of fluency and accuracy. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1984 Celce-Murcia, M., Discourse and context in language teaching: a guide for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, cop. 2000 Dale, E., Audiovisual methods in teaching. New York [etc.] : Holt, Rinehart and Winston, 1969 Dudeney, G., Ur, P., The Internet and Language Classroom: A practical Guide for Teachers. Cambridge: CUP, 2007 Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Gower, R., Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Education, 2005 Grabe, W., Reading in a second language moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press, cop.2009 Kenworthy, J., Teaching English pronunciation. London [etc.] : Longman, 1987Lazar, G., Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993 Lewis, M., The Lexical approach: the state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications, cop. 1993 McKay, H., Teaching adult second language learners. Cambridge: Cambridge University Press, 1999Mehisto, P., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, cop. 2008 Moon, J., Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2000 Nunan, D., Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1989 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 Richards, J. C., Approaches and methods in language teaching. Cambridge: University Press, 2001 Richards, J.C., Renandya W. A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York [etc.]: Cambridge University Press, 2002 Warschauer, M., E-Mail for English teaching: bringing the internet and computer learning networks into the language classroom. Alexandria: TESOL, cop. 1995 Vandergrift, L., Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York : Routledge, 2012 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|