Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A5 |
Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els models teòrics en recerca lingüística.
| | A5 |
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Teories i mètodes de recerca en lingüística teòrica. |
|
Models teòrics en fonologia |
|
Models teòrics en morfologia i sintaxi. |
|
Models teòrics en semàntica i pragmàtica. |
|
Teoria de llenguatges formals: Llenguatges, Gramàtiques i Autòmats. |
|
Lògiques i sistemes formals. |
|
Models distribuïts i models bioinspirats. |
|
Processament del Llenguatge Natural. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
15 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants, i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades, taules rodones, congressos, aportacions i exposicions amb ponents de prestigi, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Pot realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via webconferència. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment o al fòrum de dubtes de l’assignatura. |
descripción |
Resolució de dubtes presencialment o al fòrum de dubtes de l’assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral dels estudiants sobre un tema concret. |
60% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes curtes, preguntes tipus test i exercicis. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
- Balari, S. (2014): Teoría de lenguajes formales. Una introducción para linguistas. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. - Ender, A., Leemann, A. & Wälchli, B. (2012): Methods in Contemporary Linguistics. Berlin: De Gruyter Mouton. - Litosseliti, L. (ed.) (2010): Research Methods in Linguistics. London: Continuum International Publishing Group. - Podesva, R.J. & Sharma, D. (eds.) (2014): Research Methods in Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|