Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f"
| | CE3 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f"
| | CE5 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f"
| | CE8 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f"
| | CE9 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f"
| | CE10 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d"
| | CE11 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d"
| | CE12 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d"
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Propietats generals en els elements de transició. |
1.1 Propietats dels metalls. Procediments d'obtenció
|
2. Introducció als Compostos de Coordinació |
2.1 Teoria enllaç valència (TEV)
2.2 Teoria Camp Cristal·lí
2.3 Solapament angular
2.4 Introducció a la TOM |
3. Característiques dels elements del Grup 3 (Sc, Y, La). obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
4. Característiques dels elements del Grup 4 (Ti, Zr, Hf). obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
5.Característiques dels elements del Grup 5 (V, Nb, Ta). obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
6. Característiques dels elements del Grup 6 (Cr, Mo, W). obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
7. Característiques dels elements del Grup 7 (Mn, Tc, Re). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
8. Característiques dels elements del Grup 8 (Fe, Ru, Os). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
9. Característiques dels elements del Grup 9 (Co, Rh, Ir). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
10. Característiques dels elements del Grup 10 (Ni, Pd, Pt). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
11. Característiques dels elements del Grup 11 (Cu, Ag, Au). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
12. Característiques dels elements del Grup 12 (Zn Cd, Hg). Obtenció, reactivitat i principals aplicacions dels seus compostos |
|
13. Bloc "f". Característiques generals dels seus elements |
|
SEMINARIS |
S1. Aplicació tecnològica dels metalls de transició
S2. Metalls de transició d'importància biològica
|
PRÀCTIQUES DE LABORATORI |
- Experiments de tub d'assaig
- Preparació de FeSO4. 7H2O
- Preparació del trioxalatcromat(III) de potassi.
Determinació de les seves propietats magnètiques
- Preparació del CuSO4.5H2O |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
31 |
61 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
0 |
8 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
9 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. Treball autònom de l'alumne. |
Seminaris |
Exposició de continguts específics de caràcter més aplicat |
Treballs |
Realització de treballs relacionats amb els seminaris |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'experiments de tub d'assaig, d'obtenció de compostos d'alguns elements de transició i caracterització de propietats magnètiques |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes personalitzada |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes al despatx.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Entrega de problemes al llarg del curs |
5% |
Treballs |
|
Treball sobre els seminaris |
5% |
Pràctiques a laboratoris |
|
En la valoració es tindrà en compte:
- Treball de laboratori (aptituds i actituds en el treball, elaboració de la llibreta del laboratori, preparació prèvia de les pràctiques i discussió dels resultats experimentals)
Caldrà tenir un mínim de 4/10 de l'examen de pràctiques i de la part de pràctiques per aprovar l'assignatura en la 1ra convocatòria |
25% |
Proves pràctiques |
|
Realització de 2 proves pràctiques
- La primera prova correspondrà a una part de l'assignatura i serà eliminatòria a partir d'un 4/10
- La segona prova serà parcial o final en funció de la nota de la prova 1 i s'haurà de tenir un mínim de 4/10 per poder aprovar l'assignatura i fer mitjana amb les altres activitats |
65% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- La realització de les pràctiques de laboratori és obligatòria - A la 2ona convocatòria aniran els alumnes que tinguin menys d'un 5 en la nota final de l'assignatura o bé aquells que tinguin una nota =,< 4 en els exàmens de teoria o en el de pràctiques de la 1era convocatòria i per tant ja no poden fer mitjana amb les altres activitats . - En la 2ona convocatòria hi haurà un examen de teoria ( serà el 65% de la nota) i un examen de pràctiques (serà el 10% de la nota), el 25% restant serà el de les activitats realitzades durant el curs. a) L'examen de teoria ho han de fer els alumnes que tenien menys d'un 5/10 en l'examen de teoria de la 1era convocatòria. b) L'examen de pràctiques ho han de fer els alumnes que tenien menys d'un 5/10 en l'examen de pràctiques de la 1era convocatòria. c) En la 2ona convocatòria caldrà tenir un mínim de 4/10 de l'examen de teoria per poder fer mitjana amb les altres activitats d) En la 2ona convocatòria caldrà tenir un mínim de 4/10 tan de l'examen de pràctiques com de la part global de pràctiques per poder fer mitjana amb les altres activitats Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
F.A.Cotton, G.Wilkinson and P.L.Gaus, Basic Inorganic Chemistry, 3a Ed., Ed. John Wiley, New York, 1995
F.A.Cotton, G.Wilkinson and P.L.Gaus , Química Inorgánica básica, Ed. Limusa, México, 1984
F.A.Cotton, G.Wilkinson, Advanced Inorganic Chemistry, 5a Ed. ., Ed. John Wiley, New York, 1988
F.A.Cotton, G.Wilkinson , Química Inorgánica Avanzada, Ed. Limusa, Mexico, D.F., 1988
H.Greenwood, The Chemistry of the Elements, Pergamon Press, Oxford, 1985
E. Gutierrez Ríos, Química Inorgànica, Ed. Reverté, Barcelona, 1994
J. E. Huheey , Inorganic Chemistry: Principles of Structure and Reactivity, Harper & Row, 1983
J.J.Lagowski, Química Inorgánica Moderna, Ed.Reverté, Barcelona, 1986
J. D. Lee, Concise Inorganic Chemistry, 4th Ed., Chapman & Hall, London, 1991
J.Sales, J.Vilarrasa, Introducció a la nomenclatura química (inorgànica i orgànica), Ed.Eunibar, Barcelona, 1984
|
- G.E.Rodgers, “Introduction to coordination, solid
state and descriptive inorganic chemistry”, McGraw Hill, USA,
1994. Traducció al castellà,Ed.
MCGrawHill/Interamericana de España, Madrid, 1995.
- A.G.Sharpe, "Química Inorgánica", Ed. Longman, London, 1986. Traducció al
castellà, Ed. Reverté, Barcelona, 1993.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|