Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE7 |
Conèixer l'estructura dels polímers, les seves principals característiques i aplicacions i els mètodes sintètics que permeten la seva obtenció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Introducció històrica i conceptes bàsics. Caracterització de polímers. |
2. Reaccions de polimerització |
Tipus de reaccions de polimerització. Polimerització per etapes. Polimerització en cadena. Polimeritzacions per apertura d’anell. Polimeritzacions controlades. |
3. Polimerització per etapes |
Reactivitat. Cinètica de polimerització. Pes molecular i polidispersitat. Copolimerització. Polímers de condensació |
4. Polimerització radicalaria |
Esquema cinètic de la polimerització. Tècniques de polimerització radicalària. Polímers vinílics. Polímers acrílics. |
5. Polimeritzacions iòniques |
Polimerització catiònica. Polimerització aniònica. |
6. Copolímers lineals i d'altres topologies |
Reaccions de copolimerització. Hiperrramificats. Dendrimers. |
7. Polimeritzacions estereoregulars. Metalls de transició com a iniciadors de polimerització. |
Catalitzadors de Ziegler-Natta. Metal.locens. Polimeritzacions per metàtesi. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball (prèvia presentació escrita). Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria es realitzarà una prova objectiva de preguntes curtes amb un pes del 50% en l'avaluació. Pel 50% restant es mantindrà la qualificació obtinguda en la presentació. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Areizaga, J.; Cortázar, M.; Elorza, J.M.; Iruin, J.J., Polímeros, Última edición disponible, Síntesis
Hiemenz, P.C.; Lodge, T.P., Polymer Chemistry, Última edición disponible, CRD Press
Carraher, C.H., Introduction to Polymer Chemistry, Última edición disponible, CRC Press
Brazel, C.S.; Rosen, S.L., Fundamental Principles of Polymeric Materials, Última edición disponible, Wiley
Odian, G., Principles of Polymerization, Última edición disponible, Wiley
Cowie, J.M.G.; Arrighi, V., Polymers: Chemistry and Physics of Modern materials, Última edición disponible, CRC Press
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIÈNCIA DE MATERIALS/13204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 | SÍNTESI ORGÀNICA/13204121 | DETERMINACIÓ ESTRUCTURAL DE COMPOSTOS ORGÀNICS/13204122 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|