DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) GUERRA I DIPLOMÀCIA Código 12875203
Titulación
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
FABREGAS ROIG, JOSÉ
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
MORENO JULIÀ, XAVIER
Correo-e josep.sanchez@urv.cat
jose.fabregas@urv.cat
xavier.moreno@urv.cat
Profesores/as
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
FABREGAS ROIG, JOSÉ
MORENO JULIÀ, XAVIER
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura aproparà l'alumne a la investigació sobre la dicotomia Guerra-Diplomàcia, dos elements que han marcat les interaccions internacionals des de temps remots (primer, la Guerra; després, amb el pas dels segles, l'intent d'evitar-la: la Diplomàcia). El seu contingut s'erigeix sobre la base que seran recollits només aspectes significatius (centrals, de fet) en cada un dels apartats (tres): El primer, d'aproximació teòrica al fenomen com a objecte d'estudi, i els dos restants, de concreció de coneixements sobre les dues etapes històriques treballades (edat moderna -Reforma i Contrareforma, Imperis i Colònies, Il·lustració...- i Edat Contemporània -Primera Guerra Mundial, Societat de Nacions, Guerra Civil espanyola, Segona Guerra Mundial, Organització de les Nacions Unides, Unió Europea...).

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit.
 A2 Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic.
 A6 Ser capaç d'elaborar treballs científics en l'àmbit de les humanitats que responguin a les exigències dels estàndards internacionals, aplicant la metodologia adequada en cada cas i incorporant els valors ètics i la perspectiva de gènere en l'activitat científica.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis historiogràfics.
 A2 Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Comprendre els elements clau de la història comparada i la seva aplicabilitat a la història europea i americana.
Aplicar els coneixements de la història política en la història global contemporània.
 A6 Recopilar i utilitzar la bibliografia necessària per fer un estat de la qüestió sobre un tema i identificar els punts en què és possible un aprofundiment i una aportació original i significativa.
Adquirir la capacitat d'analitzar resultats de recerca, elaborar conclusions i assegurar la difusió del coneixement científic.
Adquirir autonomia com a futur investigador.
Aplicar els valors ètics en la recerca.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. L'estudi de la Guerra i de la Diplomàcia: historiografia i estat de la qüestió.
2. Guerra i Diplomàcia en l'Època Moderna: El cas europeu. 2.1. Guerra i Diplomàcia a l'Europa dels segles XVI i XVII.
2.2. Guerra i Diplomàcia a l'Europa del segle XVIII.
3. Guerra i Diplomàcia en l'Època Contemporània: El cas europeu. 3.1. Guerra i Diplomàcia a l'Europa del segle XIX.
3.2. Guerra i Diplomàcia a l'Europa del segle XX.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Treballs
A1
A2
A6
2 15 17
Sessió Magistral
A1
A2
A6
24 30 54
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1
A2
A6
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Visió global del segle XIX en relació a la diplomàcia europea i a la consolidació de l'imperialisme.
Treballs Treball de recerca històrica sobre un tema relacionat amb el segle XIX, que pot ser des de la vida quotidiana, passant per la moda i pels costums, fins a la política.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada El professor rebrà els alumnes que tinguin dubtes i vulguin ampliar els coneixements.

Atenció personalitzada
descripción
El professor rebrà, en hores convingudes, els alumnes que tinguin dubtes sobre algun aspecte del desenvolupament de l'assignatura i/o vulguin ampliar els coneixements.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
A1
A2
A6
Treball de recerca històrica sobre un tema relacionat amb el segle XIX, que pot ser des de la vida quotidiana, passant per la moda i pels costums, fins a la política. 50%
Proves mixtes
A1
A2
A6
Prova que combina preguntes de desenvolupament i/o preguntes objectives de preguntes curtes. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.