DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) CULTURA A LA CLASSE DE LLENGUA ESTRANGERA Código 12865204
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Juny, Jul.
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ESCRIU ROCA, ALBA
Correo-e isabel.oltra@urv.cat
alba.escriu@urv.cat
Profesores/as
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ESCRIU ROCA, ALBA
Web
Descripción general e información relevante The current challenges regarding the teaching of culture in a foreign language classroom make teachers set forth arguments to deal with culture as a fifth language skill. The concept of culture and its relationship with language, as well as the views on culture in language learning will be widely discussed in this module. In this course, students will examine the contribution and incorporation of the teaching of culture into the EFL classroom and, more specifically, the how and why of teaching culture. Students will be guided through a series of relevant theoretical sources and practical activities related to the teaching of culture in the EFL classroom and will be provided with useful tools and methodology to further develop confidence in their own teaching style and material. Students will be expected to reflect upon and critically analyse: -Goals and principles of teaching culture. -Questions of syllabus design at different academic levels. -Strategies, tips and techniques for teaching culture. -A wide range of materials for teaching culture. Successful completion of the course consists of submitting the required assignments and final project (orally exposed when required) and actively participating in class discussions and activities proving good knowledge of the course content.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Integra recursos culturals en la pràctica docent de la llengua anglesa per desenvolupar la sensibilitat crítica i cultural
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Culture: Theory, concepts and practices Analysis of practical techniques and resources for teaching culture in the EFL classroom at different levels by using a combination of visual, audio, and reading materials. Exploring the teaching of culture through literature, cinema, Ted Talks, cultural icons, etc.

Analysis of the contribution and incorporation of the teaching of culture into the EFL classroom. Study of research approaches to teaching culture in the foreign language classroom.





Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis
A5
B1
B6
5 15 20
Presentacions / exposicions
A5
B1
B6
7 20 27
Projectes
A5
B1
B6
4 20 24
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries
Resolució de problemes, exercicis
Presentacions / exposicions
Projectes
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
descripción
Students will be in touch with the instructor (individual appointments, email or Moodle) for discussion and supervision of class activities and final projects.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A5
B1
B6
Problem solving, exercises and activities. 30%
Presentacions / exposicions
A5
B1
B6
Oral presentation 20%
Projectes
A5
B1
B6
Project based on the teaching of culture in the EFL classroom. 40%
Otros  

Active participation


10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.